ארכיון המסך המפוצל > 2014

הממיר 23/8/14

אורפן בלאק, הפרלמנט, ילדי האנרכיה, עוזרות בית נחושות ועוד

מאת: המערכת
פורסם בתאריך: 24/08/2014


10. הפרלמנט, עונה 2 פרק 2
או, נרגעתי. הפרק השני היה "הפרלמנט" כפי שהייתה בעונה הראשונה – מבריקה, מענגת ומצחיקה בקול רם. משפחת שאולי זכתה לזמן מסך נדיב, ואין לי שום תלונות על כך. הם הופיעו גם במערכון הפותח עם הקצביה – שייתכן מאוד כי הסב כמה צופים לצמחונות – גם באבא ששר לראשונה מזה שישים שנה, וגם בקטע הכי טוב בפרק: משחק התפקידים המפורט של שאולי ואירנה. סליחה, של יגאל ונופר [1] (ומנש) יעני. הרי ברור ששאולי ייקח קונספט פשוט שכזה וירוץ איתו אל המרחקים, אבל הנה זכינו לראות את זה במלוא הדרו, דבילי ונפלא כפי שניתן לצפות. בונוס: ליאת הר לב מטופפת בלבוש דל. שני הקטעים הנוספים – אבי שמצא את הארנק/ים ואמציה והקטור שחזרו מחופשה – היו פחות מוצלחים מבחינת צחוקים אבל עדיין אחלה. האחרון במיוחד, הקטור וכרמלה המשתפכים על חבריהם סיפקו סיום מתוק.

[1] נופר, אגב, הוא שמה של עמיתתה של אירנה לעבודה, בחורה שעצבנה אותה בעונה הקודמת.
(yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)


קשת אינטראקטיב © כל הזכויות שמורות

9. הגשר, עונה 2 פרק 7
נקמה הוא אחד המוטיבים המרכזיים בסדרה, והשאלה שבה עוסקת הסדרה - האם נקמה היא דרך להשיג צדק או דרך ללא מוצא של התדרדרות מוסרית - הגיעה לשיאה לקראת סיומו של הפרק, עם הקפיצות הלוך ושוב בין הרגע שבו מרקו רואיז שזכה לצל"ש עונה לשאלות ילדי בית הספר הרואים בו גיבור, לרגע שבו דיוויד טייט, רוצח בנו, נרצח במרפאת הכלא כשהוא מוטל במיטתו חסר אונים. מרקו רואיז אומנם לא הרג אותו במו ידיו אבל הוא כרת ברית עם גאלוון שהעלתה אותו על מסלול של שקרים, מעשי שחיתות, וחוסר יכולת להתחרט על כך שהוא גזר על טייט גזר דין מוות. "אני כבר לא גיבור" הוא אומר לאם שבתה נעדרת כבר שנתיים והיא חושבת שחבל שאין יותר שוטרים כמוהו כי קשה לסמוך על המשטרה, אולם נראה שיותר מכל דבר אחר דווקא ההכרה בו עכשיו ככזה מעירה את מצפונו שנראה שהלך לישון שינה עמוקה לאחר מות בנו, והוא מתחיל להבין את התהום אליה הגיע.

מעניין היה לשמוע את הסיפור של אלינור שהעמיד את כל מעשיה הנוראיים באור של התדרדרות בשל חיפוש נקמה, וקשה היה שלא לתהות למשמע סיפורה לאן תגיע אווה (שאומנם לא נראתה הפרק) בניסיונה להשיג את הצדק או הנקמה שלה, לאור העובדה שפנייתה למשטרה בפרקים הקודמים הסתיימה בינתיים בלא כלום מבחינתה.


Copyright 2014, FX Networks. All rights reserved. 


סוניה קרוס גילתה הפרק כי האנק הוא אחד הגורמים לכך שהיא לעולם לא תקבל תשובה לשאלה מדוע נרצחה אחותה, שכן הוא ירה בראשו של הרוצח, למרות שהאחרון לא היה חמוש. האנק סבור עד היום שהוא השיג צדק בכל רגע שהוא נזכר בכך, למרות שסוניה אומרת לו שלא הייתה לו את הזכות להחליט על כך. אם יש משהו ברור בכל מעגלי הנקמה ההולכים ונגלים למול עינינו בסדרה, זה שבסופו של דבר אנשים תמימים הם אלה שנפגעים. הפרק זו הייתה החברה של אדריאנה שנדקרה בגלל החקירה של אדריאנה ופריי, והעובדה שאדריאנה לא הייתה בבית והיא כן. (אורלי)

8.5. ילדי האנרכיה, עונה 6 פרק 10
כפי שחשבתי אחרי הפרק הקודם, עצם המחשבה שלא ניתן לחזות את התגובה של ג'קס למעשיה של טארה יותר מפחידה מכל תגובה אלימה צפויה שלו. ג'מה ממשיכה לאיים בשמו, נותנת לטארה אפשרות אחת בלבד – היא לעולם לא תראה את ילדיה שוב. הבחירה היחידה שניתנת לה היא לעזוב מרצון או למות. אבל ג'מה לא אחראית למה שיקרה בהמשך, לכך שעצם אי נקיטת פעולה ע"י ג'קס היא מה שתשבור את טארה סופית. ההשפעה הפסיכולוגית של חוסר המעש שלו, של הפחד מהבלתי נודע, היא שהובילה את טארה לתחתית.

תפיסתו על חם עם קולט, תודות לנקמתו הקטנה של ג'וס (היא לא הייתה צריכה לדרוס לו את האופנוע ולאחר מכן לקרוא לו "asshole"); השיחה המופתית עם ג'מה בעוד שתיהן מסתירות אקדח באמתחתן, גורמות ללב שלי לקפוץ מחשש שמישהי תשלוף ותירה; והצעד הנואש מכל היה אחרי מונטאז' הסיום הקבוע, פנייתה לפטרסון בבקשה לחתום על עסקה. אבל זו כבר לא אופציה, כי ג'קס נתן לתובעת המחוזית מינחה גדולה. טארה יוצאת מהפרק נואשת יותר מתמיד, בודדה ומנותקת; כמו תגובתו של ג'קס לבגידתה, אי אפשר לדעת מה היא תעשה עתה כשהיא היא עומדת על צוק מעל פני תהום. מעניין לציין שבסגירת פרטי העסקה עם פטרסון, ג'קס לא ביקש להוציא את החנינה של אשתו מההסכם.


© 2014 FX Networks, LLC All Rights Reserved

גאלן כרגיל מסבך את העניינים, קודם עם דרישתו לסיוע של סאמקרו בהברחת קליי מהכלא בגלל נסיבות לא מתוכננות, ולאחר מכן ממשיך להרוס לג'קס את התכניות ואת יחסיו עם הסינים. עכשיו הם רוצים להשתלט על עסקי הנשק שהובטחו לאירים, וג'קס תקוע בין שני פטישים וסדן אחד. פטרסון והרשויות בדרך למאבק קשה ולכידת גאלן, הסינים בעניין גם כן וג'קס עלול להיכשל בהבטחתו לשמור על האזור נטול אלימות ופשע. הכניעה לסינים עשויה להיות מניעה של יריבות בין שני האירגונים בהמשך הדרך, אבל איך אפשר לנחש מה יהיו השלכות המהלך להפלת גאלן?

נספחים:
- קליי מעביר לג'מה בעלות על נכסיו, כי לא תהיה לו הזדמנות להתגרש ממנה. למרות כל הרע שעבר ביניהם בעונות האחרונות, הפרידה שלהם הייתה סגירת מעגל נהדרת; בהנחה שהם באמת לא יתראו שוב, אלא רק "בצד השני".
- הסצנות של נירו וג'קס באוטו גנגסטרים של נירו תמיד מוציאות מהם רגעים נפלאים, שאפילו המריבה האחרונה שלהם לא הצליחה להכניס טריז בשותפות הזו, בטח כשנירו התגלה כצודק והייתה סולחה. הפעם הגיע תורו של אונסר לבלות במכונית, שני הגברים בחייה של ג'מה שהם לא בנה ונכדיה. ההימנעות של אונסר משיחה הפכה לרגשות אשם על השימוש שלו בסרטן (זה לא שהוא לא גוסס כבר שש עונות) לעומת מה שנירו עבר בחיים; המשיכה בשיתוף פעולה בהצלת וונדי; והסתיימה ברגע משותף חברי על ג'וינט ותה. מי אמר שמפקד משטרה לשעבר וגנג באנגר בפנסיה לא יכולים למצוא מכנה משותף?
- האפי נראה… מאושר בשביו אצל הסינים, אוכל נודלס מול קרטונס בעודו אזוק לצינור. זה לא מפחית את החשש שלי לגורלו במידה והכול ילך לעזאזל.
(תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

7.5 פרוורי הגיהינום, עונה 3 פרק 13 (פרק סיום הסדרה)
"עולם אחר הייתה סדרה טובה, מעניין מה קרה לג'סמין גאי".

את התהייה הזו שילבה דליה בין הסיבות שהיא מנתה בפני דאלאס שתהתה מדוע היא שכבה עם ג'ורג'. ואני תהיתי האם שורה דומה דוגמת "פרוורי הגיהינום הייתה סדרה טובה, מעניין מה קרה לקרלי צ'ייקין" תשובץ אי פעם בסדרה קומית אחרת, והתשובה שנתתי לעצמי היא כנראה שלא, גם בגלל שפרוורי הגיהינום לא כל כך הצליחה, אך בייחוד בגלל שהיא לא הצליחה להיות באמת טובה.

ובעיניי, זה בעיקר בשל העובדה שלא היה ברור לאיזה כיוון הסדרה רצתה ללכת - להעביר מסרים חשובים על העצמת נשים או להשתמש בדמויות נשיות בעייתיות, להיות פרודית או מרגשת, רומנטית או צינית, ובעיקר היא לא ידעה להיאחז בדברים הטובים שהיו לה ממש כמו הדמויות הראשיות שלה. לא ברור לי אם הכותבים היו מודעים לכך שהפרק הזה עשוי גם להיות האחרון בסדרה, או שהם הניחו שיש להם עוד פרקים באמתחתם, אבל כשחושבים על הפרמיס של הסדרה, על כך שג'ורג' מביא את בתו לצ'סטווין כיוון שבביתם שבניו יורק הוא גילה בחדרה קונדומים, והחליט לחשוש לעתידה, יש משהו אירוני בעובדה שבפרק האחרון של הסדרה, חייבים גם לתהות עד כמה המעבר הזה הוא עסקה טובה מהבחינה הזו, והאם לכאן הכותבים רצו לקחת את הדמות. שכן נכון שצ'סטווין היא מן עיירה כזו שילדים בני שבע עשרה נישאים בה וממשיכים ללכת לבית הספר, ונכון שטסה בלתה את רוב הפרק בסריגה, אבל בסופו של דבר, בסוף הפרק ובסוף הסדרה אנחנו מוצאים את טסה באמצע הכביש, באמצע סצנת מזמוזים גדולה עם ראיין, כששניהם זורקים את בגדיהם לכל רוח, למול פניהם המשתאות של העוברים ושבים, כשרק מהחברה של ראיין נמנע המחזה בשל ההתחשבות והווילון של שילה. אפשר רק לקוות שנשארו לטסה כמה קונדומים מהפרק הראשון.


TM & © 2013-2014 Warner Bros. Entertainment Inc. All Rights Reserved.

ובכל זאת, ייאמר לזכות הסדרה שבהחלט היו לה הרגעים שלה, והיא הצליחה להשאיר אותי עם חיוך בסופה. (אורלי)

6. עוזרות בית נחושות, עונה 2 פרק 11
הדבר הטוב ביותר בסדרה הזו בעיניי הוא ללא ספק דמותה של ז'נבייב, שהיא שילוב מופלא של פינוק, אגואיסטיות וטוב לב בסיסי. זה לא אומר שכל פרק שלא מתהדר בה הוא פרק רע, אבל הפרק הזה שבו היא בלטה בהעדרה בהחלט היה כזה. הוא התחיל דווקא באופן מבטיח, עם ולנטינה שמוצאת את עצמה בחקירה, ומתלבטת מהו הדבר הנכון לעשות. ועם רוזי שרוצה להציל את הבוס שלה, ואדריאן שרוצה להציל את אשתו מטוני בשארה הנוכל. אבל אפשר לומר שרק העלילה של ולנטינה הסתיימה באופן משביע רצון מבחינת הדמויות.

האכזריות של אדריאן כלפי טוני אמנם לא ממש מפתיעה אבל היא כן הרסה מבחינתי את ההישג שהוא השיג קודם לכן, באופן שבו הוא ניהל את כל העניין. הטמטום של רוזי שלא מצליחה להבין שזה מסוכן להגיד לעו"ד האכזרי שמטפל בעניין ההגירה שלה שהיא יודעת על התכניות הלא כשרות שלו לגבי דודו, עוד היה נסבל בהתחשב בדמות, ובכך שהיא לפחות זכתה "להציל" את הבוס הקודם שלה. אבל העלילה של מריסול התעלתה על כל השאר ברמת הטיפשות. אם בעונה הקודמת התעלומה הבלשית שמריסול רצתה לפענח כדי להוכיח את חפותו של בנה, הייתה מה שהניע את כל העונה, הרי שהעלילה שרקמו לה העונה נראתה מראש כמו שילוב בין שאריות מחוממות של "עקרות בית נואשות" והספר "רבקה" של דפנה דה מוריה. הפרק הזה הביא את הטמטום של העלילה הזו לשיאים חדשים. הנה מריסול מגלה שאופל העוזרת הבעייתית של בעלה, ניסתה לדרוס אותו, ומשום מה היא חושבת שלהזמין אותה לביתה כשהיא נמצאת בו לבדה ולדבר על זה, זה רעיון טוב.


© ABC Studios 

קיוויתי שהיא מתכננת לה מארב משטרתי, אבל הסתבר שהרבה יותר מעניין את מריסול לגלות מה בעלה עשה, מאשר לשמור על חייה. ומזה עוד הייתי מוכנה להעלים עין בשל העובדה שאפשר להניח שהיא לא מבינה עד כמה אופל באמת מסוכנת כשהיא עם הגב לקיר, אבל אני לא יכולה להעלים עין מכך שזה נראה למריסול הגיוני, שניות אחרי שהיא לקחה מאופל את האקדח שבו היא איימה על חייה, לשים את אותו אקדח על השולחן ולהפנות את גבה לאקדח ולאופל, כשהיא מתקשרת למשטרה להסגיר אותה, אחרי שהיא מיידעת את אופל שזה מה שהיא הולכת לעשות. כאילו ברור שאם היא תלך לעשות זאת בחדר אחר אז היא מוגנת כי אנשים מסוכנים לא מסוגלים לעבור דרך דלתות פתוחות. היה לה אומנם המזל שאופל חשקה הפעם באקדח כדי להתאבד ולא כדי להרוג אותה, ואני בטח לא אצטער על לכתה המאוחר של אופל כדמות, אבל אני גם לא יכולה שלא לכעוס על הכותבים שהקריבו את דמותה של מריסול, והפכו אותה לטיפשה גמורה כדי לקדם את העלילה. (אורלי)

6. הנותרים, עונה 1 פרק 8
זהו כנראה הפרק הראשון של "הנותרים" שאני יכול לומר עליו בלב שלם שעיצבן אותי. הייתי בסדר עם הקונספט של התרחשויות ביזאריות שלא בהכרח יקבלו תשובות, אבל מה שקיבלנו כאן זה שכבות ערפול על גבי ערפול על גבי ערפול. כלומר, נאום ה"שכנוע" של פטי לקווין נשמע כמו פרודיה על "אבודים". "אתה מבין", "אתה מבין". אולי זה בכלל היה סמל? אולי עם פטי מת הערפול? אולי ההתעקשות של קווין לדחות את דבריה המטופשים ולשחרר אותה היא בעצם סימן טוב? ואולי כך גם העובדה שג'יל שחררה את הכלב הבלתי ניתן לאילוף? הידד להרמת הידיים.


© 2014 Home Box Office, Inc. All rights reserved

עדיין, הפרק הגרוע ביותר עד כה. אני לא בטוח עד כמה דבריה של פטי היו אמת כאשר סיפרה שהרגו את גלדיס, כי על פי מה שאנחנו ראינו גלדיס בהחלט לא הקריבה את עצמה בשמחה אלא אף התחננה על חייה, ולורי הייתה ממש נסערת. בקיצור, כל הדברים של פטי נשמעו כמו שקרים שידרבנו את קווין להרוג אותה, ויש לקוות שכך כי ההסבר על הכת שלה נשען על כרעי התרנגולת. לורי במקביל מחליפה את פטי אבל מפגינה יותר סדקים אנושיים ממנה. מג ממש חייכה לעצמה על כך שהצליחה להוציא אותה משלוותה ולגרום לה לנהוג באותה אלימות שלורי אמרה לה להימנע ממנה (מה שגרם לי לרגע לתהות אם היא אינה שתולה שם). ועם כל השטויות שהכת הזו זוממת, בכללן דגמי הנעלמים שהגיעו במשאית – כלומר, די בטוח שזה מה שזה היה, לא? – כעת כשהבת שלה מגיעה [1], עד כמה היא מוכנה נפשית לאפשר לה להיות שם?

[1] הסיפור שלה דווקא היה יפה, היעדרות אביה וההתקרבות שלו לנורה, דוחקים את ג'יל אל הקרוב הכי קרוב שלה – אימא.
(yaddo מבלוג  קפה + טלוויזיה)

4. אורפן בלאק, עונה 2 פרק 8
עד כה מאד נהניתי מהעונה. שמעתי תגובות מאנשים שהיא פחות מוצלחת ו/או מופרכת מדיי, אבל עד הפרק הזה ממש לא הרגשתי בכך. מבחינתי היה הכיף הרגיל של אקשן, מד"ב ותככים ותצוגת משחק מרהיבה של טטיאנה מסליני.

אבל, הפרק הזה גרם לי לעקם את פרצופי קשות. טראנס קלון? באמת? באמת? אבל באמת? זה לא עניין המופרכות שמפריע לי, זה פשוט מטופש ומרגיש כאילו מישהו ניצח בתחרות "הפכו את הפאנפיקשיין שלי לפרק". ולא שאני מזלזלת בפאנפיקשיין, הוא יכול להיות מעולה, אבל במקרה הזה זה פאנפיקשיין זול ומגוחך. ועם כל אהבתי לטטיאנה והערכתי ליכולות המשחק שלה, כגבר היא לחלוטין לא עובדת לי. במקרה הזה היא לא הרגישה לי כמו דמות ממשית ושונה לחלוטין, אלא כמו שחקנית שמנסה להיראות ולהישמע כמו גבר ולא ממש הולך לה. יכול להיות שבטיפול אחר זה יכול היה להיות קו עלילה מעניין ומיוחד, אבל זה נעשה בגסות ורק נתן לי תחושה של גימיקיות. תדבקו בדמויות השיבוטים שכבר יש לכם, הן מעולות, לא צריך לדחוף בכוח עוד דמויות שונות רק בשביל הקטע של "הא, תראו, קלון טראנס!".


©2014 BBC Worldwide Americas Inc.

שאר הפרק היה סבבה, במיוחד קו העלילה של קוזימה, שהיו בו רגעים מצחיקים ומרגשים והסוף שלו שהיה חזק ומטריד. רק שזה קצת הלך לאיבוד בשטות הזו של טוני.
(מיס בוז'רסקי מבלוג קפה + טלוויזיה)


בשולי הממיר

* הקומיקאית ג'ואן ריברס והטניסאית סרינה וויליאמס התארחו ב"גדולה מהחיים". ריברס גילמה את עצמה כשהיא מופיעה בחלומה של ג'יין, ואילו וויליאמס גילמה עורכת דין ידועה וקשוחה שמייצגת את אליסה בקרב משמורת.

* הקומיקאית שרה סילברמן רשמה השבוע את הופעתה הראשונה השבוע בסדרה "הסקס של מאסטרס" בתפקיד חברתה לחיים של בטי.


Copyright, Showtime, LLC All rights reserved © 2014 Sony Pictures Television Inc. All Rights Reserved.  

***
מה יהיה לנו השבוע?
23-30 באוגוסט

ביום רביעי: האחות ג'קי 6 (HOT3), ג'ונה מטונגה (yes Oh)
בשבת הבאה: אקסטנט (Hot Zone)

שידורים חוזרים ויומיות:
ש"ח: מפרשים שחורים, א'-ה', החל מיום שני (Hot Zone)


* טקס האמי ה- 66 בשידור חי, בהנחייתו של סאת' מאיירס (מנחה SNL).
בלילה שבין שני לשלישי בשעה 03:00 בשידור חי בכל ערוצי הסדרות.
הטקס המתורגם ישודר ביום שלישי ב- 21:00 בערוץ yes Oh.


2014 NBCUniversal Media, LLC  


ג'ונה מטונגה (Jonah From Tonga)
קומדיה מבית היוצר של הכותב והקומיקאי האוסטרלי, כריס לילי ("ג'מיי: נערת בית ספר פרטי", "סאמר הייטס היי"). ג'ונה טקלואה סולק מבית הספר בגיל 14 בסדרה "סאמר הייטס היי", וכעת הוא מתגלגל עד שמגיע לבית ספר קתולי.


ג'ונה מטונגה
WOKASHAMA © 2014 Home Box Office, Inc. All rights reserved.  

אקסטנט (Extant)
מתח - מד"ב. מולי וודס היא אסטרונאוטית שחוזרת ממשימת יחיד של 13 חודשים במעבורת חלל, שם פגשה ביישות מסתורית, ומנסה להטמע מחדש במשפחתה - בן זוגה ג'ון, מהנדס רובוטיקה, והבן האנדרואיד שלהם, אב טיפוס ייחודי שנוצר במעבדתו של ג'ון. חוויותיה של מולי בחלל ובבית יובילו לאירועים שעשויים לשנות את מסלול האנושות כולה. עם האלי ברי, גוראן ויז'נצ'יק (ד"ר קובאץ' מ- ER), קמרין מנהיים ("הפרקליטים") ועוד.




***


רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il

תגובות (8)