המסך המפוצל

מנת היום 20/7/14

המלוק גרוב 2, מתים לרגע ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 20-07-2014
0 תגובות

19:30 בוחרים בשינוי | Compare Your Life, ערוץ החיים הטובים

קרלטון הוד, המנכ"ל בדימוס של אתר Confused.com, מסייע למשפחות בריטיות לקחת אחריות על גורלן ולחולל מהפך משמעותי בחייהן. מדי פרק תיוועץ כל משפחה עם אנליסט שיציג בפניה מבחר אלטרנטיבות לחייה ויעדים קרייריסטים חדשים. לשם כך, על בני המשפחה לענות על מבחר שאלות מאתגרות, כגון: האם בית חלומותיהם חשוב להם יותר מעבודת חלומותיהם? האם זמן איכות עם ילדיהם חשוב להם יותר מכסף? במהלך פרקי הסדרה נפגוש באן מארי ובמרטין, זוג נשוי המצוי בצומת דרכים: היא רוצה לבלות יותר זמן עם ילדיהם בעוד הוא מעוניין להגשים יעדים קרייריסטים; רוס וטניה, המתלבטים אם להישאר בברייטון, קרוב למשפחותיהם, או לשנות את חייהם כליל ולעקור לאיטליה; פיונה וג'ונתן, המעוניינים להקים עסק כפרי בוויילס; פיט ואיניי, זוג המבקש להקים עסק משפחתי כדי לבלות זמן נוסף עם ילדיהם. בריטניה, 2013, 6 פרקים.

 

 

21:00 החיים הסודיים של צפון קוריאה | North Korea: Inside The Secret State , ערוץ הטיולים

קים ג'ונג און הוא שליטה הבלתי מעורער של צפון קוריאה, המדינה הבדלנית ביותר בעולם. כעת, הודות למהפכה הדיגיטלית, גם העריץ רב הכוח אינו יכול להרחיק את העיניים הבוחנות מארצו. הסרט עוקב אחר מסעו של העיתונאי היפני, ג'ירו אישימארו, אל גבול סין-קוריאה, שם הוא נפגש עם אחד מחניכיו המעניק לו תיעוד סמוי של שגרת החיים במדינה. הסרט יתלווה גם למר צ'אנג, אסיר פוליטי שערק למערב ומבריח אופרות סבון דרום קוריאניות ושאר סוגות בידור אל המדינה המבוצרת, תוך שהוא מתחזה לחוואי פטריות.

 

 

21:15 מתים לרגע, ערוץ Hot3

דרמה יומית חדשה המתרחשת בבית חולים ועוסקת בחבורת סטודנטים מצטיינים לרפואה (עפר שכטר, אגם רודברג, אביגיל הררי, מאיסה אל-האבדי ואדי קבטנר) שמתקבלים לתכנית התמחות יוקרתית בבית חולים בניהולו של  פרופסור נערץ (יובל סגל). שנים לפני, אותו פרופסור, ערך ניסוי בו הצליח להגיע לממצאים פורצי דרך ותודעה בנושא חווית סף מוות, אלא שמשהו גדול מאד גם השתבש בניסוי הזה. הסטודנטים, שנתקלים בניסוי במקרה, מחליטים בסתר להמית את עצמם למספר דקות על מנת להבין האם התופעות שאנשים חווים במוות באמת קשורות לעולם הבא, או שהן בסך הכול תעתוע נוירולוגי של המוח? מה שהם לא יודעים זה שהשער לעולם הבא הוא דו כיווני - ברגע שמישהו פתח אותו, העולם הבא יבקר אותו בחזרה... התוצאה מסעירה והרסנית כאחד: זה יהפוך אותם לרופאים טובים יותר, יקנה להם יכולות פנומנליות ועל טבעיות, אבל גם יערער את כל מה שהם ידעו על עצמם עד כה. עוד משתתפים: יונתן עויזאל, עידן חביב, אוהד קנולר, ורד פלדמן, עירית קפלן ועוד. יוצרי הסדרה: רוני יידור, רותי ויינברג, גל זייד, ומיכל אבירם. תסריטאים ראשיים: רוני יידור ורותי ויינברג. במאים: יואב ודורון פז ("פובידיליה"). הפקה : אנדמול ("האח הגדול").

 

 

21:20 אנשי ההר 3 | Mountain Men 3, ערוץ ההיסטוריה

עונה חדשה לסדרה על הגברים שנטשו את העולם המודרני, ומנסים לשרוד בכוח תושייתם באזורים הנידחים ביותר באמריקה, בחיק הטבע, תוך הסתמכות וניצול האמצעים שמסופקים בלעדית על-ידי הסביבה המיידית. העונה השלישית מביאה עימה אתגרים רציניים ביותר עבור "אנשי ההר" - ותיקים וחדשים כאחד, כשהם נאלצים להתמודד עם אחד החורפים הקרים והאכזריים שפקד את אמריקה מזה כמה עשורים.

 

 

22:00 ילד הפלא של האינטרנט: סיפורו של אהרון שוורץ | The Internet's Own Boy: The Story of Aaron Swartz, ערוץ Yes דוקו

כבר כנער צעיר מאד, נחשב אהרון (הלל) שוורץ לעילוי מחשבים, עם צמא בלתי-נדלה לידע. הוא היה מהמפתחים של ה-RSS, ממקימי האתר המצליח Reddit. הוא התפרסם עד מהרה כבעל עמדות מוסריות חלוציות בנוגע לאקטיביזם ברשת, לחינוך ולפוליטיקה באינטרנט וטביעות אצבעותיו הצעירות ניכרו בכל תחום כמעט ברשת העולמית. או אז הוא עלה על הכוונת של השלטונות, וב-2011 ו-2012 הוגשו נגדו מספר כתבי אישום, שהסעירו את קהילת פעילי הרשת. מעט מאוחר יותר, כשהוא בן 26 בלבד, שוורץ נמצא מת בדירתו בברוקלין, כפי הנראה מהתאבדות. משפחתו, חבריו ותומכיו האשימו את התובעים בתיק שלו, שאיימו לשים אותו בכלא ל-35 שנה ולתייג אותו כעבריין מורשע עד סוף ימיו. שוורץ נתבע בדיוק בגין אותן זכויות וחירויות עבורן נלחם, אלה שחסרונן שבר אותו לבסוף. הסרט משלב קטעי ארכיון מראשית חייו הקצרים של שוורץ, דרך הפריצה הגדולה שלו בעולם הרשת ועד הסוף הטראגי, ומשרטט דיוקן דינמי של ילד יוצא דופן שנועד להוביל את האינטרנט לעולם חדש של שיתוף מידע וחופש ביטוי. בימוי: בריאן קנאפנברגר. 105 דקות, ארה"ב, 2014. הסרט מספק מידע ומעלה חֵמה במידה שווה, ומשתמש בסיפורו הטראגי של הגיבור כדי ליצור קריאה נרגשת לפעולה מצד הצופים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 אמדאוס | Amadeus, ערוץ Yes3

האפוס המוזיקלי המפואר שביים מילוש פורמן היה המנצח הגדול בטקס פרסי האוסקר 1979 עם תשעה פסלונים, כולל פרסי הסרט הטוב ביותר, הבמאי, התסריט, העיצוב והשחקן הראשי ל-פ. מארי אברהם ("הומלנד"). בנוסף, זכה הסרט גם בארבעה פרסי גלובוס הזהב, כולל לסרט הטוב ביותר, ארבעה פרסי הבאפט"א, פרס הסזאר לסרט הבינלאומי הטוב ביותר ועוד. ״אמדאוס״ נמצא במקום ה-90 ברשימת הסרטים הגדולים ביותר של אתר IMDB, ובמקום ה-52 ברשימת הסרטים הגדולים של מכון הסרטים האמריקני. שחקנים: טום הולסה, פ. מארי אברהם. במאי: מילוש פורמן, ארה״ב, 1984. סרט מפואר, משעשע ורב עוצמה על חייו והשפעתו – החיובית והשלילית, של אחד מהאמנים הגדולים של התרבות המערבית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 בוגימן | Boogeyman, ערוץ MGM

אימה. בילדותו חווה טים אירוע מעורר אימה בחדר השינה שלו. כאשר אמו מתה, הוא נאלץ לחזור אל הבית בו החל הסיוט, והשדים שלו עומדים לצאת מהארון. עם: בארי ווטסון. בימוי: סטיבן קיי. ארה"ב, 2005. עלילה טיפוסית וצפויה, שבוצעה כבר עשרות פעמים בתולדות הקולנוע, ואף אחד מהאלמנטים הקופצניים לא באמת מפתיעים או בונים מתח. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:10 ארץ הישימון | No Man's Land , ערוץ ההיסטוריה

סדרה חדשה העוקבת אחר חמישה גברים קשוחים במדבריות של דרום מערב ארצות הברית. חבורה קשוחה ומחוספסת שבחרה להשתקע בדרום-מערב ארה"ב, מתוך רצון אמיתי להרגיש תחושת חופש אינסופי ולברוח מהציביליזציה. בשביל להצליח לשרוד את תנאי הבידוד, החום הקיצוני, טורפים חמקניים (נחשים, עקרבים), כנופיות פורעי חוק, ומזג אוויר הפכפך המכה במרחבי האזור הפראי, דרוש זן מיוחד של אנשים.

 

 

22:50 המלוק גרוב 2 | Hemlock Grove 2 , ערוץ Yes Oh

דרמה על-טבעית שיצר עבור "נטפליקס" אשף האימה, הבמאי, השחקן  והתסריטאי איליי רות' (יוצר סדרת סרטי "הוסטל", הדוב היהודי ב"ממזרים חסרי כבוד"). ספוילר - בעונה החדשה, העיירה נאלצת להתמודד עם הטבח המזעזע שגרם אחד מהיצורים הרצחניים החיים בה. פיטר ורומן נושאים באחריות חדשה ובמציאות שמביאה איתה הבגרות. רומן מתקשה לקבל את היעלמותה של אחותו, ופיטר עובר לגור עם דסטיני ומוצא עבודה חדשה לאחר שאימו נאלצת לעזוב את העיירה. אל "המלוק גרוב" מגיעה דמות חדשה, מירנדה קאטס, שתהיה לה השפעה משמעותית על פיטר ורומן. נורמן שעדיין מתמודד עם אבדן משפחתו, מגלה את האמת הקשה שנחשפה לגבי האנשים שהוא אוהב.

 

 

22:55 עסק משפחתי | The Manor, ערוץ 8 (הוט)

סרט משפחתי על ניסיונותיהם של בני משפחה יהודית יוצאת דופן לנהל אורח חיים נורמלי ולשקם את מערכות היחסים שלהם על רקע ניהול העסק המשפחתי: מועדון חשפנות. כבר שלושים שנה שבני משפחת כהן הקנדית מנהלים בעיירה קטנה מועדון חשפנות ואכסניה זולה. למרות שהם טוענים שהחיים האלה בשולי החברה וההתחככות המתמדת בסמים, אלימות ומצוקה, הביאו להם רק רווחה ועושר, הם מתמודדים עם שפע בעיות נפשיות: האב אינו מפסיק לאכול ולהשמין, האם האנורקטית מרזה ומתפוגגת ושני הבנים לא מצליחים לייצר קשר זוגי יציב. שוני כהן, האח הצעיר ובמאי הסרט, מספק לצופים היכרות אינטימית קרובה עם משפחתו ואומר "שנים שאני לוחץ על אבא שיסגור את המועדון, אבל אני מודה שאני לא מסוגל לדמיין את החיים בלעדיו". קנדה, 2013.

 

 

23:00 ברוכים הבאים לג'ונגל | American Jungle , ערוץ ההיסטוריה

הסדרה מלווה מקרוב את המאבקים של שבטי ציידים באיים הנידחים ביותר בהוואי, שבחרו לחיות, להתפרנס ולשרוד רק ממה שהאדמה עליה הם שוכנים מספקת להם. כממשיכי מסורת אבותיהם הקדמונים, הציידים הללו משתמשים בסכינים ובחניתות בכדי להכניע את הטרף, הכולל שוורי פרא, חזירי בר, עיזים ואיילים. בעוד החיות מחפשות באופן נואש אחר מקורות מים בעונה הצחיחה, משפחות הציידים נאלצות לעקוב אחר הטרף שלהן ולחצות שבילים ונתיבים שהיוו מקור למלחמות שבטים במשך דורות על-גבי דורות. שבטי הציידים הללו נלחמים הן באיתני הטבע והן אחד בשני, במטרה להפוך ל"מלך הג'ונגל האמריקני". היריבות והעוינות ההדדית בין השבטים הללו נמשכת מאות שנים, כאשר כל צד אינו בוחל בדבר כדי לשמור בכל מחיר על הטריטוריה ושטחי הציד שלו.

 

 

23:30 המשימה | The Task, ערוץ MGM

אימה. תוכנית ריאלטי חדשנית מבקשת מהמשתתפים לעבור את הלילה בשלום בבית כלא רדוף רוחות. עם: אלכסנדרה סטדן. בימוי: אלקס אורוול. ארה"ב, 2011. סרט עם הרבה דם וגועל נפש, ששכחו לכתוב לו תסריט, ועל כן גיבורי הסרט מתים יותר לאט מהצופים - שמשתעממים למוות. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:30 אזימוט | Asiemut, ערוץ אקסטרים

סרט דוקומנטרי על מסע אופניים שערך זוג קנדי לאורך אסיה. הם חוצים את ערבות מונגוליה, רוכבים באזור ההימלאיה ומגיעים עד קולקוטה שבהודו.

 


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.