המסך המפוצל

מנת היום 16/9/14

המכשפות של איסט אנד 2, כנופיות אל איי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-09-2014
0 תגובות

19:00 הרפתקה ירוקה Travel Wild 2 | 2, ערוץ הטיולים

פניו של ענף הטיולים משתנים הודות לאנשים המחפשים יעדים שטרם נכבשו על ידי תעשיות הנופש. יעדים אלה ניחנים בנופים מרהיבים שהשתמרו לאורך שנים בהן רגל אדם לא דרכה בהם. מדי פרק תיקח אותנו המנחה, לין סאת'רלנד, למסע אקולוגי בפינת חמד קסומה ולהרפתקה בחיקו של טבע פראי ובלתי מבוית. יתרה מזאת, במסגרת המסע נלמד כיצד להותיר טביעת אצבע חיובית במקום בו ביקרנו, בין אם מדובר בשתילה מחודשת של שוניות אלמוגים או ריענון טבע ימי המצוי בסכנת הכחדה. אנו נתלווה ללין שעה שתקים מחנה על קרחון, תשחה באגם עם אלפי מדוזות שאינן עוקצות ותצא למסע בעקבות האנקונדה האימתנית. בין האתרים בהם תשהה נמצא ארמון אגם של מהרג'ה וכמה מווילות המים היפות בעולם. אוסטרליה, 2014, 13 פרקים.

 

 

21:00 משחקי מוח – עונה 3 | Brain Games III, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

האם אתם מוכנים לחוויה טלוויזיונית שתשגע אתכם? הסדרה חוזרת עם 20 פרקים חדשים, בכל אחד סדרת משחקים אינטראקטיביים וניסויים שנועדו לבלבל לכם את המוח ולחשוף את דרך הפעולה שלו. המנחה ג'ייסון סילבה חוזר ומביא עמו כמה ממדעני המוח המובילים בעולם, כדי להיכנס לתוך הראש שלכם ולהראות לכם מה קורה שם בפנים.

 

 

22:00 לכל אחד יש תכנית | Everybody Has a Plan, ערוץ Yes3

זוכה פרס הבימוי בפסטיבל מיאמי; מועמד לשלושה פרסי האקדמיה הארגנטינאית. סרט הביכורים של פיטרברג הוא גם הסרט הראשון בו ויגו מורטנסן משחק בארגנטינה - ארץ בה בילה את מירב שנות ילדותו. אוגוסטין הוא רופא המתגורר בבואנוס-איירס עם אשתו הקרייריסטית. לכאורה חייו מושלמים, אך שיחות על אימוץ ילד מערערות את הסטטוס קוו. כאשר אחיו התאום פדרו מגיע לעיר ומבשר לו כי הוא עומד למות, מחליט אוגוסטין לחזור למחוז ילדותם ולהתחזות לאחיו. מתוך נעליו של האח הוא מנסה להתחבר לשגרת החיים של פדרו, הכוללת גידול דבורים וליקוט דבש בחברת רוזה היפה, אך גם שותפות בעסקים מפוקפקים. בהדרגה הוא מבין את הסכנות האורבות בהתחזות לאחיו. שחקנים: ויגו מורטנסן ("שר הטבעות", "היסטוריה של אלימות"), סולדאד ויאמיל ("הסוד שבעיניים"). במאית: אנה פיטרברג, ארגנטינה, 2012. סרט גותי אמנותי, שלהוציא את המשחק הנהדר של מורטנסן, אין בו הרבה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 נולדה לעוף | Born to Fly, ערוץ Yes דוקו

האם שמעתם כבר על להקת סְטְרֶב? שריריים, צעירים ונועזים – חברי להקת סטרב הם רקדנים אמיצים שעושים "פופ אקשן", ריקוד בסיכון גבוה. מאחוריהם עומדת אליזבת סטרב, מייסדת הלהקה, שֶמה שמרתק אותה זה כאב וסיבולת, והיא מבלה כבר שנים רבות בחקירת גבולות התנועה האנושית. העבודות שלה עם להקת המחול/אקשן הקרקסית שלה פרצו את גבולות המחול המודרני, וכוללות אלמנטים שגרמו למבקרים רבים להתכווץ בפחד: התחמקות ממוטות ברזל ענקיים המתנופפים מעל לראשי הרקדנים, ספרינטים בין בלוקים גדולים ועוד המצאות. אל השיא בקריירה שלה, הגיעה לא ממש מזמן, כאשר העלתה עם הלהקה סדרה של מופעים עוצרי נשימה באולימפיאדת לונדון. משופע בקטעים מהפנטים מההופעות והחזרות, ותוך הכרת עולמה הפרטי של אליזבת, מביא סרטה של קתרין גאנד דיוקן של אמנית פורצת דרך. בימוי: קתרין גאנד. 82 דקות, אנגליה/ארה"ב, 2014.

 

 

22:00 המכשפות של איסט אנד 2 | The Witches of East End 2, ערוץ Yes דרמה

עונה חדשה לסדרת הדרמה המשפחתית, המבוססת על ספר באותו השם של מליסה דה לה קרוז, ומביאה את סיפורה של משפחת בושאמפ המסתורית. ספוילר - בעונה החדשה, בנות משפחת בושאמפ מתקשות לזכור מה קרה לאחר שהפורטל של אסגרד נפתח, וחוששות מהישות המיסטית שעברה דרכו לעולמן, ישות שעתידה לשנות לעד את חייהן. אפלה סובבת את העיירה, כשאדם זר מגיע לאיסט אנד. ג'ואנה הולכת ונחלשת, ו-ויקטור עוזר לה במאבק שנראה אבוד, ברעל שבדמה, בזמן שהבנות מחפשות נואשות אחר מרפא. אינגריד מפתחת מנהג חדש ומסוכן של הליכה מתוך שינה, ולפרייה יש חיזיון ובו קיליאן נמצא בסכנה. לאחר מותה של פנלופה, כוחות הכישוף של קיליאן ודאש, שבים אליהם.

 

 

22:00 כנופיות אל איי | Gang Related, ערוץ Yes אקשן

לכל גיבור יש צד אפל ולכל רשע יש מטרה נעלה. הבלש ראיין לופז (רמון רודריגז, "הסמויה") הוא כוכב עולה ביחידת העילית ללוחמה בכנופיות, במשטרת לוס אנג'לס. מה שהעולם אינו יודע, זה שהרבה לפני שראיין הפך לשוטר, הוא נשבע לחבורה אחרת של אחים – לכנופיה לטינית חזקה, הלוס אנג'ליקוס. כאשר שותפו וחברו הטוב של ראיין נהרג על ידי חבר כנופיה ידוע לשמצה, ראיין חובר לקאסיוס גרין (הראפר ריזה, "קליפורניקשיין"), שוטר ותיק ביחיד, שעומד בחזית המלחמה של העיר בפשע המאורגן. הסדרה בוחנת האם רק האנשים שבאמת מכירים את הרחובות יכולים לנצח במאבק הזה, בין ראשויות החוק והכנופיות. בעוד ראיין צריך לאזן בין הנאמנויות שלו, שתי דמויות אב ושתי משפחות, חוש הלויאליות שלו לאחת מהן יעזור לו בסופו של דבר להחליט באיזה צד של החוק הוא באמת נמצא. ציון איי.אם.די.בי.: 7.6/10, ציון טי.וי.קום.: 7.7/10, ציון עגבניות רקובות: 43%/100%, ציון מטה-קריטיק: 52/100.


 

22:00 רקדניות קטנות 4 | Dance Moms 4, ערוץ לייפטיים (לשעבר ערוץ ביוגרפיה)

דוקו ריאליטי העוקב אחר הסטודיו המפורסם לריקוד של אבי לי מילר בו ילדות צעירות מתחרות על אור הזרקורים והאימהות נלחמות על רגעי התהילה של בנותיהן. כל שבוע מילר מחליטה מי היא הרקדנית המצטיינת של אותו השבוע: על פי התחרות, ההתנהגות של הרקדניות ושל האימהות הדוחפות. האימהות מלוות את בנותיהן במהלך החזרות, הכנת התלבושות, התחרויות עצמן וכמובן בהתמודדויות הנפשיות עם ההצלחה ועם הכישלונות הלא קלים לרקדניות. שבסופו של דבר הן בסך הכול ילדות קטנות ושאפתניות שרק רוצות לשמח את אימא. השאלה האמיתית היא האם האימהות יכולות להסתפק בבת שהיא לא המיטב של המיטב?

 

 

22:55 האחים היפנוטיק | Brothers Hypnotic, ערוץ 8 (הוט)

בלהקת "Hypnotic Brass Ensemble", פרט למתופף, יש שמונה נגני כלי נשיפה. כל השמונה הם  אחים, בניו של מוזיקאי ג'אז משיקגו בשם פיל קוכרן. קוכרן מפורסם היום בעיקר בזכות המעורבות שלו בהרכב סאן-רה שנחשב לפורץ דרך בסצנת הג'אז של שנות ה-50. משפחתו של קוכרן כוללת קרוב לעשרים ילדים, מכמה נשים שונות, החיים כולם תחת קורת גג אחת. הוא היה מעיר אותם מוקדם בבוקר, כמה שעות לפני בית ספר, כדי שכל אחד מהם יתאמן על כלי הנגינה שלו. ובערב, בזמן שהוא עשה חזרות עם ההרכב שלו, הם היו מקשיבים לקלטות של NWA ו-Public Enemy. למרות הדמיון לסיפורם של בני  "משפחת ג'קסון", אף אחד מבניו לא גדל להיות כוכב פופ.  במקום זאת, הם יצרו הרכב בעל סגנון ייחודי המשלב בין ג'אז ופאנק לנשמה והיפ הופ, בין אם הם מנגנים בטיימס סקוור, מנהלים משא ומתן עם חברות תקליטים, או משתפים פעולה עם כוכבים כמו פרינס והראפר מוס דף - הם משמרים את האידיאלים המוזיקליים עליהם גידל אותם אביהם. הסרט עוקב אחר ההרכב בזמן סיבוב הופעות באירלנד, בעודם מנסים לכבוש את עולם המוזיקה. ארה"ב, 2013. מוזיקה יפה כשברקע אמנים שיעשו הכול בשביל יצירתם. הסרט בנוי באופן מעניין ומסקרן, אולם מיועד בעיקר לחובבי הז'אנר. ציון: ♥♥♥♥♥



***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.