המסך המפוצל

מנת היום 17/7/14

אהבה מכוכב אחר, אלביס קוסטלו -הריקוד המסתורי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-07-2014
0 תגובות

19:00 אהבה מכוכב אחר | You Who Came from the Stars, ערוץ ויוה פלוס

קומדיה רומנטית דרום קוריאנית מצליחה המביאה את סיפורו של מין ג'ון (קים סו היון, "דרים היי") שהגיע לכדור הארץ מכוכב אחר לפני 400 שנה ומאז הוא חי בסיאול, ושל סונג יי שחקנית יפהפייה ומפורסמת (ג'ונג ג'י יון, "My Sassy Girl") העוברת לגור בשכנותו ודומה שתי טיפות מים לנערה שבה התאהב לפני 400 שנה ובשלה פספס את הנסיעה חזרה לכוכב שלו. מין ג'ון שעובד כמרצה באוניברסיטה מגלה שיוכל סוף סוף לחזור לביתו בתוך שלושה חודשים, האם הפעם יצליח? 21 פרקים, דרום קוריאה, 2014. שני פרקים ברצף.

 

 

21:00 המתיכים | Money Meltdown, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

הכלכלה המדשדשת של ימינו הפכה התכה של מתכות יקרות לתעשייה של מיליארדים ויצרה זן חדש של ציידי אוצרות המשאירים את חותמם ברחבי ארה"ב. הם מחפשים מתכות יקרות במקומות בלתי צפויים בתקווה להפוך זבל לזהב. זהו משחק בהימור גבוה, בו צעד אחד שגוי עלול לגרום לאסון. המתיכים יסכנו הכול כדי למצוא אוצר.

 

 

21:45 D-Day: הסרטים האבודים | D-Day: Lost Films, ערוץ ההיסטוריה HD

לפרטים נוספים, ראו יום שישי, 11 ביולי, 2014


22:00 שורו, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

סרט הביכורים המיתולוגי של שבי גביזון, שכתב יחד עם יונתן ארוך וקטף את הפרסים הראשיים של טקס אופיר הראשון ב-1990. קומדיה רגישה ובלתי נשכחת על איש עסקים כושל ושרלטן שחייו משתנים כאשר הוא משתתף בתכנית טלוויזיה והופך לגורו. שחקנים: משה איבגי, נתן זהבי, קרן מור. זוכה פרס "וולג'ין" 1990. בהחלט הסרט הטוב של 1990, גרף שישה פרסי "אופיר" (שנקרא  אז עדיין "האוסקר הישראלי") ובצדק. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 וואן דיירקשן: הסרט | One Direction: This is Us, ערוץ Hot פאן

סרט מוסיקלי מצליח על להקת "וואן דיירקשן" (One Direction), להקת הבנים הצעירה מבריטניה שזוכה להצלחה אדירה ברחבי העולם. נייל הורן, ליאם פיין, הארי סטיילס, לואי טומלינסון וזאין מאליק הם חברי הלהקה שהוקמה במחנה האימונים של הריאליטי הבריטי, "The X Factor", בהנחייתו של סיימון קאוול, השופט האגדי של התכנית. הסרט עוקב אחרי החמישייה במהלך מסע הופעות בלמעלה מ-30 מדינות ברחבי תבל, דרך עיניהם של הבנים הנערצים - כולל המופעים הגרנדיוזיים, הכיף, הצחוקים, המעריצים וגם הגעגועים הביתה. בימוי: מורגן ספרלוק ("לאכול בגדול"). ארה"ב, 2013. בעיקר לחובבות ולחובבי הלהקה, כל מי שמחפש להבין משהו על הלהקה מעבר להופעות, ישועמם למוות. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:00 אלביס קוסטלו - הריקוד המסתורי | Elvis Costello - A Portrait, ערוץ 8 (הוט)

הסרט מביא את סיפורו של אלביס קוסטלו - הנחשב לאחד היוצרים המגוונים והאינטליגנטיים ביותר בדורו לאחד האמנים הכי לא צפויים במוזיקה, ואת סיפור הקריירה שלו עם 33 אלבומים, עשרות להיטים והופעות בלתי נשכחות. הסרט מתחיל בילדותו של קוסטלו תחת השם דקלאן פטריק מק'מנוס, ומספר כיצד הושפע מאביו, שהיה זמר בלהקת ריקודים פופולריים. כיצד זכה בצעירותו להצלחה כמעט מידית עם הלהקה "אלביס קוסטלו והאטרקציות", וכיצד התפכח עד מהרה בשל התחרות והלחצים הכרוכים בתעשיית המוזיקה, התפכחות שהובילה אותו להמציא את עצמו מחדש כל כמה שנים. הסרט כולל ראיונות עם קוסטלו בליברפול, לונדון וניו יורק, בהם הוא מספר באריכות ובכנות על תהליך כתיבת שיריו ולחניו, ואפילו פורץ בשיר עם כמה דוגמאות מהרפרטואר שלו. דגש מיוחד מושם על שיתוף הפעולה של קוסטלו עם המוזיקאים ברט בכרך, אלן טוסנט ופול מקרטני. בסרט משולבים קטעי וידאו וחומרי ארכיון נדירים הכוללים קטעי דמו נדירים ובלעדיים של שירים שנכתבו על ידי קוסטלו ומקרטני, כמו גם ביצועים עם כל הלהקות שלו בהופעות חיות ועם אמנים נוספים. BBC, 2013.

 

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.