המסך המפוצל

מנת היום 20/11/14

מקום בלב 2, ילדים ורובים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 19-11-2014
0 תגובות

22:00 מקום בלב 2 | A Place To Call Home 2, ערוץ Yes דרמה

עונה חדשה לדרמה האוסטרלית. ספוילר - בשנת 2013 סמנתה, נכדתה של אוליביה, מראיינת את שרה בת ה-99 על ההיסטוריה המשפחתית. דרך סדרת פלאשבקים, שרה נזכרת באירועים שאירעו בשנת 1953: אוליביה אינה מרוצה מתופעות הלוואי של הטיפול אותו עובר ג'יימס כדי לטפל במיניותו, ומכך שד"ר מילסון אינו מאפשר לה לראות את ג'יימס בטענה שהתגובה שלו אליה פוגעת בהתקדמות הטיפול. אנדרו סוונסון מגלה שג'יימס מאושפז בבית החולים ונראה שהוא מתכנן להשתמש במידע כדי לקדם את עצמו. אנה עוברת לגור בבית משפחת פולטי לתקופת הניסיון. זוהי תקופת הסתגלות קשה, בייחוד מאחר שלה ולג'ינו אסור לגעת אחת בשני. אבל ענוותה ומאמציה לאמץ אל ליבה את חייה החדשים, מאפשרים לה לראות את התקווה בעתיד. היא מחליטה לא לספר לג'ורג' שהיא יודעת שהוא אינו אביה, ודוחה את החיפוש אחר אביה האמיתי, לזמן אחר. ג'ק כועס על קרוליין ששמרה בסוד את העובדה שיש להם בת, ומחליט לעשות הכול כדי לגלות את זהותה, למרות דרישתה של קרוליין שהמצב יישאר כמו שהוא. אליזבת וג'ורג מוצאים את קרוליין והיא נאלצת לשקר באשר לסיבה שלשמה הגיעה לעיר. ובחזרה ל-2013, שרה מודה בפני סמנתה שלה ולרוי היה קשר למותו של בארט, אך רק לאחר שסמנתה עוזבת, אנחנו מגלים על מי באמת שרה מגנה.

 

 

22:00 שוד תחת מצור | Whole Lotta Sole, ערוץ MGM

קומדיה. ניסיון שוד כושל בשוק דגים מוביל למצוד של גנגסטר מקומי אחרי השודדים, כאשר אחרי שניהם רודפת המשטרה. שחקנים: ברנדן פרייז'ר, קולם מיני. בימוי: טרי ג'ורג'. ארה"ב, 2012.

 

 

22:00 ילדים ורובים | Kids and Guns, ערוץ Yes דוקו

סיפורן של משפחות אמריקניות חובבות כלי-נשק, שמשוכנעות שהילדים שלהם בטוחים יותר כשהם נושאים נשק. ילדה בת 4 מקבלת רובה ליומולדת שלה... הוא גדול יותר ממנה. היא בת למשפחה הנמנית על מספר לא מבוטל של משפחות אמריקניות שמחשיבות נשיאת נשק כהגנה עצמית, ו/או כזכות בסיסית בחוקה, וכך גם מחנכות את ילדיהן מגיל צעיר ביותר. הזכות השנויה במחלוקת לשאת נשק נטועה אמנם עמוק בלב התרבות האמריקנית, וללמד ילדים לירות נתפס אולי כחוויה משפחתית כיפית, אך אין לשכוח שלמעלה מ-3000 ילדים בשנה נפצעים או נהרגים בתאונות ירי. אז האם חימוש הילדים הללו זו אכן חובה אמריקנית פטריוטית או שמא טעות עם פוטנציאל קטלני? בימוי: פרנסין שואו. אנגליה, 2014.

 

 

23:00 רוקי 4, האגרוף האמריקני | Rocky Packing the Punches, ערוץ 8 (הוט)

רוקי 4 הוא סרט אייקוני ובלתי נשכח באמריקה ופרק משמעותי בתרבות הפופולארית. עם עלייתו של הסרט בשנת 1985, מיליונים ברחבי העולם נהרו לבתי הקולנוע לצפות בו, אך מעטים שמו לב למסרים הדואליים המסתתרים בסרט. הוא סימן את דרכם של האולפנים חזרה אל מושב הנהג בהוליווד המתחדשת עם עלייתו לנשיאות של רונלד רייגן, לאחר עשור של משבר. הסמליות של רוקי 4 היא כפולה: זהו לא סתם הניצחון של המתאגרף האמריקני על הלוחם הסובייטי, הניצחון בעצם שיקף את הניצחון של כלכלת השוק החופשי, הניאו-ליברליזם על פני האימפריה הסובייטית והסוציאליזם המדשדש. ובכל זאת היום, רוקי נתפס לעיתים מודל לחיקוי ולעיתים כבדיחה. באמצעות הסרט רוקי 4, אחד הסמלים המובהקים של תרבות שנות השמונים וגיבוריה, הסרט חוקר את  המסרים הפוליטיים שמסתתרים בתרבות הפופולארית.ARTE , 2014.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.