המסך המפוצל

המסך המפוצל לאן?

אתר המסך המפוצל עומד להיסגר, או ש...

מאת: אורלי

פורסם: 23-11-2014
10 תגובות

"הצילו את המעודדת, הצילו את העולם" (גיבורים)

 

מגזין "עובר מסך" לא היה נולד אלמלא הייתי מגיעה ל"מסך המפוצל".

דרך המסך המפוצל למדתי להסתכל אחרת על תכניות הטלוויזיה, לנסות לחשוב על המוטיבים והרעיונות שהיוצרים ניסו לבטא ואיך הכול משתלב יחדיו לתוצאה שבמסך. ונהניתי מהגילוי הזה עד כדי כך שרציתי להביא לכולם את מה שאני קיבלתי מהאתר. להביא אל הדפוס את אותן איכויות והתרגשות.

 

האמנתי שקיום מגזין  מודפס יועיל לאתר בסופו של דבר, הן על ידי עידוד יצירת תוכן, והן על ידי תמיכה כלכלית מינורית אך קבועה לאתר, שתספק לו את צרכי התפעול והתחזוקה שלו כאתר הבית של המגזין. אולם למרות שחשבתי רבות על אופן הפיכת "המסך המפוצל" לאתר הבית של המגזין המודפס, ושיתוף הפעולה בין האתר למגזין, לא חשבתי עד הסוף כיצד שיתוף הפעולה הזה יתנהל בדיוק. ומה זה יגיד לגבי המדורים הקבועים, וכמה מהם ימשיכו להתקיים. ואני מניחה שזו שאלה שבהחלט יכולה להעלות בדעתכם. אבל ידעתי שאם נצליח להקים את המגזין המודפס, יהיה לנו זמן לדון בזה ולראות מה הלאה.ואיך מזרימים לאתר דם חדש.

מה שברור כבר עכשיו, וכואב לי לומר את זה, זה שאם פרויקט המימון, לא יסתיים בהצלחה, גם אתר המסך המפוצל ייסגר.

 

לצערי, האפשרות של סגירת האתר הייתה באוויר כבר חודשים רבים, בשל המצוקה הכלכלית של האתר וחוסר היכולת לתקן את מערכת המשתמשים וכל מיני בעיות טכניות אחרות. אבל גם לו היינו רוצים לעשות התרמה כדי לתמוך באתר באלפים בודדים, וסביר להניח שלא היינו מתקשים בהגעה לסכום יעד שכזה, זה לא היה פותר את בעיית העייפות והשחיקה של העורכים, שמוצאים את עצמם עם השנים במקום הרבה יותר מחויב לפרנסה ולחוג המשפחתי, ויותר מתקשה למצוא זמן להתנדבות. שלא לדבר על כך שהצפייה הנדחית והמרתונית שמאפיינת אנשים רבים, מעודדת הרבה יותר קריאה מאוחרת מאשר השתתפות בדיונים, ומשאירה את האתר קצת רדום.

 

ולכן כשההבנה שמודל הקיום של האתר חייב להשתנות. וכשמועד סגירת האתר (תחילת ינואר) מתקרב, העלינו את פרויקט המימון למגזין המודפס לאוויר - יהיו שיגידו בחיפזון משהו, יהיו שיגידו מאוחר מדי - כדי לנסות להספיק גם להציל את האתר מסגירה.

 

למרות שהייתי מעדיפה להעמיד כלפי חוץ חזות  של  "הכול בסדר",  ולקוות שהתחזית האופטימית תגרום לכך שהמציאות תתיישר בהתאם. אני ערה מספיק לעובדה שכרגע המשימה נראית עדיין בלתי אפשרית, ואני חושבת שזכותכם הגולשים לדעת זאת.

 

מדור סוף ציטוט ממגזין הפיילוט בעיצובן של שירי ישועה וליטל שרמן - ציטוטים מהנושא החודשי. האם זה יהיה המדור האחרון, וסופו של האתר?

 

 

ואגב רק לאלה החוששים שלא נצליח להציל את האתר, רצינו לומר שהתכנים הקיימים לא יאבדו . נעלה ארכיון חלופי עם כל הכתבות, התגובות והדיונים, האתר פשוט יהיה לקריאה בלבד.

 

לתמיכה בפרויקט "עובר מסך".