המסך המפוצל

מנת היום 2/11/14

תחיית המתים 2, האיש שרצה להיות מלך

מאת: שי שגב

פורסם: 02-11-2014
0 תגובות

15:25 משפחה שולטת, ערוץ הילדים (לצופי Yes)

סיטקום חדש בכיכובם של אורנה בנאי ורמי ורד. הסיטקום ילווה את משפחת לוריא, שמגלה יום אחד כי היא נצר למשפחת דוד המלך והופכת למשפחת המלוכה הראשונה של מדינת ישראל. בני המשפחה, ובמיוחד הבן הבכור דידי (בן רביאין, "השמינייה"), נאלצים להתמודד עם המעמד החדש וכל השינויים המתלווים אליו, כדוגמת – המעבר למגורים בארמון, שומרי הראש, פרסום ויחס העם – ממש כמו בכל משפחת מלוכה. את הסיטקום יצר וביים רובי דואניאס, כשלצדו כתבו את עלילת הפרקים ימית סול ויניב פולישוק.

 

 

15:40 שכונה, ערוץ ניקלודיאון (לצופי Hot)

סדרה חדשה מבית היוצר של גיורא חמיצר ("החממה"). בליבו של הישוב היוקרתי נרקיס, סמוך למגרש הגולף בו משחקים היפים והעשירים, נמצאת 'השכונה'. במקבץ מוזר של דירות מגורים דלות השוכנות באחוזה שנתרמה על ידי הפילנתרופ התימהוני, פריצי, דרות משפחות עובדים בצניעות דלה. אחת המשפחות המתגוררות מזה דורות ב'שכונה' היא משפחת בן-דוד. האב, המכונה בנדה, אלמן המגדל לבדו חמישה ילדים, פותח וסוגר עסקים כושלים ומתגלגל לחובות שמאיימים להביא אותו עד מאסר. ילדיו הבוגרים, ויקי היפה והחרוצה, אודי החנון המחונן ורחלי הנערית והחכמה, עוזרים לגדל את התאומים הפעוטים ומנסים להשאיר את אביהם מחוץ לכותלי הכלא באמצעות תחבולות שונות. בנוסף לקשיים הקיומיים, מזומנות לתושבי השכונה צרות נוספות מצד השכנים העשירים, תושבי נרקיס ובראשם ראש המועצה, סוזי שיינפלד, שישמחו להיפטר משכונת העוני 'המכערת' את הנוף, אך גם צרות אלה מתגמדות לעומת סודות אפלים מהעבר, הקשורים באוצר מיסטי עתיק, אשר הולכים ונחשפים ומסכנים את חייהם של ילדי משפחת בן דוד וחבריהם לילוש, מיטל, לירון ומצליח.

 

 

17:00 די.אן.איי. המעצבים | Designer DNA , ערוץ החיים הטובים

במהלך פרקי הסדרה נפגוש את: אלכסנדר מקווין, מעצב אפנה מהפכני שנודע בזכות השילובים האקסטרווגנטיים שלו בין עתיד והיסטוריה, רומנטיקה ושנאת נשים; דונה קארן, האישה שמאחורי קו האופנה דונה קארן וחברת הבת DKNY; ויויאן ווסטווד, מורה לשעבר אשר בנתה מחדש את סצנת הפאנק של לונדון; טום פורד, המעצב הצעיר שלקח את חברת גוצ'י שהייתה על סף פשיטת רגל והוביל אותה לאימפריה שהיא היום; שאנל, בית האפנה האגדי, הנושא אתו את מהות האפנה הצרפתית, נוסד על ידי המעצבת גבריאל קוקו שאנל ומנוהל היום על ידי המעצב, קארל לאגרפלד; ראלף לורן, המעצב הפטריוטי שבמשך יותר מארבעה עשורים כובש את עולם האפנה עם מקור ההשראה הייחודי שלו, החלום האמריקני ודרום מערב ארה"ב. בריטניה, 2012, 25 פרקים.

 

 

22:00 האיש שרצה להיות מלך | The Man Who Would Be King, ערוץ Yes3

סרט ההרפתקאות הקלאסי שהיה מועמד לארבעה פרסי אוסקר, לגלובוס הזהב ולשני פרסי באפט"א. הבמאי ג'ון יוסטון ("הנץ ממלטה", "המלכה האפריקנית") ניסה במשך 20 שנה לעבד את הסיפור הקצר של רודיארד קיפלינג ("ספר הג'ונגל") למסך הגדול, והתוצאה הייתה שווה את ההמתנה. שחקנים: שון קונרי, מייקל קיין, כריסטופר פלאמר. במאי: ג'ון יוסטון. ארה"בבריטניה, 1975. סרט מותח ומבדר באופן מוצלח למדי, והמשחק של קונרי וקיין נהדר. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 אנטישמיות – זה לא מה שחשבת, ערוץ 8 (הוט)

נפתלי גליקסברג במסע בעקבות האנטישמיות המודרנית. מי הם האנשים שדוגלים בה? מהם המקומות שבהם היא צומחת ואילו אירועים מטפחים אותה? הסדרה מתחקה אחר שורשי האנטישמיות החדשה, כפי שמתגלות פניה בעולם בשנים האחרונות. הסדרה צולמה בעשר ארצות ביבשות אירופה ואמריקה. בארבעת פרקיה נחשפים גילויים מדהימים על עומק האנטישמיות בארצות השונות והפנים החדשות שהיא לובשת. לא עוד מצעדים וטקסים ניאו-נאצים ברחובות, אלא סוג של תרבות חברתית ששותפים לה אנשים רגילים לכאורה, משכילים ובעלי מקצועות חופשיים, אשר חיים את הנושא כחלק מרשתות חברתיות סבוכות שכנראה לא ייעלמו אף פעם. הסדרה מביאה מימד אישי ולא דידקטי של התופעה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בעולם בימים אלו ממש. הסדרה מביאה סיפורים קשים, חלקם מסמרי שיער בבנאליות שלהם. סדרה בת 4 פרקים, בשידור יומי.

 

 

22:00 תחיית המתים Resurrection 2 | 2 , ערוץ Yes דרמה

בסיום העונה הראשונה, השריף פרד לנגסטון קיבץ את כל "החוזרים" באולם בית הספר ונראה שהוא עומד להרוג אותם. אך גם אם ינסה, כבר למדנו בעונה הראשונה ש"החוזרים", ממשיכים לקום לתחייה לאחר שהורגים אותם. והם עומדים להישאר, ועוד רבים כמותם יגיעו. ספוילר - אל העונה החדשה מצטרפת מישל פארלי (קייטלין סטארק, "משחקי הכס"), שמגלמת את מרגרט לנגסטון, אימם של פרד והנרי וסבתו של ג'ייקוב, שנפטרה לפני שנהרג ונשארה בגיל בו מתה, וכעת כשהיא קמה לתחייה, היא צעירה משני בניה. באלמי מתעורר בשדה מחוץ לגבולות ארקדיה, ונזכר במאורעות השבוע הקודם כשניסה לברוח עם ג'ייקוב, אך רשויות החוק תפסו אותם ולקחו ממנו את ג'ייקוב. הוא רץ לבית משפחת לנגסטון כדי לעדכן אותם על כך שג'ייקוב נחטף, אך מוצא את הילד בטוח ובריא בביתו. בניסיונותיו לקבל תשובות משמעותיות יותר, הוא פונה אל טוני שותפתו בשיקאגו ובסופו של דבר מגלה אמת גדולה ומחרידה.

 

 

22:00 סיפורי מרי היגינס קלארק | Mary Higgins Clark, ערוץ CBS דרמה

הערוץ מקדיש את חודש נובמבר לעיבודים למסך של ספריה של מרי היגינס קלארק, סופרת המתח האהובה ביותר באמריקה עם 42 רבי מכר. היום, בשעה 22:00: בכל רחבי העיר | All Around the Town - מותחן מסתורין: אישה צעירה שנחטפה כאשר הייתה ילדה קטנה הופכת לחשודה במשפט רצח; יום שבת, 08 בנובמבר, בשעה 22:00: לפני שאומר שלום | Before I Say Goodbye - תעלומת רצח: אישה צעירה נואשת פונה למדיום  שיעזור לה כאשר בעלה מת ב"תאונת" שיט; יום ראשון, 09 בנובמבר, בשעה 22:00: אני אראה אותך | I'll Be Seeing You - תעלומת רצח. המשטרה יוצאת לחקור את מקרי הרצח של אישה ואחותה למחצה ואביהן הנעדר; יום שבת, 15 בנובמבר, בשעה 22:00: יום של מזל | Lucky Day  - דרמת פשע בכיכובה של אמנדה דונוהוי. כאשר נהרג אדם לאחר שהודיע כי זכה בלוטו, חברתו, השואפת להיות שחקנית, יוצאת לפתור מקרה רצח בעצמה; יום ראשון, 16 בנובמבר, בשעה 22:00: אוהבת מוסיקה, אוהבת לרקוד | Loves Music, Loves to Dance - דרמת פשע מסתורית. אישה חוקרת את מותה של חברתה, שענתה לא מזמן למודעה בעיתון.

 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.