המסך המפוצל

מנת היום 28/9/14

סאות'פארק 18, הירושה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 27-09-2014
0 תגובות

21:05 סמכו עליי, אני רופא! | Trust Me, I'm A Doctor, ערוץ 8 (הוט)

סדרה תיעודית חדשה ובה מייקל מוזלי וצוות של מומחים רפואיים מספקים תשובות לכל מה שאי פעם רציתם לדעת על הצטננות, שינה, מתח, כאבי ראש, לב, שמש, קרמים, כושר, ויטמינים ועוד. המומחים הרפואיים עונים לשאלות כמו: "האם שתיית קפה מובילה לסרטן?" "האם זיהום יכול לגרום למחלות לב?". הרופאים עורכים את הניסויים על גופם ומבקרים בבתי החולים המובילים בעולם המחקר כדי לגלות מהן הבטחות הרפואה של המחר. שאלות נוספות העולות בסדרה הן: האם באמת ניתן לשפר את הבריאות שלך ללא פעילות גופנית? האם בשעה של שכיבה במיטה שורפים שומן?  האם אפשר להיות שמן ובכושר? האם ישיבה ממושכת מזיקה לגוף יותר מעישון? מהם היתרונות האמתיים של יוגורט פרו-ביוטי? מהם הוויטמינים הטובים ביותר עבורך? ועוד. BBC, 2013. סדרה בת 3 פרקים, 60 דקות כל אחד, בשידור יומי.


 

21:10 סאות'פארק 18 | South Park 18, ערוץ Hot קומדי סנטרל

סדרת האנימציה המצליחה, חוזרת בעונה ה-18, ותשודר בהפרש של שלושה ימים בלבד מהשידור בארה"ב. לפני שנתיים חתמו יוצרי הסדרה על חוזה שיאריך את סדרת האנימציה עד שנת 2016, כלומר העונה ה-20.

 

 

22:00 ויוה מריה! | Viva Maria!, ערוץ Yes3

לכבוד יום הולדתה ה-80 של אגדת הקולנוע בריז'יט בארדו – משודר אחד מסרטיה המהנים והאהובים ביותר. סרט ההרפתקאות המוסיקלי שביים לואי מאל, בו הופיעה בארדו לצד כוכבת מפורסמת נוספת – ז'אן מורו. הסרט זכה להצלחה גדולה בצרפת ובארה"ב (שם הופץ בגרסה דוברת אנגלית). בארדו הייתה מועמדת לפרס הבאפט"א על משחקה, אולם הפסידה למורו. שחקנים: בריז'יט בארדו, ז'אן מורו. במאי: לואי מאל. צרפת, 1965. סרט מוזר, שונה ויוצא דופן. לא אחיד ברמתו, אם כי השחקניות טובות. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 מקום משלהן, ערוץ 8 (הוט)

המושג "מתנחלים" מעלה מיד אסוציאציה של גברים מזוקנים על צלע הר. מקימים מאחז, נלחמים במנהל האזרחי או מתקוטטים על עץ זית. מאחורי כל גבר כזה עומדת אישה, מתנחלת. אותה אף אחד לא מכיר. אם נקלף רגע את הקליפה החיצונית, נגלה שלאישה השפעה מכריעה על הנעשה בשטח - חינוך, התיישבות, אמונה, ויחסים. האישה היא האנרגיה. היא המנוע המחולל את ההתרחשות ביהודה ושומרון. את ההיאחזות בקרקע ואת הפצת האמונה. תיראל, סטודנטית לתקשורת מהשומרון, הקימה ומנהלת כפר סטודנטיות במאחז 77 בגבעה סמוכה לאיתמר. תיראל נאבקת להקים כפר סטודנטיות בלב שכונה ערבית במזרח ירושלים. הרבנית שולמית מלמד, תושבת בית אל ומנהלת ערוץ 7, במלאת 20 שנים לסגירת הערוץ נאבקת לקבל הכרה מאוחרת, ופועלת להנצחת ספינת ערוץ שבע שעגנה בעבר מול חוף תל אביב. הסרט מביא את סיפורן של שתי מתנחלות משני דורות שונים ומשני עולמות שונים שלא מפחדות לחלום ולהתעקש. בימוי: נעם דמסקי.

 

 

23:00 הירושה | Legacy The, ערוץ Yes Oh

הירושה, או בשמה הדני Arvingerne, היא דרמה משפחתית, המספרת את סיפורם של ארבעה אחים ואחיות, המתמודדים עם מות אימם. הסדרה נפתחת באחוזה האגדית "גראונגארד" בדנמרק, בו חיה מאז שנות ה-60 האמנית הבינלאומית המפורסמת ורוניקה גראונגארד. ורוניקה הינה דמות אקסצנטרית, מלאת חיים וצבעונית, שמהווה חלק משמעותי מחייהם של שלושת ילדיה הגדולים, אלה שקשורים אליה בלב ובנפש, וגם אלו המנוכרים לה. הסדרה עוקבת אחר ארבעת ילדיה הבוגרים של ורוניקה - משלושה אבות שונים - שילדותם החופשית והכאוטית באחוזה, השאירה עליהם את חותמה, בדרכים שונות מאוד: פרדריק (קרסטן ביורנלד, "The Killing" הדנית) הוא בנה השני של ורוניקה, איש עסקים מכובד, נשוי ואב לשניים, שכבר שנים אינו בקשר ישיר עם אמו. הוא כועס עליה, אך מאפשר לילדיו לבקרה והם אוהבים אותה מאוד. אמיל (מיקל פולסגארד) הוא הבן הצעיר, שחי בתאילנד ומנסה להקים בה עסק, אך מסתבך בקשיים כלכליים וסומך על אמו שתעזור לו, וגרו (טרין דיירהולם), בתה הבכורה של ורוניקה, הקשורה אליה בכל מאודה, עובדת איתה ומנהלת את הגלריה של עבודותיה. גרו רווקה ומנהלת רומן עם גבר נשוי, סוחר אומנות שעובד עימה. בתה הצעירה של ורוניקה, היא סיגנה (מריה באך הנסן "הממשלה"), שהועברה בילדותה לאימוץ אצל אביה הביולוגי ואשתו, שאותה תמיד חשבה לאמה האמיתית. סיגנה גרה עם בן זוגה בעיירה קרובה לאחוזה, ויום אחד מגלה שכל חייה חיה בשקר, ומתחילה להתוודע למשפחתה החדשה. זמן קצר לפני שנפטרה, ורוניקה מזמינה אליה את סיגנה, חושפת בפניה את הסוד (הידוע לכולם פרט לה), ומשאירה בידיה צוואה כתובה ובה היא מותירה לה את האחוזה. וכך, לאחר שנפטרה באופן מפתיע, נאלצים ילדיה להתכנס כדי להחליט מה יעשו עם עיזבונה. ומה שאמור היה להיות חלוקה שקטה ופשוטה של נכסים, הופך לתחילתו של מסע רווי בסודות ובשקרים, שהופך את עולמם, מאחד ומפריד ביניהם, וגורם להם להסתכל אחד על השני, ועל עצמם, בעיניים אחרות לחלוטין. איי.אם.די.בי.: 7.9 מתוך 10.


מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.