המסך המפוצל

מנת היום 10/12/14

תעלומת רצח, אוצר האי המקולל ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-12-2014
0 תגובות

22:10 אוצר האי המקולל | The Curse of Oak Island , ערוץ ההיסטוריה

סדרה חדשה (שכבר חודשה לעונה שנייה), המלווה בשישה פרקים מותחים את מעללי האחים ריק ומארטי לאגינה, שיוצאים להרפתקת חייהם: לגלות את האוצר המסתורי החבוי למעלה מ-200 שנה באי אוק אשר בנובה סקוטיה, קנדה. האם יצליחו האחים היכן שכל קודמיהם נכשלו? לפי אגדה עתיקה, על שבעה אנשים למות בטרם ייחשף סוד האוצר באי אוק. נכון להיום, מספר הקורבנות עומד על שש... האחים ממישיגן קנו את מרבית שטח האי וחידשו את מאמצי החיפוש אחר האוצר האגדי. מאז שהיו קטנים, האי היווה מקור משיכה קסום עבור צמד האחים. האם מזלם יהיה שונה מזה של כל החוקרים ומחפשים לפניהם, שתרו אחר אותו אוצר – וכשלו?

 

 

22:15 סיפורי הוליווד: פרידות אמיתיות | THS: Reality Splits, ערוץ E!

מערכות יחסים הן עניין מסובך מאוד, גם כשהן לא חלק מתכניות הטלוויזיה, והסיום שלהן תמיד עצוב. ספיישל סיפורי הוליווד מביא את סיפורן של מספר כוכבות ריאליטי שעברו את החוויה הטראומטית של פירוק זוגיות אל מול המצלמות ושרדו. הנשים החזקות ישתפו את הצופים בכל הלחצים הנלווים לתהליך הפרידה, תהליך שקשה לעבור גם ללא חשיפה תקשורתית. הלחצים הכבירים של הפקת התכנית, ההתעמרות של צופים, הטוקבקים, התגובות ברחוב, והאפשרות לצאת מזה חזקות ובטוחות יותר, ולפתוח דף חדש.

 

 

22:55 תעלומת רצח | Emergency Call - A Murder Mystery, ערוץ 8 (הוט)

בליל חורף בשנת 2006, בעיר אולבילה שבפינלנד, פורץ אדם לבית שבו גרים ז'וקה להאטי ואנלי אוור יחד עם ארבעת ילדיהם. בזמן שז'וקה נדקר למוות, אנלי המבוהלת מתקשרת לשירותי החירום - שיחתה משמשת כבסיס לשחזור הסיפור המותח שפורס הסרט. שנים מאוחר יותר, המקרה עדיין בלתי פתור, מה שהופך אותו לאחת מתעלומות הרצח הביזאריות ביותר בהיסטוריה של פינלנד. בלשים רבים חקרו את המקרה, אך כשלו שוב ושוב, מומחים מחו"ל הובאו במיוחד כדי לסייע בחקירה. החוסר בראיות מוחשיות מוביל להשערה השערורייתית שאנלי, אשתו של ז'וקה – היא הרוצחת. תחת כובד החקירה, אנלי עצמה מתחילה להאמין באשמתה ובסופו של דבר מגיעה לכלא. הסרט מראה את התפתחותו של תיק החקירה לאורך השנים, ומביא את דבריה של אנלי, לצד דעותיהם של חוקרים, מומחים ותובעים משפטיים, בראיונות לא מסורתיים שצולמו בחניונים חשוכים או בחדרים אפלוליים המוסיפים לאווירה האפלה של הסרט המלא בתפניות מפתיעות. גרמניה/פינלנד, 2014. סרט בשני חלקים, 40 דקות כל אחד בשידור יומי.

 

 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.