המסך המפוצל

מנת היום 3/8/14

The Killing 4, פאני ואלכסנדר 4

מאת: שי שגב

פורסם: 02-08-2014
0 תגובות

09:30 שון כבשון, ערוץ לוגי

שון כבשון חוזר בעונה חדשה. שון גר בחווה עם חבריו הכבשים, ובהם גם טימי הטלה הקטן. חברם הטוב של הכבשים בחווה הוא הכלבלב, הממונה על הסדר, שתמיד עוזר בעת צרה. הסדרה עוקבת אחר עלילותיהם והרפתקאותיהם המשונות של שון כבשון וחבריו לחווה, שצריכים לשמור את פעילותם בסוד, פן יגלה בעל החווה את מעלליהם.

 

 

10:00 מטורללים | Trolls of Troy, ערוץ הילדים

לפני שנים רבות אימץ טאקון הטרול ילדה קטנה בשם וואהא. וואהא גדלה כל חייה בכפר הטרולים, אך היא שונה מהם - אין לה שיער על כל הגוף, היא לא נודפת ריח מסריח והיא למעשה כלל לא טרולית. וואהא נחושה להוכיח לכולם שהיא אולי שונה - אבל לא פחות טובה מכל טרול אחר.

 

 

11:00 אי-שרדות באי פקיטיו | Total Dram Pahkitew Island, ערוץ הילדים

עונה חדשה לסדרת האנימציה, שכולה פרודיה על סדרת הריאליטי "הישרדות". המתמודדים המצוירים יצטרכו להתמודד עם משימות פיזיות דרמטיות ומורטות עצבים על מנת לא להפסיד בתחרות, ובמקביל יתמודדו עם המשימות הנלוות לגיל ההתבגרות – אהבות, יריבויות ואכזבות. האתגר הראשון שלהם מתחיל בבניית מחסה למשך כל תקופת שהותם באי, ומשם, האתגרים הולכים ונהיים קשים יותר. בין המתמודדים הצבעוניים ניתן למצוא קוסם, מתחרה שרוצה להיות הכי מרושע בעולם, מתחרה שבטוח שהזומבים יכבשו את העולם ומתחרה שזוללת כל מה שאפשר.  אז מי יהיה המודח האחרון ויזכה במיליון דולר?

 

 

16:30 התכנית של ליסה אוז | The Lisa Oz Show, ערוץ הבריאות

ליסה אוז, רעייתו של הדוקטור הטלוויזיוני הידוע ד"ר מהמט אוז, היא מנחת טלוויזיה, מפיקה ושותפה לכתיבת סדרת הספרים You: The Owner's Manual . במהלך תכניתה תבחן אוז סוגיות יומיומיות בנושאי בריאות והעצמה אישית, תעניק טיפים חשובים ותארח ידוענים ואנשים מן השורה, ביניהם: גורו הניו אייג', דיפאק צ'ופרה, שיסביר לליסה על אינטימיות אמיתית ואהבה; השחקנית, שרי שפארד, שתדבר על סוכרת ודיאטה; ודפנה אוז, בתה של אוז, שתציג מתכונים קלאסיים עם טוויסט עכשווי. ארה"ב, 2012, 39 פרקים.

 

 

17:15 התכנית של ד"ר אוז 3 | The Dr. Oz Show 3, ערוץ הבריאות

עונה חדשה לתכנית הדגל של ד"ר מהמט אוז, מומחה הבריאות הפופלארי ביותר בארה"ב. בין הסוגיות שתעלנה לדיון במהלך פרקי העונה הנוכחית: תופעת הבריונות כלפי נשים בגלל המראה החיצוני שלהן, תכנית גמילה מיוחדת לסובלים מהתמכרות לפחמימות, מוות קליני, מניעת קמטים באיזור המחשוף, שיפור חיי המין בקרב בני 40 ומעלה, הסיבות לאכילת יתר, זיהוי סימנים מצילי חיים בשתן ובצואה, תכנית בת שבוע להאצת המטבוליזם, שיטות יעילות לטיפול בצלוליט ועוד.

 

 

18:30 מיכל הקטנה והטונטונים, ערוץ ניק ג'וניור (Yes בלבד)

כוכבת הילדים, מיכל הקטנה, ומלכת הילדים המיתולוגית, ציפי שביט, בסדרה חדשה וקסומה לילדי הגן. מיכל הקטנה מקבלת את "בית הטונטונים" מתנה מסבתא ציפי (ציפי שביט). בבית הטונטונים שתי דמויות עץ קטנטנות: טון טון הבן וטינטונת הבת (רביב מדר ודיקלה הדר). בעזרת לחש קסמים מיוחד מתעוררים הטונטונים לחיים בבית הבובות ומזמינים את מיכל להיכנס לעולמם. עולם משעשע של מוזיקה ומשחקי תפקידים, עולם שבו מיכל הקטנה יכולה לעשות הכול בעזרת הדמיון, ולהיות גם קצת גדולה וגם קצת קטנה.

 

 

21:00 עמוק כנהר גבוה כהר | River Deep Mountain High , ערוץ הטיולים

השחקן האירי, ג'יימס נסביט, יוצא למסע בניו זילנד, ביתו המאמץ מזה כשנתיים. נסביט עבר למדינת האיים הקסומה לאחר שנבחר לגלם את דמותו של "בופור" ב-"ההוביט", הפקת הענק של הבמאי הניו זילנדי פיטר ג'קסון. בזמן שהותו בה במהלך הצילומים לא זכה השחקן לחוות את פלאיה, לכן כעת, עם סיומם, הוא פוצח בסיור מקיף שתחילתו באי הצפוני וסופו, אלף מיילים לאחר מכן, באי הדרומי. מסעו יוביל אותו לגילוי נופים מרהיבים, תרבויות רחוקות, מסורות עתיקות יומין ויפגיש אותו עם אגדות מקומיות כמו שחקן הרוגבי ג'ונה לומו, הבמאי פיטר ג'קסון והשחקן סם ניל. בין היתר יפקוד נסביט את אוקלנד, העיר הגדולה ביותר בניו זילנד, יחקור את תרבות הקפה המפותחת של העיר וולינגטון, יסקור את הרי הגעש שבסמוך לקרייסטצ'רץ' ויבקר בתחרות "האישה הניו זילנדית המושלמת", בה הנשים נשפטות לא על סמך חזותן אלא בהתאם לכישוריהן בביליארד, זריקת חיצים ושתיית בירה.

 

 

21:00 שנות ה-90 | The ’90s: The Decade that Connected Us, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

שנות ה-90 סימלו את הסדר העולמי החדש ואת אי הסדר העולמי החדש. זו הייתה תקופה של האצה טכנולוגית לעבר העתיד הדיגיטלי, שבה תכניות המציאות הפכו למציאותיות מדי, והפוליטיקה יכלה להתמקד בשטחי. אלו היו השנים בהן ארה"ב ניצחה במלחמה הקרה, אך החלה בהתמודדות עם אוייב חדש ופנאטי, שהמיליארדרים צמחו במהירות רבה מתמיד, ואפילו לממשלות היה עודף. עשר שנים לפני שהשגשוג נשבר. עשר שנים בהן הרשת הייתה פתוחה לרווחה. עשר שנים לפני שהטרור הגלובלי היכה קשות.

 

 

22:00 The Killing 4, ערוץ Yes Oh

דרמת המתח חוזרת בעונה רביעית ואחרונה שבה עלילה וחקירה חדשות לחלוטין. לאחר שרשת AMC ביטלה בפעם השנייה את הסדרה, הביאה דעת הקהל את Netflix ואולפני FOX, לחדש את הסדרה לעונה רביעית ואחרונה בהחלט, שתכלול 6 פרקים. העונה החדשה מתחילה מהמקום בו הסתיימה העונה השלישית, כשהבלשית שרה לינדן (מירל אנוס) גילתה שהרוצח האכזרי, שרצח עשרות נערות במהלך השנים, ואחריו רדפה תקופה ארוכה, הוא בעצם שותפה לשעבר, המפקד שלה, ואהובה משכבר הימים. בעונה הרביעית, יחקרו לינדן ושותפה הנוכחי, הבלש סטיבן הולדר (ג'ואל קינמן) פרשיית רצח המתרחשת בפנימייה לבנים, שמנוהלת על ידי מנהלת קשוחה (ג'ואן אלן) שמקשה על החקירה. במהלך העונה נפגוש גם את אימה של לינדן (פרנסס פישר, "תחיית המתים"), אשר נטשה את שרה בילדותה.

 

 

22:00 פאני ואלכסנדר | Fanny & Alexander, ערוץ Yes3

זוכה ארבעה פרסי אוסקר (צילום, עיצוב, תלבושות וסרט זר); זוכה גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר; פרס הבאפט"א על הצילום; פרס הסזאר לסרט הזר; פרס המבקרים בפסטיבל ונציה ועוד. שחקנים: אווה פרולינג, גון וואלגרן. במאי: אינגמר ברגמן, שבדיה, 1982. הסרט המקורי היה בן 312 דקות, ומה שישודר היא גירסה מקוצרת כבת שלוש שעות. בגדול, שילוב שבין קומדיה לטרגדיה אפלה וקודרת, אך למי שיש את הסבלנות, בהחלט שווה את החוויה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.