המסך המפוצל

מנת היום 29/9/14

האנטומיה של גריי 11, סקנדל 4 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 28-09-2014
0 תגובות

21:15 האנטומיה של גריי 11 | Grey's Anatomy 11 , ערוץ Yes דרמה

עונה חדשה לסדרת הדרמה הנצפית ביותר בארה"ב. ג'ינה דיוויס ("תלמה ולואיז") מצטרפת לעונה החדשה של הסדרה כמנתחת בסלואן-גריי, כרגע הפרטים על דמותה מעורפלים וחסויים. ספוילר - בעונה החדשה, שתעסוק בעיקר במרדית', יהיה עליה להתמודד עם הריקנות לאחר עזיבתה של כריסטינה, חברתה הטובה ביותר, וזאת לאחר שאיבדה את אחותה למחצה לא מזמן. יחד עם זאת, היא עומדת בפני האתגר שבלחיות עם בעל שמאמין שהקריירה שלו חשובה מהקריירה שלה, ועומד על כך שיעזבו לוושינגטון, כדי שיוכל לממש את הזדמנות חייו. העונה החדשה תתחיל 24 שעות מסיום העונה הקודמת ותעסוק גם באחות למחצה של מרדית', מנהלת מחלקת ניתוחי הלב החדשה, מגי פרייס (קלי מקנירי, "אמילי אוונס"), הבת הלא מוכרת של אליס גריי וריצ'ארד וובר. גם אוון נשאר לבד לאחר עזיבתה של כריסטינה והוא בודד מאוד, אלכס קיבל ממנה את המניות שלה בבית החולים מה שמעמת את ביילי עם ההנהלה בעקבות ההבטחה למנות אותה, קאלי ואריזונה עומדות בפני החלטה לגבי הרחבת משפחתן.

 

 

21:30 סקנדל 4 | Scandal 4  , ערוץ Hot3

הסדרה תשודר ב-Hot בצמוד להשקתה בארה"ב. בפרק הסיום עמוס ההפתעות של העונה הקודמת, פיץ ניצח במערכת הבחירות לנשיאות לאחר מותו הטראגי של בנו, ואוליביה החליטה לפרוש מהמשרד, ועלתה על מטוס ליעד לא ידוע כשלצדה ג'ייק (סקוט פולי, "פליסיטי"). רוואן (ג'ו מורטון, "ספיד"), אביה של אוליביה, מונה להחליף את אוליביה במשרד, רגע לפני שנחשף כי הוא אחראי לרצח בנם של פיץ ומלי (בלאמי יאנג). ובינתיים, חייו של האריסון (קולומבוס שורט, "לרקוד מהלב") נמצאים בסכנה. "אנחנו בנקודה מאוד שונה וכולם פותחים דף חדש. עשינו 'ריסט', הכול פתוח", אמרה שונדה ריימס על העונה הרביעית והמצופה. ספוילר - בפתיחת העונה החדשה, פיץ ממוטט נפשית אחרי שאמנם ניצח בנשיאות אך הפסיד הכול. הגילוי של אוליביה על השקרים הרבים שאופפים אותה ישנה את המצב באופן בלתי הפיך. במקביל, המשרד מתמודד עם היעדרו של האריסון. לאחרונה פורסם כי פורשיה דה רוסי ("אלי מקביל", "משפחה בהפרעה") תשתתף בעונה הרביעית, בתפקיד שטרם נחשף.

 

 

22:00 ילדה לא וירטואלית | Love Child, ערוץ Yes דוקו

מה קורה כאשר הורים מתמכרים לגיימינג און-ליין עד כדי כך שהם שוכחים לטפל בתינוקת שלהם? ב-2010 התקבל דיווח במשטרת דרום קוריאה על תינוקת בת שלושה חודשים, שנמצאה מתה בביתה. סיבת המוות של הילדה (שנקראה "סאראנג" = "אהבה" בקוריאנית) הייתה הרעבה למוות. החקירה של המשטרה העלתה שהוריה, שהכירו ברשת, נהגו לשחק במשחקי פנטזיה תלת-מימדים באינטרנט בין 6 ל-12 שעות ביום בקפה-אינטרנטי מקומי, בעוד בתם הושארה לבדה בבית (המשחק האהוב עליהם, אגב, היה גידול דמות אנימה, מיני-אווטר, דמיונית, שבה טיפלו במסירות דרך המחשב, בניגוד לבתם האמיתית שהוזנחה והורעבה למוות). במהלך משפטם של בני הזוג, טען עורך דינם שההתמכרות שלהם למשחקי אינטרנט היא כמו כל מחלה פסיכיאטרית ולכן אין אפשרות להרשיעם. בסופו של דבר, הורשעו בני הזוג, אך העונש שהוטל עליהם היה קל – האב נשלח לשנת מאסר אחת בלבד והאם, שנכנסה שוב להריון, לא נשלחה כלל למאסר. הדוקו שלפנינו מציג את האשמים האמיתיים בסיפור: בראשית שנות ה-90 יצאה ממשלת דרום קוריאה בקמפיין ממשלתי אגרסיבי, שהגדיל באופן דרמטי את מספר המשתמשים באינטרנט והפך את דרום קוריאה למעצמת משחקי אינטרנט. לפני שנה ייצאה דרום-קוריאה כ-2.1 מיליארד דולר רק בתחום משחקי המחשב. המשחקים הפכו לספורט לאומי, השחקנים הטובים ביותר הפכו לכוכבים וחלקם אף חתומים על חוזים של מיליוני דולרים עם חברות מסחריות. כיום, עם יותר מ-2 מיליון מכורים למשחקי מחשב בדרום-קוריאה, עולה הטענה שהממשל הוא זה שאחראי לתופעות הלוואי של "ניסוי האינטרנט". גם הגידול במספר מכשירי הסמארטפון מביא לכך שתופעת ההתמכרות למשחקים ממשיכה להתרחב שם בקצב מדהים. המרפאות לטיפול בהתמכרות הולכות ומתרבות ואופן הטיפול במכורים זהה למכורים לסמים, אלכוהול והימורים. הסרט מביא את סיפורו של העולם הענק של משחקי האון-ליין בדרום קוריאה והאופן בו הרשויות מנסות להתמודד עם הבעיה ההולכת וגדלה. בימוי: ואלרי ויטש. 82 דקות, ארה"ב, 2014.

 

 

23:05 מה הבעיה עם זנות? | Prostitution: What's the Harm?, ערוץ 8 (הוט)

הזנות בבריטניה נמצאת בתקופת שגשוג חסרת תקדים, התחום עבר מהפכה עם עלייתו של האינטרנט וכיום יותר ממאה אלף גברים ונשים עובדים בתעשיית המין. הסרט מחפש את הפן האנושי של עסקי הזנות, מנסה לברר למה בחורים צעירים מעדיפים לשלם עבור סקס, ומה מניע נשים צעירות למכור את גופן. BBC, 2013.

 


Prostitution - Prostitution What's the Harm by UKTVDOCUMENTARIES


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.