המסך המפוצל

מנת היום 18/11/14

הגראנדמאסטר, ילד אלים שלי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-11-2014
0 תגובות

21:00 בדרך לשליטה עולמית, ערוץ Yes דוקו

לפני 25 שנים שלחה ישראל, לראשונה בתולדותיה, נבחרת ילדים בבייסבול, לטורניר במערב גרמניה. במשחקה הבינלאומי הראשון, הובסה הנבחרת 51-0 בידי נבחרת סעודיה. דן ואסף רותם, זוג אחים שהיו אז בני 12 ו-11 נמצאים היום בסוף ימיהם כשחקנים. כשישראל נבחרה לארח את טורניר מוקדמות אליפות אירופה בבייסבול, מוצאים עצמם השניים, באמצע שנות ה-30 לחייהם, מול הרגע לו חיכו רוב חייהם. הסרט עוקב במשך כשנה אחר זוג האחים שנלחמים בגיל, בשגרת החיים ובקללה משפחתית עתיקה עבור ההזדמנות האחרונה שלהם להעפיל לאליפות אירופה. זהו סיפור התבגרות, ששיאו בחמישה ימים בחודש יולי, בהם נערך הטורניר – הרגע קריטי עבור הדמויות והשחקנים ובו חלומות בני 25 יתגשמו או יתנפצו. בימוי: אסף רותם. 44 דקות, ישראל, 2014.

 

 

21:00 כלבים בשר ודם, ערוץ 1

מאות כלבים בישראל נלחמים בזירה האכזרית של קרבות כלבים לצרכי הימורים לא חוקיים. הכלבים נתונים בתנאים קשים, הם מאומנים להרוג ומסיימים את חייהם במוות או כשהם פצועים קשה שותתים דם ונושאים טראומות. יובל מנדלוביץ' קבע לעצמו ייעוד בחיים – הוא מציל את הכלבים מבעליהם האכזריים, משקם אותם ומוצא לחלקם בתים מאמצים. יובל חי בחווה מבודדת עם משפחתו הקטנה ועם מאה כלבים מסוג פיטבול ואמסטף, שגוּדלוּ ככלבי קרבות לצרכי הימורים. עם הכלבים הרבים שניצלו מהקרבות ומגיעים לחווה כשהם מורעבים ופצועים, באים גם החובות. יובל, שנפרד מבת זוגו בינתיים, מתפרנס מתרומות וממכירת גרוטאות ברזל. אך כל זה לא מספיק לתשלום מזונות עבור בתו הקטנה. כאשר הוא נואש מלהגיע להסדרי ראייה בביתו המאולתר שבחווה, הוא שוכר דירה ביישוב סמוך ועוקר מהחווה. זו ההזדמנות לה חיכו גנבי כלבים: הם פורצים לחווה, גונבים את הכלבים ששוקמו ומחזירים אותם לזירת הקרבות. יובל יוצא למבצע לחילוץ הכלבים: הוא מאתר את הגנבים, מגיע לבתיהם שבכפרי המשולש ומצליח להחזיר לחווה חלק מהכלבים הגנובים.  בדרך, הוא לוכד את הגנבים ומביא למעצרם. עולם הקרבות מסרב לוותר על הכלבים המניבים כסף רב, ומוציא לפועל נקמה אכזרית ביובל ובכלבי החווה.

 

 

22:00 הגראנדמאסטר | The Grandmaster, ערוץ Yes3

זוכה עשרות פרסים, כולל שתי מועמדויות לאוסקר (צילום ותלבושות) ושבעה פרסי הקולנוע האסייתי, כולל הסרט הטוב ביותר. במשך עשור שלם עבד הבמאי המהולל וונג קאר-וואי על האפוס המרשים הזה, המתאר את חייו של איפ מן, אמן אומנויות הלחימה החשוב ביותר אי פעם, שתחת ידיו אומן גם ברוס לי. בסיפור המתאר את חייו, מתוארת עלייתו של איפ מן מבחור צעיר לתהילת עולם, ועל מאבקיו במתחריו שאיימו על חייו ועל פועלו. ברקע- סיפור האהבה שליווה אותו בכל צעד ושעל. כל זה מסופר דרך קרבות יפהפיים במסורת "נמר, דרקון" ו"מחול הפגיונות" ובעזרת צילום עוצר נשימה. שחקנים: טוני לאנג ("תשוקה, זהירות"), זאנג זיי ("נמר, דרקון"). במאי: וונג קאר-וואי ("מצב רוח לאהבה"). הונג קונג, 2013. העלילה מעט מבולבלת, אך הנראות של הסרט מאוד מסוגננת, הצילום יפהפה וקטעי הפעולה מרתקים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:00 ילד אלים שלי | My Violent Child, ערוץ 8 (הוט)

אלימות של ילדים ובני נוער מעסיקה אותנו כיום יותר מאשר אי פעם. רבים הם הדיווחים על מקרי אונס, קטטות, דקירות, השחתת רכוש, ואפילו מעשי רצח. אנו עדים לתופעה חברתית שבה שיעור האלימות, בחברה בכלל ובקרב  בני הנוער בפרט הולך וגובר ונדמה כי גם מעשי האלימות עצמם הולכים ומקצינים. לעיתים, אפילו ההורים מוצאים את עצמם קורבנות האלימות של ילדיהם. בריטניה, 2013.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.