המסך המפוצל

מנת היום 19/11/14

ג'ו, עזה כמוות - המאבק ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-11-2014
0 תגובות

16:00 אנדי בייטס טועם אוכל רחוב | Andy Bates Street Feast, ערוץ האוכל

השף הבריטי, אנדי בייטס, יוצא למסע ברחבי ארצות הברית בעקבות מאכלי הרחוב המיוחדים ביותר. מדי פרק הוא טועם מאכלים אמריקניים מסורתיים מדוכנים ומשאיות מזון ובהשראתם ממציא מתכונים ייחודיים משלו. בלוס אנג'לס הזוהרת יטעם אנדי את מאכלי הרחוב מהמשאיות הנבחרות: צ'יזבורגר קלאסי, עוף מטוגן גורמה וטוסט גבינה ייחודי. בהשראת מאכלים אלה הוא יכין צ'יזבורגר וחטיפי גבינה מעוררי תאבון; בניו אורלינס הוא מתוודע לטעמי המטבח הקיג'ני והקריאולי. הוא טועם גמבו, כדורים מטוגנים של סרטן הנהרות ופאי ג'מבלייה בשילוב טעמים ייחודי. בהשראת מאכלים אלה הוא מכין פאי גמבו וגרסה משלו לג'מבלייה; בסן פרנסיסקו הוא מתוודע לאוכל טרי וטבעי. הוא טועם סרטן דנג'נס פשוט, רול עוף מלזי ולובסטר שמבושל בצורה מיוחדת. בהשראת מאכלים אלה הוא מכין סרטן בנוסח בנדיקט וצ'אודר פירות ים; בהמשך יבקר בייטס ויסעוד בפורטלנד, אוסטין, ניו יורק, מיאמי, פילדלפיה ועוד.

 

 

21:15 גיל הזהב, גיל לאהבה | The Age Of Love, ערוץ 8 (הוט)

בגיל הזהב המהירות היא אולי לא מה שהייתה פעם, אבל גם שבע דקות יכולות להספיק כדי למצוא אהבה. זה כנראה מה שחשבו מארגני אירוע ה"ספיד דייטינג" הראשון לקשישים ברוצ'סטר, ניו יורק. הסרט עוקב אחר 30 המשתתפים החוששים והנרגשים, שהגיעו לנסות ולהחזיר מחדש את האהבה לחייהם. ארה"ב, 2014.

 

 

21:45 עזה כמוות – המאבק, ערוץ Yes דוקו

15 שנה אחרי שגוללה בסרטה העצמאי הראשון "עזה כמוות" את הסיפור המשפטי הדרמטי בעקבות הירצחה של עינב רוגל מקיבוץ שער הגולן ע"י גלעד שמן, שַבָה הבמאית נילי טל לבדוק מה אירע מאז. הסרט המקורי תיאר את פרשת הרצח: החל משחזור הרצח ע"י גלעד, דרך ראיונות עם בני-משפחה וחברים של עינב ושל גלעד, ועד הליכי הערעור על העונש, שהתבססו על הטענה שהנאשם לקה בהפרעה נפשית שנובעת מהשפעות שירותו הצבאי בתקופת האינתיפאדה. בסופו של הערעור (שאגב, היה הראשון בישראל שקיבל אישור להכנסת מצלמת טלוויזיה), אושר שוב פסק-הדין של מאסר העולם. בשנים שחלפו מאז, המשיכו הוריה של עינב להילחם נגד חנינה לגלעד; גלעד עצמו נישא בכלאו לעורכת-דין, שהביאה לו ילד, ומאז התגרש. נילי טל מוסיפה לסרט המקורי אפילוג המצולם היום, כדי לבדוק מה אירע בשנים שחלפו באחת הפרשות שזעזעו את המדינה. בימוי: נילי טל. ישראל, 2014.

 

 

22:00 בנות המטיפים | Preachers' Daughters, ערוץ לייפטיים

סדרת ריאליטי חדשה העוקבת אחרי תופעה מוכרת מזווית מרתקת - שלוש בנות מתבגרות שהן במקרה גם בנות של מטיפים. הן נקרעות בין הלחצים האופייניים לתיכון לבין המסורת והחוקים שקיימים בבית דתי. איך הפיתויים והלחצים של גיל ההתבגרות ישפיעו על הבנות, על האמונה ועל הקשר עם האבות? איך המשפחות יתמודדו עם בנותיהן שמתבגרות מול עיניהן ולא בהכרח רוצות לחיות תחת החוקים הנוקשים שהם בחרו? שלוש משפחות פתחו את בתיהן כדי לתת לכם הצצה נדירה לעולם בו הישן והחדש מתנגשים אך בסופו של יום כל הצדדים רוצים למצוא פתרון.

 

 

22:15 ג'ו | Jo, ערוץ Hot3

דרמה משטרתית צרפתית בכיכובו של זוכה האוסקר האירופי ז'אן רנו, בתפקידו הטלוויזיוני הראשון כג'ו סיינט קלייר, שוטר מיומן שנשלח לפצח תעלומות רצח שמתרחשות בפריז. מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי של רשת "TF1" הצרפתית וחברת ההפקות "Atlantique" ("שושלת בורג'ה"), עומד רנה בלסר, מיוצרי "חוק וסדר" ויוצר סדרת-הבת שלה, "חוק וסדר: כוונה פלילית". אל בלסר חברו התסריטאים דיאנה סון ("שוטרים בדם") וזוכה ה"אמי" אד זוקרמן ("JAG"), והבמאית שרלוט סילינג ("הגשר"). אל ג'ו מצטוות החוקר המתחיל ביירד (טום אוסטין, "הבורג'ס"), שוטר שהתחנך באקדמיה ושגישתו השגרתית לא עומדת בקנה אחד עם התפיסה של ג'ו. על השניים מפקחת הבוסית הקשוחה דורמונט (אורלה בריידי, "פרינג'"), שכבר חוותה סערות רבות בקשר המקצועי שלה עם ג'ו. חייו האישיים של ג'ו לא פחות מסוכנים ובעייתיים מהתיקים המוטלים עליו, ובעזרת אשת סודו קרין (ג'יל הנסי, "חוק וסדר"), נזירה אורתודוקסית, הוא מנסה להתאחד עם בתו המתנכרת אדל (היידה ריד, "יום אחד"). כל פרק בסדרה מתאר תיק בלתי אפשרי אחר, במרדף חסר המנוחה של ג'ו אחר צדק.

לתפקידי אורח מיוחדים מגיעים סם ווטרסטון ("דמעות של שתיקה"), ג'רלדין צ'פלין ("דוקטור ז'יוואגו"), " לסלי קרון ("ג'יג'י") וסיינה גילורי ("אהבה זה כל הסיפור"). לצדו של רנו מככבים בסדרה ג'יל הנסי, טום אוסטין, אורלה בריידי, היידה ריד, כריס ברזייר ("איירבורן"), סלין ג'ונס, וונמי מוסקו ("פילומנה") ושון פרטווי ("שיווי משקל"). ציון איי.אם.די.בי.: 6.3/10.


 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.