המסך המפוצל

מנת היום 21/8/14

סבתא שלי זונה, סופשבוע איתן פוקס ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 20-08-2014
0 תגובות

19:00 על האש עם דארן רוברטסון |Darren Robertson Charcoal Kitchen , ערוץ האוכל

דארן רוברטסון, הגולש הנינוח שעקר מבריטניה לאוסטרליה ב-2001, פיתח את מיומנויות הבישול שלו במסעדת כוכבי המישלן של המלון היוקרתי, Gravetye Manor. כיום הוא משמש שף במסעדה עטורת הפרסים, The Three Blue Ducks, השוכנת לחופה המזרחי של סידני. במהלך פרקי התכנית ייקח רוברטסון הפוגה מהטכניקות המורכבות שליטש עם השנים ויחבוק גישת בישול כוללנית יותר, כזו העושה שימוש במרכיבים עונתיים הטריים ובבישול פשוט על גריל ופחמים. הברביקיו הוא נכס צאן ברזל בתרבות האוסטרלית - רוברטסון יתמקד בדרכים הטובות ביותר לניצול שיטת הבישול האהובה ויסייר ברחבי אוסטרליה בחיפוש אחר סגנונות ברביקיו שונים ההולמים אירועים מעונבים ופשוטים גם יחד. בפרק הראשון, ידגים רוברטסון כיצד להשתמש נכונה בבריבקיו שבחצר האחורית שלנו להכנת מנות מורכבות יותר מהסטייק המסורתי. נלמד כיצד לצלות לאט כתף חזיר, לצרוב סלט מרענן ולהכין קינוח מפתיע. כל זאת ללא ציוד מורכב – רק אש, חומרים טריים ודמיון חופשי. אוסטרליה, 2011, 10 פרקים.

 

 

22:00 סבתא שלי זונה | My Granny the Escort, ערוץ Yes דוקו

סיפורן של פנסיונריות במקצוע העתיק בעולם... הבמאי צ'ארלי ראסל מביא הצצה רגישה ונוגעת ללב, שמסירה את הלוט מעל התעשייה הגדלה והולכת של "נערות" ליווי מזדקנות. גברים, הצעירים שבהם בני 18, בוחרים לשלם עבור סקס דווקא עם אזרחיות ותיקות ולא עם נשים בגילם. אז מהו מקור המשיכה הזו? היכנסו לעולמן של סבתות יוצאות דופן, חיוניות, ושערורתיות, המסבירות על התופעה המתרחבת: הכירו את בוורלי למשל, בת 64 – חזקה, בעלת עצמאות כלכלית, סווינגרית שמטורפת על סקס; או את סופי, 57, כוכבת פורנו; או אפילו את שילה בת ה-85 (!) שעדיין אוהבת סקס ובלעדיו "אין לה סיבה לחיות". כיצד העבודה שלהן משפיעה על בני-המשפחה, על היחסים ועל הפרספקטיבה שלהן לחיים? הסרט הזה יגרום לכם לחשוב שוב על מה שאתם יודעים ומרגישים בנוגע לסקס, לגיל, ולמקצוע העתיק בעולם, תוך כדי חשיפת האמת על מכירת סקס בשנות ה-80 לחייך. בימוי: צ'ארלי ראסל. אנגליה, 2014.

 

 

22:00 סופשבוע איתן פוקס, כל ערב מ-22:00, ערוץ Yes קולנוע ישראלי

יום הולדת 50 לאיתן פוקס - מהבמאים החשובים והמצליחים בארץ. פוקס נחשב לפורץ דרך בעשייתו הטלוויזיונית והקולנועית: הוא מביא רעננות, צבעוניות וקלילות, עם דגש חזק של אסתטיקה ויזואלית ומוזיקה לקולנוע הישראלי. פוקס הפליא ליצור סרטים כ"שירת הסירנה", שמצד אחד הוא איכותי ועשוי בהקפדה ומאידך הוא קומדיה רומנטית שלא לוקחת את עצמה ברצינות רבה מדי. זהו אחד מסממני השינוי שפקדו את הקולנוע הישראלי בשנות ה-90. כמו כן, פוקס היה חלוץ בהבאה למרכז הבמה דמויות הומוסקסואליות ואת העיסוק בהן עם סדרת הקאלט המופתית "פלורנטין", ובהמשך עם "יוסי וג'אגר" וסרטים נוספים. רוב יצירותיו הן פרי עבודה משותפת עם בן זוגו לחיים - גל אוחובסקי, ובמספר סרטים הפסקול נכתב על ידי עברי לידר. הסרט הערב: הבועה, זוכה פסטיבל ברלין בפרס איגודי הקולנוע באירופה, בפרס חביב הקהל ובפרס טדי. סיפורם של שלושה צעירים השותפים לדירה ברחוב שיינקין בתל אביב, החיים באושר ב"בועה" התל אביבית. חייהם משתנים כשמגיע לתל אביב צעיר פלסטיני שנועם פגש במילואים בגדה. בימוי: איתן פוקס. תסריט: גל אוחובסקי. שחקנים: אוהד קנולר, יוסף (ג'ו) סוייד, אלון פרידמן, ציון ברוך, ליאור אשכנזי. ישראל, 2006. סרט פורץ דרך בקולנוע הישראלי, ובהחלט מסקרן לראות אותו ביחס לתקופה בה נעשה. "הבועה" זכה לאינספור חיקויים בסרטים ישראליים שנעשו לאחר מכן. ציון: ♥♥♥♥♥


 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.