המסך המפוצל

מנת היום 11/8/14

אורפן בלאק 2, משתוללות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-08-2014
0 תגובות

18:00 סודות פארקי השעשועים | Theme Park Secrets, ערוץ הטיולים

סדרה ייחודית החושפת את סודות העיצוב והתפעול של פארקי השעשועים הגדולים בארה"ב. סמוך לימת אירי באוהיו מצוי "סידר פוינט", בית ל-16 רכבות הרים ובהן הגבוהה בעולם, The Dragster, הנישאת לגובה של 420 רגל ונעה במהירות 120 קמ"ש. בסדרה נהיה עדים לקשיים שבבניית המתקן הענק במהלך החורף הקפוא של אוהיו. נבקר באולפני יוניבסרל הידועים שבפלורידה, שם נלמד סודות לצבירת נקודות במשחק הווידאו הענק Men in Black: Alien Attack. נבקר בעולמו המופלא של ספיידרמן, מתקן שעשועים מקורה המציע ריגושים בכל פינה הודות לטכנולוגיית תלת מימד מהפכנית. אותה טכנולוגיה המשמשת גם מתקנים פופולריים כמו "שליחות קטלנית 2" , שרק D4" ואחרים. ובלאס וגאס ניחשף למבנה הגבוה ביותר ממערב לנהר המיסיסיפי,"The Stratosphere", ביתו של מתקן חדשני בשם "The Big Shot" היורה אנשים לאוויר במהירות עצומה. ארה"ב, 2003.

 

 

21:10 משפחת קולבי | The Colbys, ערוץ CBS דרמה

משפחת קולבי, הספין אוף של "שושלת" משנת 1985, לראשונה בישראל. המשך סיפורה של משפחת קולבי העשירה ורבת העוצמה מקליפורניה. עונות 1 + 2.

 

 

22:00 אורפן בלאק 2 | Orphan Black 2 , ערוץ Hot זון

דרמת המתח והמדע הבדיוני הקנדית של רשת "BBC America" וחברת "Temple Street" כבר חודשה בעקבות הצלחתה לעונה שלישית. ספוילר - בעונה השנייה, שרה (מסלני) נמצאת במרוץ נואש נגד הזמן לאיתור בתה הנעדרת קירה (סקיילר וקסלר, "קארי") ואמה המאמצת גברת ס. (מריה דויל קנדי, "אלבט נובס", "דאונטון אבי"). היא מנסה לנווט בעולם מסוכן, מלא באויבים ובבריתות הפכפכות, ומתחילה במלחמה אכזרית נגד כוחות ענקיים שעלולים לסכן אותה ואת "אחיותיה" המשובטות, אליסון וקוזימה (מסלני). במאבקה להישרדות, מתמודדת שרה ראש בראש עם המשובטת חסרת הרחמים רייצ'ל (מסלני), חברה חזקה בקבוצת "דיאד", שמונתה לנהל משא ומתן עם שאר המשובטות. רייצ'ל לא תעצור עד שתשלים את המשימה שלה, ולא תהסס להשתמש במקורביה של שרה כפיונים במשחק שלה, כולל שותפה של שרה פול דיארדן (דילן ברוס, "פרחים בעליית הגג"). הקשר של שלוש המשובטות נותר חזק, אך כולן עשו החלטות שלהן השלכות קשות. בעוד הן אוספות את השברים ומתקשות לשמור סודן, הן נאלצות להכיר בעובדה שאין ביכולתן לסמוך על איש בסביבתן הקרובה. מישל פורבס ("בטיפול") ופטריק ג'יי אדמס ("Suits") מגיעים להופעות אורח במהלך העונה.

 

 

22:30 משתוללות | Super Fun Night, ערוץ Hot קומדי סנטרל

קומדיה נועזת של רשת "ABC", בכיכובה של רבל וילסון ("מסיבת רווקות", "פיץ' פרפקט"). לצדה של וילסון, מככבים ליזה לאפירה ("טיפש, מטורף, מאוהב"), לורן אש ("לארס והבחורה האמיתית"), קווין בישופ ("פאלם") וקייט ג'נקינסון ("אהבה מלידה"). להופעות אורח מגיעים ג'קי וויבר ("אופטימיות היא שם המשחק"), מאט לוקאס ("בריטניה הקטנה"), אשלי טיסדייל ("היי סקול מיוזיקל"), בוב סאגט ("צער גידול בנות"), פרד ארמיסן ומולי שאנון. העלילה עוקבת אחר שלוש חברות בשנות העשרים לחייהן, ששומרות על החברות הקרובה ביניהן כבר 13 שנים. קימי (וילסון), הלן-אליס (לאפירה) ומריקה (אש) חולקות דירה וכל ערב שישי מוקדש למפגש משותף בדירתן. בזמן שכולם מסביבן מתקדמים – כולל אחותה הקטנה של קימי, המאורסת הטרייה ג'סמין (טיסדייל) – כל מה שיש להן אלה אחת את השנייה והמסורת שלהן בערבי שישי. ג'סמין עדיין מאמינה שלקימי יש סיכוי לנהל חיים רגילים, אם רק תנטוש את חברותיה המוזרות מהתיכון, אך קימי נותרת נאמנה לחבורה. הכול משתנה כאשר קימי מקבלת קידום משמעותי בחברת עורכי הדין הניו יורקית שבה היא עובדת, תחת האלילה שלה, עו"ד פליסיטי וונדרסטון (קלן קולמן, "חדר החדשות"). במשרדה החדש היא עובדת בצמוד לספק החברה-ספק האויבת שלה קנדל (ג'נקינסון), עורכת דין מתחרה שהיא מכירה עוד מימי הקולג', ומכירה את עורך הדין הבריטי והכריזמטי ריצ'רד לובל (בישופ), שמזמין אותה למסיבה במועדון ניו יורקי טרנדי. נחושה לבלות זמן נוסף עמו, ולהקשיב לעצתה של פליסיטי בנוגע לטווית קשרים חדשים, קימי מבינה שהיא וחברותיה לא יצאו מהבית מאז נשף הסיום. כשקימי מנסה לשכנע את חברותיה לצאת בערבי שישי, הלן-אליס ומריקה לא ששות לשתף פעולה, אך הן רוצות לתמוך בקימי, ומסכימות בלית ברירה. וכך נולדת מסורת חדשה. כעת, הבנות החכמות והלא בהכרח מגניבות האלו, מוכנות לכבוש את ניו יורק ולבלות כל סוף שבוע. ציון עגבניות רקובות: 33% מתוך 100%, ציון מטה-קריטיק: 46 מתוך 100, ציון איי.אם.די.בי.: 6.4 מתוך 10.



***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.