המסך המפוצל

מנת היום 27/8/14

ג'ונה מטונגה, כמעט חברות

מאת: שי שגב

פורסם: 26-08-2014
0 תגובות

21:00 כמעט חברות, ערוץ Yes דוקו

שתי ילדות נפגשות ב"ענן": סמר (12), שאמה ערבייה ישראלית ואביה פלסטיני מהשטחים, מתגוררת בלוד: עיר מעורבת, מוכת עוני ופשע;  ולינור (11), נולדה בגוש קטיף, מתגוררת בתלמים: מושב דתי בחבל לכיש. רק 67 קילומטרים מפרידים בין לוד לתלמים, אבל תהום לאומית, תרבותית ואידיאולוגית פעורה ביניהן. המיזם החינוכי-טכנולוגי שתחילתו בהתכתבות תמימה ברשת, והמשכו במפגש פנים מול פנים, מוסיף אלמנט חדש – מרגש, מלחיץ ומפתיע – לחייהן של הגיבורות, וסוחף אותן ואת בני משפחתן לחוויה עמוקה ומורכבת. בימוי: ניצן אופיר, מפיק: ברק הימן. 58 דקות, ישראל, 2014. סרט עם הרבה מקצועיות, לב וכוונות טובות, אך מתפספס, כיוון שמציג מציאות שבה הדעות הקדומות מרוכזות רק בצד אחד של המשוואה. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:30 ג'ונה מטונגה | Jonah From Tonga, ערוץ Yes Oh

קומדיה חדשה מבית היוצר של הכותב והקומיקאי האוסטרלי, כריס לילי ("ג'מיי: נערת בית ספר פרטי", "סאמר הייטס היי"), המביאה את הסיפור על ג'ונה טקלואה, נער מורד שאינו מצליח לשלוט בעצמו בכל הקשור לעשיית צרות. דמותו של ג'ונה הוצגה לראשונה ב"סאמר הייטס היי" ובה סיים את העונה כשהוא מסולק מבית הספר, בגיל 14. "ג'ונה מטונגה" מתחילה כארבעה חודשים מאוחר יותר, כשאביו של ג'ונה מסלק אותו לאי טונגהפטו, לחיות עם משפחתו המורחבת - הסדר שלא עובד בכלל, לאף אחד מן הצדדים. כאשר דודו כבר לא יכול לסבול יותר, ושולח את ג'ונה בחזרה לסידני, ג'ונה מוצא את עצמו נרשם לבית הספר הקתולי "הצלב הקדוש", בו הוא פוגש חברים חדשים, אויבים חדשים ומורים חדשים אותם הוא מצליח להוציא מדעתם. בתוך כל זה , ג'ונה משתדל להשאיר את דרכיו הרעות מאחור ולהפוך ל"ילד טוב", אבל תכניותיו אינן מצליחות. ציון איי.אם.די.בי.: 7.4, עגבניות רקובות ומטה קריטיק: טרם נקבע ציון סופי, אך מעט המבקרים שכתבו חיוביים בדעתם.



***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.