המסך המפוצל

מנת היום 19/10/14

קומה אפס, מסעות סאליבן ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-10-2014
4 תגובות

17:15 ענבלי בא לי, ערוץ ניק ג'וניור

בכפר קיש - מקום מרוחק ופסטורלי גרה ענבלי בא לי. בואו לבלות בעולמה המופלא, יחד עם חבריה, עזרא ומָזֶה, ולעשות כל מה שבא לה.  רק בעזרת המון יצירתיות, כיף ושטויות אפשר לשחק בדמיון ולהגיע רחוק. אפילו עד כפר קיש... המצבים בהם ענבלי נתקלת הם כאלו הלקוחים מחיי היומיום, אלא שההתייחסות אליהן היא  לא צפויה, קלילה ומלאת חוש הומור. יחד עם זאת, מבין השורות, ולא באופן דידקטי, הצופים יכולים לספוג ערכים כמו סבלנות, חברות, עזרה לזולת, יצירתיות, פתיחות מחשבתית וכדומה.

 

 

21:00 כיבוש וול סטריט – הסרט | Occupy: The Movie, ערוץ 8 (הוט)

הדוקומנטרי הטוב ביותר – פסטיבל הסרטים בפיניקס 2013. זה התחיל בציוץ בטוויטר והתפשט כנגד כל הסיכויים. בעיצומו של אחד המשברים הכלכליים הגדולים שידעה ארה"ב קמה תנועת "כיבוש וול סטריט" (occupy) והצליחה לעורר את העם האמריקני ולייצר סערה של ממש בעולם כולו. בספטמבר 2011, קבוצות של אנשים מכל שכבות האוכלוסייה נאספו בערים ברחבי ארה"ב ובעולם במחאה של אי שוויון כלכלי היסטורי וקראו לצדק חברתי. הסרט מביא ניתוח מעמיק של אחד האירועים החברתיים הגדולים ביותר שידעה ארה"ב אי פעם. ארה"ב, 2013.

 

 

21:30 לוחמה בשטח בנוי | Close Quarter Battles , ערוץ אגו

טרי שפארט, חייל ביחידת הכוחות המיוחדים בצבא ארה"ב, חושף את הצופים לסודות הלוחמה בשטח בנוי, סוקר כלי נשק וטקטיקות ומצטרף לתרגילים של כוחות מיוחדים תוך ניתוח מרכיבי הפעולה. הוא יציג את הכללים הבסיסיים העומדים מאחורי טכניקות לש"ב; את ההיסטוריה מאחורי הקמת יחידות התגובה המהירה של המשטרה; יחשוף טכניקות לש"ב ויישומם בתרגיל חולייה, חילוץ ופינוי שבויים וכניסה לשטח עם מסוק; את יישומם של עקרונות הלש"ב בתרגיל השתלטות על מעבדת סמים ובפריצה חמה; יישום עקרונות הלש"ב בקרב המורדים הצ'צ'נים ברוסיה ועוד. ארה"ב, 2013, 13 פרקים.

 

 

22:00 מסעות סאליבן | Sullivan's Travels, ערוץ Yes3

סרטו הסאטירי המבריק של פרסטון סטרג’ס לא זכה להצלחה גדולה עם צאתו לאקרנים, אך כיום הוא נחשב ליצירת מופת ולאחד הסרטים הטובים והחריפים ביותר שנעשו על הוליווד. שחקנים: ורוניקה לייק, ג'ואל מקריי. במאי: פרסטון סטרג’ס. ארה"ב, 1941. אבן חן קולנועית, בזכות דמויות בולטות ויוצאות דופן, הומור ציני, והרפתקה פשוטה אך מרתקת. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:10 משאית הכסף - עונה 2 | Big Rig Bounty Hunters - Season 2, ערוץ ההיסטוריה

עונה שנייה של הסדרה "משאית הכסף". בעונה הנוכחית, הפרסים גדולים יותר, הדד-ליינים צפופים יותר, כשהפעם ישנה תחרות ישירה בין הצוותים השונים המשתתפים בתכנית. מדי פרק מתחרים שלושה צוותים ראש בראש, כשרק הצוות שמצליח לאתר את המשאית האבודה ולהשיב אותה לבעליה – זוכה בתגמול כספי, כך שבעונה זו - "המנצח זוכה בכל".

 

 

22:30 קומה אפס | Ground Floor, ערוץ Hot קומדי סנטרל

הסדרה הקומית של רשת הכבלים "TBS" וחברת "Warner Bros", נוצרה על-ידי ביל לורנס, שאחראי להצלחות כמו "סקראבס", "קוגר טאון" ו"ספין סיטי". את צוות השחקנים מובילים סקיילר אסטין ("פיץ' פרפקט", "21+"), בריגה הילן ("קוגר טאון") וג'ון מקגינלי ("סקראבס", "הפלישה לאלקטרז", "פלאטון", "וול סטריט"), כשלצדם ג'יימס ארל ("Glee"), רן ג'וב, רורי שובל (בקרוב ב"Dean" עם קווין קליין) ואלקסיס קנאפ ("פרויקט X"). הסדרה מתרחשת מאחורי הדלת המסתובבת והרצפה המצוחצחת של אמריקה התאגידית, ומתמקדת בברודי (אסטין), בנקאי צעיר בנסיקה, שמשוכנע כי הוא רק מבלה את הלילה עם בחורה יפיפייה בשם ג'ניפר (הילן) אותה פגש באירוע משרדי. אך כאשר הוא מגלה שהיא עובדת במחלקת התחזוקה במרתף הבניין שבו הוא עובד, העולמות שלה ושלו מתנגשים בדרכים הכי לא צפויות. אחרי המפגש עם ג'ני חסרת הדאגות, ברודי אמנם מנסה להתמקד בעבודה, אך דרכו המקצועית מתחילה לחוות טלטלות כאשר הוא מבין בזכותה עד כמה הוא לא מאושר כפי שהאמין. מולו ניצב הבוס הביקורתי שלו, מר מנספילד (מקגינלי), שגורם לו להאמין כי ג'ני רק תגרום לו לבחון את חייו מחדש באופן שלילי, ומנחה אותו לנתק אותה מחייו. כשמהצד השני עומדים חבריה למשרד של ג'ני, קבוצה קטנה ומלוכדת של טיפוסים אקסצנטריים, הזוג מוכרח למצוא דרך להתמודד עם רגשותיהם הגוברים. ציון עגבניות רקובות: 73% מתוך 100%, ציון איי.אם.די.בי.: 7.4 מתוך 10, ציון מטה-קריטיק: 63 מתוך 100.


 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.