המסך המפוצל

מנת היום 9/9/14

אנטיוויראלי, הילדה עם שבע האימהות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-09-2014
0 תגובות

21:30 הבתים השווים של לוס אנג'לס | Selling L.A , ערוץ החיים הטובים

שכונותיה היוקרתיות של לוס אנג'לס משמשות משכן נחשק לעשירים ולמפורסמים בארה"ב. סוכני הנדל"ן של העיר מצויים במאבק מתמיד על חתימת עסקה מתגמלת, מאבק תובעני לא פחות מאודישן לתפקיד של פעם בחיים. במהלך פרקי הסדרה שלושה מתווכים יתחקו אחר לקוחות עשירים, יסיירו בנכסים מרהיבים וינווטו בחלקלקות בעולם הנדל"ן הקשוח של לוס אנג'לס: זמר הקאנטרי, גראנט לאנגסטון, יחפש עם רעייתו את הבית המושלם לגידול משפחתם הטריה; הסוכן קנון ארל יחפש אחר בית בפאלם ספרינגס עברו חברו הטוב; הסוכנת ואלרי פיצג'רלד תארגן את עסקת חייה: אחוזת פאר ענקית שעשויה להניב לה מספר מרשים של חוזים ועמלות. ארה"ב, 13 פרקים, 2013.

 

 

22:00 אנטיוויראלי | Antiviral, ערוץ Yes3

זוכה סרט הביכורים בפסטיבל טורונטו. מותחן מדע בדיוני מרשים שביים ברנדון קרוננברג (בנו של הבמאי דיויד קרוננברג), הבוחן את גבולות ההערצה והסכנה. סיד הוא סוכן מכירות צעיר שעובד בחברה שייצרה את הטרנד הלוהט בעולם: תמורת סכום כסף יוכלו אנשים רגילים להדבק בווירוסים ששכנו קודם בגופם של הכוכבים האהובים עליהם, ובכך לעשות עוד צעד להתקרב אליהם, להיות הם. כמו בכל תעשייה משגשגת, גם לזו יש תחום אפל, וסיד מטשטש את הגבולות שבין לקוח וסוחר, ומוצא את עצמו עמוק בקונספירציה שתסכן את חייו. שחקנים: קאלב לנדרי ג'ונס ("X-מן: ההתחלה"), מלקולם מקדואל ("התפוז המכני"), שרה גדון ("קוסמופוליס"). במאי: ברנדון קרוננברג, קנדה, 2012. סרט אימה בנוי היטב, ועשיר ברעיונות מקוריים ומסקרנים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:55 הילדה עם שבע האימהות | The Girl With Seven Mums, ערוץ 8 (הוט)

לאלי בת ה-10 יש שבע אמהות. אביה, פיליפ טוען כי אלוהים נגלה אליו וסיפר לו שהוא היה מלך ושעליו לקחת שבע נשים וכך עשה. המבנה המשפחתי הלא שגרתי הזה נשמע מסובך, אך המשפחה הגדולה הזאת חיה יחד בשלווה במשך יותר מעשור. עם זאת, לאחרונה החלו להופיע סדקים, והאפשרות של פיצול המשפחה רלוונטית מתמיד, כאשר אלי הקטנה עומדת בפני תהפוכות רגשיות גדולות ובלתי צפויות. משפחה ייחודית המתגוררת בחווה של 30 דונם כמשפחה היחידה בבריטניה שמקיימת חיי פוליגמיה בגלוי. לכל אחת מהאימהות של אלי יש תפקידים שונים, ואלי רואה כ"מוזרה" בכל צורה אחרת של משפחתיות. הסרט מתעד את המשפחה כשהיא מנסה להתמודד עם הבעיות הרגשיות והמעשיות שמגיעות עם מבנה משפחתי מורכב שכזה. BBC, 2013.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.