המסך המפוצל

מנת היום 9/11/14

אוליב קיטרידג', אחת שתיים שלוש ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 09-11-2014
2 תגובות

10:00 התכנית של ד"ר אוז 4 | The Dr. Oz Show , ערוץ הבריאות

עונה חדשה לתכנית הדגל  של ד"ר מהמט אוז, מומחה הבריאות הפופולארי ביותר בארה"ב. ארה"ב, 2013, 35 פרקים.

 

 

 

16:30 משוגעגע | Breadwinner, ערוץ ניקלודיאון

סדרת אנימציה חדשה. החברים הכי טובים, געגע וברווז, הם צמד אווזים המבצע משלוחי לחם בפלנטה הרחוקה "פונדגה". געגע, צנום ובעל צבע ירוק זרחני, מקבל ההחלטות מבין השניים, על אף שכושר השיפוט שלו נוטה להשתבש מפעם לפעם, מפצה על כך בשליטה מלאה על ניווט חללית הטנדר של הזוג. ברווז, גוץ שמנמן, ניחן בהפרעת ריכוז קלה ובמידה לא מבוטלת של שלומיאליות.  הוא, בתורו, מפצה על כך בהתלהבות שאינה נגמרת ובנאמנות בלתי מתפשרת לחברו. השניים יקלעו להרפתקאות מופלאות ומצחיקות.

 

 

20:30 World Cup of Pool 2013, ערוץ אגו

תחרות גביע העולם בביליארד מציגה פורמט חדשני בו נציגי מדינות שונות מתחרים באירוע בינלאומי ראשון מסוגו. התחרות שהושקה ב-2006 נערכת כל שנה ונמשכת שישה ימים. במהלך תקופה זו מתחרות זו בזו 32 קבוצות של צמדים המייצגות 31 מדינות. באירוע הנוכחי תשתתפנה בין היתר פינלנד, פולין, ארה"ב, יפן, רוסיה, איטליה, דרום קוריאה, סין, אנגליה וגרמניה. הצוות המנצח יזכה בפרס כספי על סך 250,000 דולר. בריטניה, 2013, 31 פרקים.

 

 

21:00 הסלהוף חוזר לברלין | Hasselhoff VS. The Berlin Wall, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

עברו 25 שנים מאז שנפלה חומת ברלין – הסמל הגדול ביותר של המשטר הקומוניסטי. באופן מדהים הפסקול שליווה את האירוע ועלה לראש מצעדי הפזמונים באותו קיץ היה השיר " Looking for Freedom" של דיוויד הסלהוף. עבור שאר העולם דיוויד הסלהוף הוא "אביר על גלגלים" ומיץ' מ"משמר המפרץ", עבור מזרח גרמניה, הוא היה הקול שליווה אותם לחופש. דיוויד מבקר בברלין ופוגש באנשים שהתעמתו באומץ עם אחד מהגבולות המורכבים ביותר והקשים ביותר לבריחה שאי פעם נוצרו.

 

 

21:20 העל-אנושיים של סטן לי | Stan Lee's Superhumans – Season 3, ערוץ ההיסטוריה

הסדרה חוזרת בעונה חדשה של הצצה נדירה על אנשים בשר ודם, בעלי תכונות גנטיות  נדירות, שכאילו יצאו מתוך חוברות הקומיקס של סטן לי, יוצר הקומיקס האגדי שברא עולם פנטסטי עם דמויות כמו "ספיידרמן", חבורת "אקס-מן" ו-"הענק הירוק". כוחם המנטאלי והפיזי של אנשים אלו נובע משוני גנטי במבנה גופם. במהלך פרקי הסדרה, עוברים ה"על-אנושיים" שלל ניסויים ובדיקות מעבדה המסייעים לנו להבין את מקור היכולות הללו. בין ה"על-אנושיים" המככבים בעונה החדשה: אדם שפיתח חסינות מפני תחושת כאב, ומדגים זאת באמצעות כך שהוא סופג חיצים הנורים לגופו, מבלי להזיל טיפת דם אחת. גבר אחר שורד הצבת משקולות עצומים על גופו. כמו כן, אדם שרץ למרחק 150 מטרים תוך כדי בעירה ב-1315 מעלות חום; משפחה מווייטנאם שכל חבריה עמידים בפני זרמי חשמל; גבר המחדיר וו בשר לגולגולתו ומנסה למשוך כך משקלים עצומים, גבר מהלך על חבל דק מעל קניון ללא אמצעי בטיחות כלשהו, ו-"על-אנושי" הקופץ ממטוס בלי מצנח.

 

 

22:00 אחת, שתיים, שלוש | One, Two, Three, ערוץ Yes3

לציון 25 שנה לנפילת חומת ברלין, אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו על העיר החצויה, וגם אחת הקומדיות המצחיקות ביותר בכל הזמנים. הסרט לא זכה להצלחה רבה בזמן אמת, בין השאר בגלל קצב הבדיחות הרצחני שהקדים את זמנו, אך הוא נחשב עם השנים לקלאסיקה וכאשר זכה להפצה מחודשת בברלין שנים ספורות לפני נפילת החומה הוא התקבל בהתלהבות. שחקנים: ג'יימס קגני ("אויב הציבור"), הורסט בוכהולץ. במאי: בילי וויילדר. ארה"ב, 1961. התסריט המבוסס על מחזה נפלא, וקטעי הטקסט פשוט נהדרים. אחד מן הסרטים הטובים ביותר של וויילדר. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 שלום לשפה | Goodbye to Language, ערוץ MGM

דרמה. ז'אן לוק גודאר, גדול במאי צרפת, מביא הישר מפסטיבל קאן סיפור אהבה נפלא ומלא תהפוכות ובמרכזו גבר, אישה וכלב. שחקנים: קמל עבדלי ואלואיז גודה. צרפת, 2014. שוב, כל הכבוד ל-MGM שמביאים סרט כה טרי, עוד בטרם הציג בבתי הקולנוע בארצות הברית. הסרט מרתק ויזואלית, אם כי קשה להבנה במלואו. יחד עם זאת, הבמאי האגדי והמזדקן מציע יצירת מופת שמראה שהוא עדיין שולט באופן מושלם במלאכת הצילום. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 ספינת ההפלות | Vessel, ערוץ Yes דוקו

פרס הקהל – פסטיבל SXSW 2014; פרס ווינטוניק – פסטיבל שפילד 2014. הסרט מתחיל ברופאה צעירה שחיה בים, וברעיון לא סביר: רֵבֵּקה גומפרטס, מזועזעת מהמציאות שיצר החוק נגד-הפלות, הרגישה שהיא חייבת לעשות משהו בנדון. הדרך בה בחרה: לבצע הפלות על ספינה במים בינלאומיים, מחוץ לגבולות הטריטוריאליים בהם החוק תופס. הפרויקט החדשני שלה, "Women on Waves", נפתח בסערה תקשורתית, ומיד נתקל במחסומים קשים – ממשלתיים, דתיים וצבאיים.  אך כל מכשול שכזה דווקא מחזק את רבקה, והיא מבינה שהדרך שלה לעקוף את המכשולים הללו היא ללמד את הנשים לעשות הפלה לעצמן – תוך שימוש בגלולות (פרוטוקול שנבחן על ידי ארגון הבריאות העולמי). זהו סיפורה של אישה אחת, שנטלה על עצמה שליחות גדולה והפכה אותה מרעיון לתנועה מחתרתית עולמית. בימוי: דיאנה וויטֶן. 90 דקות, ארה"ב, 2014.

 

 

22:00 דוד פרלוב – דיוקן, ערוץ 8 (הוט)

ב-13 בדצמבר, 2013, מלאו 10 שנים למותו של אמן הקולנוע והמורה דוד פרלוב. דירתו ברחוב שאול המלך 4, בתל אביב חוזרת בסרט להיות אולפן צילומים כפי שהייתה בחייו. 30 שנה חי דוד פרלוב בביתו שבקומה ה-14 בשדרות שאול המלך 4 בתל אביב, צילם ערך והקרין שם סרטים. החדרים בבית נותרו כאז, הקירות מלאים רישומים, ציורים ותמונות סטילס שצילם. בסרט נכנסים ויוצאים חברים, תלמידים ובני משפחה ויחד מרכיבים מנקודת מבטם את דמותו הייחודית של פרלוב- מהגר מברזיל שהפך לאבי הקולנוע הישראלי המודרני, אמן בעל השפעה על דורות של תלמידים. בסרט ארכיונים ודוקומנטים נדירים מסאו-פאולו ומפריז המאירים את הקשר בין הציור הקולנוע והצילום שמילאו את חייו של פרלוב. בימוי: רות ולק. ישראל, 2014.

 

 

22:00 אוליב קיטרידג' | Olive Kitteridge, ערוץ Yes Oh

מיני סדרה בת 4 חלקים מבית HBO, המבוססת על ספרה זוכה פרס פוליצר של אליזבת סטראוט, בכיכובם של זוכת האוסקר פרנסס מקדרמונד ("פארגו"), ביל מאריי וריצ'ארד ג'נקינס ("עמוק באדמה"), ובהפקתם של טום הנקס, גארי גוצמן ("ג'ון אדמס", "חוקי המשחק"), פרנסס מקדורמנד וג'יין אנדרסון ("נורמל"). הסדרה מביאה את הסיפור החריף-מתוק-מריר-מצחיק-טרגי של תושבי העיירה השלווה למראית עין, בניו אינגלנד. סיפורה של העיירה המחביאה רומנים אסורים, פשעים וטרגדיות, המתפרס על פני 25 שנים, מובא דרך עיניה של אוליב קיטרידג' (מקדורמנד), מורה למתמטיקה בחטיבת הביניים, שפקחותה וקשיחותה מכסות על לב חם, רגיש ומסובך וחוש מוסרי איתן. הסיפור מתרכז באוליב ובמערכת היחסים שלה עם בעלה הנרי (ג'נקינס) הרוקח טוב הלב של העיירה ובנם הבוגר כריסטופר (ג'ון גלגאר ג'וניור, "חדר החדשות") שאינו מרוצה מסגנון ההורות של אימו, וכן תושבים נוספים בקהילה. שחקנים נוספים: פיטר מולאן ("הפחד"), רוזמרי דוויט ("מד מן") אן דווד ("הנותרים") ועוד. ציון איי.אם.די.בי.: 8.9/10, ציון עגבניות רקובות: 97% מתוך 100%, ציון מטה-קריטיק: 89/100.


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.