המסך המפוצל

המלאך עם השיניים

אנג`ל, הערפד עם הנשמה, האהבה הגדולה של באפי, מקבל סדרה משלו. כרגע לפחות, לא תוכלו לראותה בערוץ ישראלי. זה לא מונע מאיתנו לשפוך עליה כמה מילים.

מאת: assafTV

פורסם: 30-07-2002
34 תגובות
אם התנאים היו אחרים, החל מהיום הייתם צופים בפרק הראשון בעונה הראשונה של "אנג'ל", סדרת הבת של "באפי קוטלת הערפדים", מתורגמת לעברית, בערוץ "ביפ". אבל מסיבות אלו ואחרות, הסדרה לא נרכשה עד כה ע"י "ביפ" או ע"י כל ערוץ אחר בארץ. אנחנו לא מאשימים את "ביפ" (טוב, אולי קצת), ככלות הכל מדובר בערוץ די עני, ואם השיקול שעמד בפני מנהלי הערוץ היה לא לרכוש את "אנג'ל", ובתוך כך לפנות תקציב לרכש אחר אז אנחנו מבינים זאת. אנחנו לא מרוצים מזה אבל אנחנו מבינים את זה.

יש כאלו שיפטירו באדישות צינית "הפסד גדול". מה לעשות, בעיני לא מעט אנשים, נופלת "אנג'ל" בהרבה מסדרת-האם המהוללת והמופתית. הם שונאים את החקירות, את החוקים החדשים שהמציאו להם (אנג'ל, וערפדים באופן כללי, יכולים להסתובב ביום כל עוד אור השמש אינו נופל עליהם ישירות), את האיפור החדש שיש לערפדים בסדרה ועוד אלף ואחד דברים.

אפשר להאשימם בקטנוניות יתר, אבל יש להודות שלפחות בעונה הראשונה "אנג'ל" עדיין חיפשה את עצמה, וגם ג'וס ווידון בעצמו הודה שבעקבות לחץ הקהל שונתה התימה של הסדרה. במקור, אנג'ל, אשר עבר ללוס אנג'לס ופתח משרד חקירות, היה אמור לעזור למסכן זה או אחר בכל פרק ודרך הסיפור שלו היינו מגלים וחושפים טפח ועוד טפח מאישיותו של הערפד בעל-הנשמה. אבל הקהל לא אהב את זה והעדיף לקבל את מנות האנג'ל שלו ישירות ולא דרך איזה עלוקה-אורחת-לפרק. הסדרה גם שינתה את הטון מסדרה של "אנג'ל ועוד כמה דמויות מסביב" לסדרת-קאסט בה אנג'ל הוא עדיין הכוכב אבל חבריו לסדרה קיבלו משקל מכובד יותר.



לפיכך, העונה הראשונה קצת לא מאורגנת וגם הקרוס-אוברים עם "באפי" לא תרמו להפיכת הסדרה לסדרה עצמאית העומדת בכבוד בפני עצמה. ואם הזכרנו את "באפי" אז תשמחו לדעת שבמהלך העונה באפי תקפוץ לבקר כמה פעמים (גם אנג'ל יקפוץ פה ושם לבקר בסאנידייל) ואפילו אוז וספייק יגיחו לפרק. ישנה גם עוד דמות שתופיע בשני פרקים כפולים - האחד בעונה הרביעית של 'באפי' והשני ב"אנג'ל" - אבל לא נספיילר עליה כרגע.

עוד דמויות מוכרות מ"באפי" הן כמובן קורדיליה צ'ייס, שלאחר פשיטת הרגל של אביה נותרה מחוסרת כל והגיעה ללוס אנג'לס במטרה להצליח כשחקנית. לאחר שאנג'ל מצילה מערפד היא מצטרפת אליו במשרד החקירות. אנג'ל לא הולך באופן אקראי להציל אנשים, הוא נעזר בדויל, חצי-אדם חצי-שד, אשר "הכוחות העליונים" נתנו לו את מתנת החזיונות, והם שולחים לו חזיונות של אנשים בצרה שעל אנג'ל להציל. במקור התפקיד היה מיועד למקס פרליך (ברודי ב"רצח מאדום לשחור") שגילם את השד וויסלר בפרק ”ההתהוות", פרק סיום העונה השנייה של "באפי", אולם הוא לא היה יכול להתחייב לסדרה שלמה וגלן קווין (ששיחק את בעלה של בקי, בתה של רוזאן ב"רוזאן") הובא במקומו. גם קווין החליט במהלך ההכנות לסדרה שהוא לא מעוניין להתחייב לסדרה שלמה והמפיקים נאלצו לשכתב את קו העלילה כדי להוציא את דמותו מהסדרה (ובניגוד לשמועות אלו או אחרות, קווין נפרד ביחסים טובים מהמפיקים וידע איך יוציאו אותו מהסדרה). את מקומו של דויל בצוות קיבל אלכסיס דניסוף הלא הוא ווסלי ווינדהאם-פרייס, הצופה-לשעבר של באפי ופיית'.



בניגוד ל"באפי" אשר בכל עונה נאבקת לה ברוע חדש, ב"אנג'ל" הרוע - עד כה - לא משתנה. חברת עו"ד "וולפראם והארט" הינה ה"ביג באד" של הסדרה, ומשתמשת בכל משאביה הכבירים במטרה לפגוע באנג'ל ואולי אף להפכו חזרה לאנג'לוס. בכל פרק נחשף עוד מעט מידע על הסיבות מדוע אנג'ל מביא ת'סעיף לעו"דינים ולמה הם פשוט לא הורגים אותו.

בעוד ש"באפי" היא סדרה אשר פועלת על פני מספר רבדים ומתעסקת בנושאים הקרובים יותר לחיינו, בעיקר בחיים ובמוות, אך גם ביחסים ואהבה, משפחה, התבגרות וכו', "אנג'ל" מתמקדת בעיקר בנושא של "החטא ועונשו". אנג'ל, אנג'לוס, הערפד שקולל בנשמה ונאלץ לחיות כל יום כשעל מצפונו מעיק העבר שלו כרוצח אכזרי, מתחבט ומתייסר בעניין. האם הצלת כל הנשמות האבודות הללו תפצה איכשהו על מאות הנרצחים ועל הסבל שהוא גרם במשך למעלה ממאה שנים? ולא פחות חשוב, האם העובדה שאנג'ל כיום בעל נשמה אכן משנה את אופיו או שמא הוא ערפד רצחני, ולא משנה מה? האם אי פעם יזכה לחיים רגילים? זו השאלה שמתנוססת לה ברקע במהלך כל הסדרה.

כאמור, העונה הראשונה קצת מפוזרת, לא אחידה ברמתה ויש פרקים שאתה מחכה שבאיזה שהוא שלב ייכנסו מאלדר וסקאלי לחקור את העניין אבל למרות - ואולי בגלל - שונותה של הסדרה מ"באפי", "אנג'ל" היא עדיין סדרה טובה, לא גאונית כמו המקור, אבל בהחלט משובחת וראויה. החל מהעונה השנייה (ואם לדייק, אז החל מפרק הסיום של העונה הראשונה) "אנג'ל" מתחילה להמריא ומביאה לנו כמה מהפרקים מהמשובחים ביותר. ודווקא כשהיא מתחילה לאמץ לעצמה זהות משל עצמה, אי אפשר לנתקה מסדרת האם: בשילוב עם העונה החמישית והמשובחת של "באפי" מדובר ברצף טלוויזיוני שמשמח לבב כל מעריץ.





"אנג'ל", עונה ראשונה, לא-משודרת כל ערב ב'ביפ' מיד לאחר העונה הרביעית של "באפי, קוטלת הערפדים" שכן-משודרת ב'ביפ', עם תרגום לעברית, החל מהיום, יום שלישי, 30.7.2002, ב-20:20.

"אנג'ל", עונה שנייה, "באפי, קוטלת הערפדים", עונה חמישית, כל יום חמישי ב-STAR WORLD בכבלים, ללא תרגום. (מחרתיים ישודר הפרק ה-14 בעונה)

"אנג'ל", עונה שלישית ו"באפי, קוטלת הערפדים", עונה שישית, להשיג בתוכנת ה'קאזה' הקרובה אליכם או, לבעלי כרטיס אשראי, באתר "בלקסטאר" הבריטי

"אנג'ל", עונה רביעית החל מה-6/10/2002 ברשת WB בארה"ב, "באפי, קוטלת הערפדים", עונה שביעית, החל מה-24/9/2002 ברשת UPN בארה"ב. (וכ-24 שעות לאחר כל פרק ב'קאזה' הקרובה אליכם)