המסך המפוצל

מנת היום 11/11/14

אלן פרטרידג' שדרן על הכוונת, מישהו לאהוב ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 11-11-2014
0 תגובות

21:00 מילה של פאפא, ערוץ Yes דוקו

זוכה דוקאביב בקטגוריית סרטי הסטודנטים 2014. "ילדוֹת שלי, היום גיליתי כי למרות הכול, נשארו לי 4-5 חודשים של חיים נורמאליים. מהיום אדבר איתכם כל עוד היד מצליחה להחזיק את העט". אנה, במאית הסרט, הייתה בת 4 כאשר אביה, ד"ר סמיון גורביץ', נפטר בברית המועצות. שנים לאחר מכן, בישראל, היא מוצאת את יומנו האישי, ממנו עולה דמותו ומתגלה המורשת אותה ביקש להנחיל לבנותיו, רגע לפני שהוא נפרד מהן לתמיד. בימוי: אנה גורביץ'. 60 דקות, ישראל, 2014.

 

 

21:05 מישהו לאהוב | Somebody to Love, ערוץ 8 (הוט)

מיניות היא דבר מסובך גם אצל אנשים בריאים שאינם סובלים משום מגבלה. בריאות מינית אצל אדם שסובל ממגבלה פיזית היא אתגר שאפשר וצריך להשיג אותו, כי גם אם הגוף לא מושלם או מתפקד מבחינות אחרות, המוח הוא עדיין איבר המין החשוב ביותר. אהבה, סקס ונכות נחקרים בסרט הלוקח אותנו לתוך חייהם הרומנטיים של אנשים עם מוגבלויות פיזיות או נפשיות. למעשה, התרבות ולפעמים אפילו מערכת המשפט והחברה מטילות מגבלות על חייהם הרומנטיים של הנכים. הסרט מספק מגוון רחב של עדויות בגוף ראשון מיחידים או מזוגות עם מוגבלויות שונות, הן פיזיות והן נפשיות. מצעירים עם תסמונת דאון להורים עם שיתוק מוחין, מאנשים שצריכים להתרגל למוגבלויות ויכולות חדשות לאחר תאונה, ומזוגות חדשים המקיימים משא ומתן לפני קיום יחסי מין לראשונה. אירלנד, 2014.

 

 

22:00 אלן פרטרידג': שדרן על הכוונת | Alan Partridge: Alpha Papa, ערוץ Yes3

דמותו הפיקטיבית של אלן פרטרידג' נוצרה בשנת 1991, ומאז היא מככבת ברדיו ובטלוויזיה, במספר תכניות וקטעים קומיים. בהתאם לכך, הסרט זכה להצלחה גדולה בבריטניה, כשהוא מביס בדרך סרטים הוליוודיים בעלי תקציב גדול בהרבה. שדר הרדיו והטלוויזיה האגדי (לפחות בעיניו), אלן פרטרידג', כבר אינו בשיאו והוא נאלץ לשדר בתחנת רדיו מרוחקת וזניחה. כאשר שדר וותיק וממורמר משתלט על תחנת הרדיו ולוקח בני ערובה, אלן מוצא את עצמו מתווך בינו ובין המשטרה. שלא במפתיע, הוא יעשה הכול כדי לנצל את המצב לטובתו האישית. שחקנים: סטיב קוגן, קולם מיני ("קון אייר"). במאי: דקלן לואני ("בריטניה הקטנה"). בריטניה, 2013. הסרט אינו כובל עצמו לקלישאות הטלוויזיה, ומלא בהומור משעשע על דמות חסרת מעצורים או פרופורציות. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 רוזטה: נחיתה על כוכב שביט | Rosetta: Comet Landing, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

אחת ממשימות החלל המורכבות והשאפתניות שתוכננו אי פעם: הנחתת חללית על כוכב שביט. עשרים שנות הכנה, עשר שנים בחלל. המטרה: להבין טוב יותר את המקור וההתפתחות של מערכת השמש ולחקור את תפקידם של כוכבי שביט בהתחלת החיים על פני כדור הארץ.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.