המסך המפוצל

מנת היום 28/7/14

נחטפים, המאבק נגד סעיף 8 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 27-07-2014
2 תגובות

12:00 החברה הכי טובה | My Very Best Friend, ערוץ CBS דרמה

מותחן. דוגמנית יפיפיה לשעבר תעשה הכול בכדי להשיג את סגנון החיים המפואר שהיא חושבת שמגיע לה, והיא לא תיתן לשום דבר ולאף אדם לעמוד בדרכה.

 

 

22:00 נחטפים | Crisis, ערוץ Yes אקשן

דרמת מתח חדשה בכיכובם של ג'יליאן אנדרסון ("תיקים באפילה") ודרמוט מלרוני ("החתונה של החבר שלי"). בבית הספר התיכון בלארד מתחנכים בני העילית של וושינגטון DC:  בניהם של בכירי החברות המובילות במשק, דיפלומטים בינלאומיים, פוליטיקאים בכירים ואפילו בנו של נשיא ארה"ב. כאשר במסגרת יום טיול של בית הספר, האוטובוס שלהם נכנס למארב מתוכנן היטב, באזור כפרי מבודד, בני הנוער ומלוויהם נלקחים כבני ערובה, ומשבר לאומי נוצר. כעת, כשההורים העשירים והחזקים במדינה, נתונים לחסדיו ולרחמיו של גאון נקמני, עולה השאלה: מה יסכימו לעשות, כמה רחוק ילכו ולמה יהפכו, כדי להחזיר את ילדיהם? וכשהורים רבים ומכובדים מגיעים למצב בו אין להם למי לפנות ואין אף אחד שהם יכולים לסמוך עליו, קורים דברים שאינם הגיוניים, שמסכנים אומה שלמה. סוכן השירות החשאי מרקוס פינלי, המאבטח את בנו של הנשיא, ביום הראשון שלו בעבודה, נקלע למרכז החטיפה, ומצליח להבריח את אחד הנערים, מידיהם של החוטפים. כעת מתחיל מצוד נרחב אחריהם. גם סוכנת ה-FBI, סוזי דאן מעורבת בחקירה, כאשר אחייניתה אמבר, בתה של אחותה מג פיטץ', מנכ"לית חברת IT בינלאומית, נחטפת. פרנסיס גיבסון, אנליסט לשעבר ב-CIA, שלא מצליח להתאושש כבר שנים מבגידתה של המערכת בו, הוא אביה של בת'. מערכת היחסים ביניהם מתוחה למדי, אך כשהוא יוצא כמלווה לטיול הכיתה, הוא נחטף יחד עם הקבוצה. האם כישוריו המקצועיים יבואו לידי ביטוי? ציון עגבניות רקובות: 61% מתוך 100%, ציון איי.אם.די.בי: 7.3 מתוך 10, ציון מטה-קריטיק: 6.3 מתך 10.


 

22:00 המאבק נגד סעיף 8 | The Case Against 8, ערוץ Yes דוקו

זוכה פרס הבימוי - פסטיבל סאנדנס 2014, זוכה פרס חביב הקהל – פסטיבל SXSW  2014. גיבורי הסרט הזה מעולם לא רצו להתפרסם, אבל לא הייתה להם ברירה: כשבקליפורניה התקבלה החלטה שלא להכיר בחוקיות הנישואים החד-מיניים, הם הבינו שאם לא ייצאו בעצמם להגן על זכויותיהם, איש לא יעשה זאת במקומם. חשיפה מרתקת של מאחורי הקלעים באחד המאבקים המתוקשרים בהיסטוריה של זכויות ההומואים והלסביות בארה"ב. התביעה שהובילה בסופו של דבר לביטול "סעיף 8" (שקבע כי נישואים יכולים להתקיים רק בין גבר לאישה), התנהלה כמו מלחמה לכל דבר, שחייליה הם תחקירנים, אנשי יחסי ציבור, מעצבי דעת קהל וגם זוגות הומואים ולסביות, שנאלצו לחשוף את חייהם הפרטיים ולעמוד תחת מטר איומים ונאצות. מלחמה שבראש הכוחות הלוחמים בה התייצבו במפתיע שני עורכי דין שעמדו עד אז משני צדי המתרס הפוליטי האמריקאי ואפילו נלחמו זה בזה לצד בוש וגור בקרב על הנשיאות. בימוי: בן קוטנר, רייאן ווייט. 112 דקות, ארה"ב 2014. מסמך היסטורי חשוב שמסביר כל מה שאפשר לדעת בנושא חוקיות הנישואין בארצות הברית. לעיתים הסרט קצת מעמיס יתר על המידה, אך הביצוע מעניין ומדויק. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.