המסך המפוצל

פרקליטי פילדלפיה

הסדרה החדשה של סטיבן בוצ`קו ירדה אחרי עונה אחת בלבד, אך כמו הרבה סדרות משובחות שנעלמו, גם "פילי" היא סדרה שיכלה להפוך לדבר הגדול הבא

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-08-2002
2 תגובות
אחת הסדרות האהובות עלי, אי שם בעת היותי טינאייג'ר תמים ונוח להתרשם, היתה "פרקליטי אל איי". התרשמתי ממנגינת הפתיחה המופלאה, זאת עם תא המטען הנסגר, מהתסריטים, מיכולת המשחק המשובחת, מהדרמה המתפרצת, מהרגעים הקומיים ומרגעי המתח. הערצתי את לילנד מקנזי, שנאתי את דגלאס ברקמן (לימים, האבא של דארמה) ואפילו הצלחתי לפתח קראש קטן על אן (ג'יל אייקנברי), אשתו של סטיוארט. בחודש מאי השנה, אגב, שודר בארה"ב סרט שאיחד את כל האנשים המופלאים שהיוו חלק מסדרת עורכי הדין הכל כך מהנה.

15 שנים לאחר תחילת סדרת בית המשפט פורצת הדרך הזאת, השיק סטיבן בוצ'קו, האבא של "פרקליטי אל איי" (וגם של NYPD, שעונתה השביעית משודרת בימים אלה ב"קשת", בעוד בארה"ב כבר שועטים לעבר העונה העשירית), סדרת עורכי דין חדשה, "פילי" שמה. את ההצלחה של הפרקליטים מלוס אנג'לס, לא הצליחה "פילי" לשחזר וירדה אחרי עונה אחת בלבד, אבל כמו הרבה סדרות משובחות שלא שרדו את עולם הרייטינג האכזרי של אמריקה, גם "פילי" היא סדרה שיכלה להפוך בקלות לדבר הגדול הבא.

"פילי" מספרת את קורותיה של קת'לין מגווייר (קים דילייני, דיאן מהסדרה NYPD, שבעונת השידורים הקרבה בארה"ב, היא אמורה לככב בסדרה "זירת הפשע: מיאמי", הספין-אוף של "זירת הפשע" המצליחה, שם היא תפגוש פליט נוסף של NYPD, דיוויד קארוזו), עורכת דין פלילית במשרד פרטי קטן שמעסיק עורך דין אחד, אותה. מלבד הגנה על אנשים שנחשדים בשוד בנק או ברצח, צריכה קת'לין להתמודד עם חבורה של שופטים שלכל אחד מהם יש מוזרות יותר גרועה מלזו של אלי מקביל, עם בעל לשעבר, דן (קייל סקור, בייליס מ"רצח מאדום לשחור" שבצירוף מקרים מוזר, משודר במקביל לפמבלטון, שותפו ב"רצח", בסדרה "בשליחות החיים" בערוץ 2), שמתוקף תפקידו כתובע המחוזי, היא צריכה להתמודד עם משרדו לפחות שלוש פעמים ביום, עם פטריק, בנם המשותף ועם וויל (טום אוורט סקוט, מהסרט "מה שאת עושה לי" עם טום הנקס ומהסדרה הכושלת של דארן סטאר "וול סטריט"), פרקליט-עמית שמחליט להצטרף למשרדה ושאמות המוסר הרגילות שלו, נמוכות בכשבע עשרה דרגות לפחות מאלו של קת'לין שלנו.



כבר בצמד הפרקים הראשונים, מתוודע הצופה לשופט הוז. אדם מתנשא, שחצן, שכשופט מרשה לעצמו הרבה יותר ממה שמגיע לו. הוא מזלזל בהפגנתיות בעורכי הדין שבאים ללשכתו, כמו גם בלקוחותיהם, כשהוא צועק בפלאפון בזמן שהוא אמור להקשיב לטיעונים. קת'לין, בעלת אמות המוסר הגבוהות, שמוצאת לנכון לנזוף בו בבית המשפט על התנהגותו, כאילו היה בנה, מושלכת למעצר עד שתתנצל, דבר שהיא נאלצת לעשות בסופו של דבר, למורת רוחה.

עוד אירועים בולטים בפרקים הראשונים: אדם שחור-עור מואשם בשוד אותו לא ביצע, מסכים לעסקת טיעון שתגרום לו לרצות שנתיים מאסר. "אני שחור. לאף אחד לא אכפת אם עשיתי את זה או לא" אומר הנאשם לקת'לין ההמומה. האמת מתגלה רק מאוחר יותר: אם יואשם בשוד הזה, תספק לו ההאשמה אליבי מושלם לרצח אותו ביצע מספר בלוקים משם, באותה השעה בדיוק. האם תצליח קת'לין להוציא את האמת אל האור ולהוציא לחופשי את האדם האפרו-אמריקאי האחר המואשם ברצח אותו לא ביצע? אין ספק שנעשתה כאן עבודת תסריטאות טובה למדי, במאמץ להביא מקרים מיוחדים אל המסך הקטן.



פילי היא סדרה מצויינת, שמתאימה לסגנון המהיר של סדרות שנות האלפיים. אירוע בה רודף אירוע, המקרים המתוארים בה הם אנושיים, מעניינים ולפעמים אפילו מצליחים להפתיע. השחקנים המנוסים עושים את מלאכתם נאמנה והאווירה הכללית היא של "אנחנו לא פרקליטי אל איי, אבל אתם יכולים להירגע, אנחנו גם ממש לא אלי מקביל". קצת חבל שהסדרה הזאת שרדה 22 פרקים בלבד, כי אחרי צפייה בשלושה מתוכם, נראה כאילו היא יכלה להיות תחליף שנות האלפיים לסדרת הפרקליטים האהובה של שנות השמונים.





פילי, ימי ראשון בשעה 22:05, ערוץ 10.