המסך המפוצל

מנת היום 18/9/14

אוטופיה 2, יומן השומן 2 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 17-09-2014
0 תגובות

21:30 יומן השומן 2 | My Mad Fat Diary 2, ערוץ Hot3

ריי וחבריה מתחילים ללמוד בקולג' בעונתה החדשה של סדרת הקאלט הבריטית. הדרמה הקומית נוצרה על-ידי טום בידוול, ומציגה פורטרט כן ולעיתים כואב של גיל ההתבגרות, מנקודת מבטה של נערה עם הפרעות אכילה וקשיים נפשיים. ספוילר - העונה החדשה נפתחת בסופו של קיץ 1996, מיד לאחר שריי (רוניי) חשפה את האמת בנוגע לבריאותה הנפשית בפני חבורתה, וחלקה רגע רומנטי עם מושא אהבתה, פין (ניקו מירלגרו, "Hollyoaks"). העניינים מתנהלים כשגרה בלינקונשייר, אך באופק מגיח דבר מה מאיים – הקולג'. נחושה לשים את עברה מאחוריה, ריי מקווה שהקולג' יהווה עבורה דף חדש. אך כשהיא מוקפת בנערות פופולאריות ובבנים אכזריים, היא נעשית מבועתת. גם יחסיה עם פין נכנסים לטריטוריה שמותירה אותה בפאניקה, ואם זה לא מספיק, אמה של ריי (קלייר ראשברוק, "סודות ושקרים") נישאת לבן-זוגה הצעיר קארים (באשמד אבדי-אמין), ומתנהגת אפילו פחות בהיגיון מהרגיל.

 

 

21:45 הסהרה | The Sahara, ערוץ ההיסטוריה HD

מדבר סהרה הקסום והמסתורי חוצה 11 מדינות ביבשת אפריקה, המצלמות חושפות ארץ של מיתוס ותעתוע, שנוצר באמצעות הטבע. היסטוריונים מסבירים כיצד שינוי הרסני באקלים הפך את הסהרה מסוואנה עשירה למדבר הצחיח בעולם.

 

 

22:00 נעדרים עם בת' הולווי | Vanished with Beth Holloway, ערוץ לייפטיים (לשעבר ערוץ ביוגרפיה)

בת' הולווי, אם שבתה נעלמה בנסיבות טראגיות, יוצאת להגיש עזרה למשפחות שיקיריהן נפלו קורבן לפשעים שלא פוענחו. המסע של הולווי והמשפחות אל האמת חושף כמה מהפרשיות המעניינות ביותר שארה"ב ידעה.

 

 

22:00 360 | 360, ערוץ Hot גולד

דרמת מתח. הסרט שהופק בהשראת המחזה המפורסם "המעגל" מאת ארתור שניצלר, מגולל מספר עלילות שונות המתרחשות במקומות שונים ברחבי העולם ומתגבשים לסיפור אחד שלם. שחקנים: רייצ'ל ווייז, אנתוני הופקינס, ג'וד לאו, בן פוסטר, מריאן ז'אן-באפטיסט, מוריץ בלייבטרו, מארק איווניר, לוסיה סיפוסובה. בימוי: פרננדו מיירלס ("עיר האלוהים"). בריטניה/צרפת, 2011. צריך כשרון נדיר כדי לקחת את אנתוני הופקינס, רייצ'ל ווייז, ג'וד לאו ואת אחד הבמאים הגדולים בהיסטוריה, וליצור אסון קולנועי בינלאומי. זה מה שקורה ב"360": אחד הסרטים המאכזבים של שנת 2011. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 החשפנים מדאלאס | La Bare, ערוץ Yes דוקו

סרט הביכורים של ג'ו מנגניאלו (אלסיד מ"דם אמיתי" וגם מכוכבי "מג'יק מייק") נכנס אל מאחורי הקלעים של להקת La Bare בדאלאס, מועדון החשפנות הפופולארי בעולם. אז מיהם האנשים שלהם גוף שרירי ונוצץ? הצטרפו למסע סקסי (ואף מעורר מחשבה), שיעיר לכם את הלילה. בימוי: ג'ו מנגנאילו. 91 דקות, ארה"ב, 2014. סרט חושפני – תרתי משמע, ובהחלט מבדר ומשעשע. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:45 אוטופיה Utopia 2 | 2, ערוץ Yes Oh

המותחן האפל, עמוס החידות והקונספירציות, חוזר לעונה שנייה, מותחת, מסוגננת, מפתיעה ואלימה לא פחות מהראשונה. ספוילר - הפרק הראשון של העונה החדשה, מתרחש כולו בשנת 1974 (ומצולם בסגנון סרטי הריגול של שנות ה-70 ובפורמט מסך מרובע של 4:3), אז המדען המחונן פיליפ קארוול פוגש את מילנר הצעירה (לימים "מר ראביט". את מילנר הצעירה מגלמת השחקנית רוז לסלי, ייגריט ב"משחקי הכס") - סוכנת MI5 אידיאליסטית, במסגרת פורום סודי של מנהיגים מהפוליטיקה, התעשייה והאקדמיה. מילנר עומדת בראש ארגון צללים בשם "הרשת".
קארוול ומילנר רוקחים תכנית רדיקלית, שלטענתם תציל את הגזע האנושי מההשלכות ההרסניות של פיצוץ אוכלוסין. בין מילנר וקארוול אף נרקם רומן אך סכסוך מתגלע בין קארוול, שמתייסר ממחשבות על מעשיהם, לבין מילנר שבעיניה המטרה מקדשת את האמצעים ואין דבר שהיא לא מוכנה לעשות כדי להגיע אליה. במהלך פרק הפלאשבק, אנחנו  גם מגלים פרטים נוספים על ילדיו של קארוול: ג'סיקה ואחיה הפסיכוטי - אר.בי./פייטרה. החל מהפרק השני של העונה, העלילה שבה להווה. דמויות חדשות, דמויות ותיקות, שלא ברור באיזה צד של המתרס הן נמצאות כעת, וגילויים חדשים ומפתיעים יעמדו במרכז העונה החדשה. גרסה אמריקאית לסדרה בהפקת HBO ובבימויו של דיוויד פינצ'ר נמצאת בשלבי הפקה.


a

 

22:55 מדריך הסקס | Horizon: Guide To Sex, ערוץ 8 (הוט)

סקס יכול להיות עניין מסובך ורגיש. במשך מאות שנים, סקס נחשב אפילו רגיש מדי למדע ולרפואה, ולכן לא ניסו ללמוד וללמד אותו. רק בסוף שנות החמישים החלו לחקור את התחום ומאז הבנת המיניות של האדם הולכת וגדלה, ויחד איתה גם היכולת שלנו לפתור בעיות מיניות. פרופ' אליס רוברטס נוברת בארכיוני "Horizon"  של ה-BBC, הכוללים 45 שנה של מחקרים על סקס ומיניות ביניהם: הפריה החוץ גופית, הגלולה למניעת הריון, ויאגרה, הנדסה גנטית ועוברים מוקפאים. פרופ' רוברטס מנסה לגלות מה הוביל את המדע להגיע להבנת הסקס, חותרת לפתור בעיות מיניות שונות באמצעות המדע, ובוחנת האם המדע יכול לעזור לנו לעשות את זה טוב יותר. BBC, 2013.

 

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.