המסך המפוצל

מנת היום 17/11/14

קייטנת השכול: חיבוק אחד אחרון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 17-11-2014
1 תגובות

19:00 החוג הארקטי עם ברוס פארי | Arctic with Bruce Parry, ערוץ הטיולים

ההרפתקן ברוס פארי מציג סדרה בת חמישה חלקים הסוקרת את נופיו ואת תושביו של החוג הארקטי. בסיביר יפגוש פארי את אנשי שבט הסאקהה ויבקר במחנה מבודד של רועי איילים; בגרינלנד יחבור אל אחרוני הציידים האינואיטים, ילמד על בשרו את הקושי שבציד כלבי ים ויחזה בהשלכותיה הדרסטיות של ההתחממות הגלובלית; בצפונה של קנדה יחבור אל אנשי הקאריבו ויהיה עד לציד האביב השנתי שלהם; פארי ישלים את מסעו בן השישה חודשים באירופה הארקטית. הוא ירחיק אל כפר רוסי נידח השומר על אורחות חיים בני מאות שנים. אחר כך ייסע אל צפון נורבגיה וישהה עם רועי איילים שאימצו טכנולוגיה חדישה להנעת עדריהם. לבסוף, יגיע לקהילה מדעית מרוחקת בארכיפלג סבאלברד, קבוצת איים בחלקה הצפוני ביותר של נורבגיה. בריטניה, 2013, 5 פרקים.

 

 

21:30 קייטנת השכול: חיבוק אחד אחרון | One Last Hug: Three Days at Grief Camp, ערוץ Yes דוקו

יותר ממיליון וחצי ילדים באמריקה מתאבלים על אובדן של אחד ההורים טרם זמנו. הסרט מתעד שלושה ימים קורעי לב אך מחזקים במחנה ארין, סוג של קייטנת שכול שמציעה תמיכה והתמודדות עם שכול לילדים שאיבדו את אחד מהוריהם. באמצעות פגישות קבוצתיות, הליכות ביער ומשחק חפש את המטמון, אנשי מקצוע מעודדים את הילדים לצאת מהקליפה שלהם ולעבד את הרגשות והתחושות שלהם, עם ילדים אבלים אחרים. הסרט מביא מבט קורע לב ומעורר השראה על האפקט יוצא הדופן שיש לשיתוף, לידידות ולתמיכה רגשית על ילדים שמתמודדים עם אובדן בלתי-רגיל. בימוי: איירין טיילור ברודסקי. ארה"ב, 2014.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.