המסך המפוצל

מנת היום 14/8/14

מקום בלב, ביזנטיום ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 13-08-2014
0 תגובות

20:30 בתי מים מדהימים | Amazing Water Homes , ערוץ החיים הטובים

האם חשקתם פעם בבית השוכן על קו החוף או שחלמתם על בריכה בחצר האחורית? עבור בעלי הבתים בסדרה זו מדובר רק בקצה הקרחון. הסדרה בוחנת את המתרחש כאשר משלבים את האהבה למים עם דמיון ותעוזה ארכיטקטונים. בעליהם של בתים אלה הגשימו את חזונם ויצרו שכיות חמדה הבנויות סביב תעלות מים, נהרות רוגעים, בריכות החוצות את חדרי המגורים ופארק מים מרהיב בחצר האחורית. פרקי הסדרה מביאים מסע גלובלי בעקבות פטיש המים הארכיטקטוני של כמה מבעלי הבתים היצירתיים בעולם. יחד איתם נרחיק אל גן העדן של קו החוף האוסטרלי, אתרי נופש יוקרתיים בהוואי ובמקסיקו, אגם פרטי בוושינגטון, בסיס מרוחק של משמר החופים אי שם באוקיינוס האטלנטי, פארק מים פרטי בקליפורניה ועוד. בריטניה, 2013, 6 פרקים.

 

 

22:00 מקום בלב | A Place To Call Home, ערוץ Yes דרמה

דרמה רומנטית חדשה, המתרחשת באוסטרליה, שנים מועטות לאחר סיום מלחמת העולם השנייה. זהו סיפור על אישה מסתורית, הנמצאת בתווך, בין המורשת הנוראה של המלחמה והתקווה לחיים חדשים במולדתה, ממנה ברחה שנים רבות קודם. זו שנת 1953, כשזוועות המלחמה עדיין חיות בזיכרונותיהם של רבים. האחות החיננית שרה אדמס (מרת'ה דסלדורף) מגלה שאחיה למחצה מת, וחוזרת לאוסטרליה לאחר שנים רבות בלונדון, כדי לטפל באמה המנוכרת. ומוצאת מדינה אחרת לחלוטין מזו שעזבה. מולדתה נמצאת על סיפו של שינוי חברתי שנשאה על גבה טראומת המלחמה. בעודה חוצה ימים וארצות בדרכה הביתה, היא פוגשת משפחה אוסטרלית כפרית, עשירה, משפחת בליג', ומיד נוצר קשר בינה לבין האלמן העדין והמקסים ג'ורג', בתו הצעירה והמודרנית אנה, וכלתו אוליביה. אך כאשר שרה מגלה בטעות סוד כמוס של המשפחה, בעל פוטנציאל נפיץ במיוחד, גורלה נקשר בחיי המשפחה, לעד.

 

 

22:00 ביזנטיום | Byzantium, ערוץ Yes2

שתי נשים, אם ובת, מחפשות מקלט בעיירת חוף רחוקה. אף אחד בעיירה לא מתאר לעצמו כי הן ערפדיות, אך סודן האפל עומד להיחשף כאשר מספר אנשים מהאזור מתחילים להיעלם במסתוריות. שחקנים: סרשה רונן ("האנה"), ג'מה ארטרטון ("תמרה דרו"), אורי גבריאל. במאי: ניל ג'ורדן ("ראיון עם הערפד"), ארה"ב, 2012. בימוי מופלא של ניל ג'ורדן היוצר אווירה בריטית קרה ומפתה, אך הסרט לא מספיק מאיים והסיפור לא מספיק משכנע. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.