המסך המפוצל

מנת היום 14/9/14

היחידה, רייק 3 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 14-09-2014
0 תגובות

19:00 מסע אל האוקיינוס השקט | Across The Pacific With Radar , ערוץ הטיולים

הקומיקאי וההרפתקן, טה רדאר, יוצא למסע אל האיים המרוחקים של האוקיינוס השקט. במהלך המסע יחקור רדאר אתרים אייקוניים כגון הפסלים המפורסמים של איי הפסחא, אתרי צילום ידועים בהוואי ועוד. רדאר יסטה מן המסלול המוכר ויתוודע אל המקומיים, אל אורח חייהם, מאכליהם ותרבותם. החל משחייה עם לוויתן גדול סנפיר בארכיפלג טונגה, דרך תיפוף באיי קוק וכלה בחקר היסטוריית הקניבלים של פיג'י. בפולניזיה הצרפתית יבקר רדאר בכרם שגדל על אחד האיים, ייצא לשחייה עם כרישים ויבקר במפעל להזרעת פנינים; בטונגה הוא יפגוש נסיכה אמתית ויקנה צב ים על מנת לשחרר אותו לחופשי; בסמואה הוא יתוודע ל"פאפאפינות" - גברים החיים כנשים, יטעם פירות טרופיים בשוק האוכל המקומי ויבקר במפעל לעיבוד שמן קוקוס; בואנואטו הוא יטפס על הר געש, יצפה בטקס ה"נאגול" – צלילה אל תוך האדמה, ייצא לתפוס סרטנים ועוד. ארה"ב, 2013, 13 פרקים.

 

 

20:15 היחידה, ערוץ Hot3

במסגרת ה"יחידה", "התגייסו" עשרה מפורסמים: דרק שארפ (קפטן מכבי ת"א בכדורסל לשעבר) מאיר סוויסה (שחקן ויוצר), אילנית לוי (מנחת טלוויזיה), ג'וליה לוי בוקן (שחקנית), מאיה בצלאל (שדרנית רדיו ומנחת טלוויזיה), רגב הוד (זמר מזרחי ים תיכוני), הראל סלוצקי (שדרן רדיו), עופר דומינגז (שדרן רדיו) קותי סבג (מנחה טלוויזיה) ואתי ביטון (זמרת ים תיכונית), על מנת להקים להקה צבאית שמטרתה להרים מופע בידור מיוחד  עבור חיילי צה"ל, כמיטב מסורת הלהקות הצבאיות. על הצד האמנותי של הלהקה הצבאית, הופקד במאי התיאטרון הנודע משה קפטן, שתחת שרביטו ערכה החבורה חזמ"ז (חזרות מוזיקאליות) הכוללות תרגילים קוליים, ואימוני כוריאוגרפיה ותנועה. החבורה שהתה יחד בבסיס צבאי שהוקם במיוחד עבורה, ביצעה אימונים צבאיים שונים כגון שמירות, אימונים ניווטים, מטווחים, אימוני לשבי"ה, זריקות רימון ואפילו אימוני צניחה צה"ליים. מדי שבוע נשלחו חברי "היחידה" להופיע בפני חיילים בבסיסי ובמוצבי צה"ל השונים ברחבי הארץ - החל ממוצב צנחנים על גבול סוריה, דרך חטיבת כפיר ביהודה ושומרון, סטי"ל בבסיס חיל הים בחיפה, בסיס תל-נוף של חיל האוויר, וכלה בהופעה בפני חטיבת שריון בכרם שלום, על גבול עזה. המפגשים בין המפורסמים לחיילים המשרתים היו מרגשים במיוחד, והביאו לחיילים מעט הווי ובידור במסגרת שירותם הצבאי, עם שירים מיתולוגיים כמו "בוא אלינו לים", "שלווה" ו"שיר לשלום". על "היחידה" פיקד רנ"ג במיל. אהוד בנאי, הרס"ר המיתולוגי של מחנה 80. יוצר הסדרה: ירון ליכטנשטיין, עורך ראשי: דובה שרמן, עורך: אליאב גולדפריד.

 

 

21:40 חלומו של כל רוכב | A Racer’s Dream, ערוץ אקסטרים

רכיבת אופני הרים Downhill מנקודת מבט שונה: צוותי הצילום מציגים לרוב את הצד היפה שברכיבה, הכיף, הנופים, הפודיומים. בסרט ניתן לראות גם את הצד האחר, את הפציעות, הספקות, האימונים וההכנה המתמדת לתחרויות.

 

A Racer's Dream // The full length movie from UR Team on Vimeo.

 

22:00 קסם הנעורים – חלק שני | La Meglio Gioventu Part 2, ערוץ Yes3

לפרטים נוספים, ראו יום ראשון, 07 בספטמבר, 2014, בשעה 22:00 בערוץ Yes3

 

22:00 תעודה כחולה – חיים יבין, ערוץ 8 (הוט)

חיים יבין בסדרה תיעודית בת חמישה פרקים על ערביי ישראל. "הדם שלי אדום כמוך" מתאר את הקיפוח של הערבים בכל תחומי החיים; "ארץ הנגב" עוסק בבדואים של הנגב ובהריסת הכפרים הבלתי מוכרים; "בין שתי ערים" דן בטראומה של אירועי אוקטובר 2000; "מיזוג ועימות" בודק היכן השילוב של ערביי ישראל במדינה מצליח והיכן הוא נכשל; ו"של מי הארץ הזאת" מעמת את הנרטיב היהודי עם הנרטיב הפלסטיני. על רקע התיאוריה הציונית - מביעים משתתפי הסרט את עמדתם בזכות מדינת כל אזרחיה. בימוי: חיים יבין. סדרה בת 5 פרקים, 60 דקות כל אחד בשידור יומי.

 

 

22:00 רייק 3 | Rake 3, ערוץ Yes Oh

הדרמה הקומית מאוסטרליה. ספוילר - בפתיחת העונה השלישית, פוגשים את קליבר גרין בכלא, לאחר שריצה כבר 11 חודשים מ-13 השנים שנגזרו עליו. בכלא הוא מתחבר עם מאל, שריצה כבר 17 שנים על רצח אביו המתעלל. בנוסף, קליבר צריך להתמודד עם ג'ורג' קורלה, ה"בוס" המאיים של הכלא, שמרצה 160 שנים על רצח ארבעה אנשים. בזמן שסקרלט מכינה את הערעור שלו, שופט מושחת מעביר לקליבר מידע פנימי על אחד משופטי הערעור, מידע שיכול להטות את ההחלטה לטובתו של קליבר. מחוץ לכלא, ברני חולה בסרטן וסקרלט מחליפה אותו במשרד, בעודה מנהלת רומן עם דיויד פוטר. ניקול חיה בדירה של קליבר ומגדלת בה את הבן שלה ושל ברני, ונדי ורוג'ר מוכרים את הבית ומתחתנים, ופאז עוזב את האוניברסיטה ונוסע לקונגו במשלחת סיוע.

 

 

22:10 הרפתקאות שלבי איש הביצות | The Legend Of Shelby The Swamp Man, ערוץ ההיסטוריה

שלבי סטנגה, אחד מכוכביה הבולטים של הסדרה המצליחה "אנשי היערות", הוא הרבה יותר מאשר לוכד גזעי עצים מצטיין. בסדרה החדשה נלווה מקרוב את חייו הדינמיים של שלבי סטנגה, כשהוא מתמודד עם האתגר הגדול ביותר שלו עד היום: שלבי מחליט לבנות בית על סירה בלב אזור הביצות, עבור תיירים המבקרים באזור ומחליטים להתנסות בחיי הביצה מתוצרת לואיזיאנה. הסדרה בוחנת את תפקידו של שלבי כמעין "ראש עיר" בלתי-רשמי של אזור הביצות, שיודע הכול אודות מה שמתרחש מסביב, ואת דרכו הססגונית והמיוחדת של מי שעד לפני כמה שנים לא היה ברשותו כרטיס כספומט והוא לא זכה מעולם לעבור דרך דלת מסתובבת, בהפכו לחלק מוצק ואינטגרלי של הקהילה.

 

 

22:25 וולברגר: עסק משפחתי | Wahlburgers, ערוץ לייפטיים (לשעבר ערוץ ביוגרפיה)

כשמארק וולברג לא מככב בסרטים ומתהלך על השטיח האדום הוא מנהל מסעדת המבורגרים עם שני אחיו ואימו. סדרת ריאליטי חדשה מציגה משפחה הוליוודית, שלא שכחה מאיפה היא באה ושיודעת שאין כמו הבית. הסדרה מתעסקת בניהול העסק, כשפול הוא השף, אימו של מארק, עלמה, היא המארחת, ודוני ומארק חיים כדי לעצבן את פול. למרות שחיי האחים דיי כאוטים, ניכר כי המשפחה מאד מלוכדת וכי מאד חשוב להם הקשר. עם זאת, כמו כל משפחה קרובה הם רבים על כלום ועל הכול ומצליחים לשגע אחד את השני.

 

 

22:30 סדנה לעצבים 4 | Anger Management 4, ערוץ Hot קומדי סנטרל

הסיטקום בכיכובו של זוכה פרס "גלובוס הזהב", צ'רלי שין, שב בעונה רביעית. לתפקידי אורח מגיעים העונה אנה הצ'יסון ("בקתת הפחד"), מסילה לושה ("ג'ורג' לופז"), יוג'ינו דרבז ("ג'ק וג'יל"), אלי מישלקה ("באה בקלות"), טיפני דופונט ("גריק") וג'ון וויתרספון ("האחים וויין").

 

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.