המסך המפוצל

הסדרות החדשות - חלק א`

בזמן הקרוב תתחיל בארה"ב עונת שידורים חדשה. מה מכינות לנו הרשתות הגדולות? איך יקראו לזה בארץ? מה יהיה הלהיט הבא? כתבה ראשונה בסדרה

מאת: יובל נוי

פורסם: 03-09-2002
11 תגובות


"המסך המפוצל" גאה לפתוח את שבוע אמריקה (שכנראה יימשך קצת למעלה משבוע, אבל מי סופר?) עם כתבה ראשונה בסדרה של שש: סקירת עונת השידורים החדשה בארה"ב. רוב הסדרות ימצאו את דרכן אל ערוץ 3, גם אם חלקן יעוף מלוח השידורים האמריקאי לאחר שלושה וחצי פרקים. והפעם: סקירת הסדרות החדשות של רשת WB

Do Over
פרק פתיחה: 19/9
כללי: קומדיה.
הקונספט: נפש מזדקנת בגוף צעיר.
הצעה לשם עברי: בחזרה לתיכון, המהפך.
פרטים: תאונה מוזרה גורמת לג'ואל לרסן, איש מכירות אומלל בן 34, לחזור לצעירותו אי שם בשנות ה-80 המוקדמות כנער בן 14 עם ניסיון חיים של בן 34, ולהתחיל את חייו מחדש כבנאדם מאושר. הוא פוגש את אביו הפרימיטיבי, אמו המורדת, אחותו הסוררת, שריל, ושניים מחבריו הטובים, פאט ואיזבל.
מי: קני שוורץ ("משתגעים מאהבה") כתב את הבדיחות. לצד כמה פנים חדשות משחקת גם נטאשה מלניק (סינדי סנדרס, "זרוקים ויורמים"). מריח כמו "מופע שנות השמונים" אבל בגירסה 2.0.
לצפייה בטריילר של Do Over







Greetings From Tucson
פרק פתיחה: 20/9
כללי: קומדיה.
הקונספט: בואו ניקח כמה אנשים ממוצאים שונים ונראה איך הם מסתדרים. מבוסס על חייו (הפיקטיביים?) של יוצר הסדרה פיטר מוריטה.
הצעה לשם עברי: משפחה מעורבת, ברכות מטוסון.
פרטים: החיים מבעד לעיני נער בן 15, דיוויד, שמתעקש להישאר שפוי בסביבה מוזרה ועוינת במשפחה מעורבת אתנית קיצונית. נתון לחסדיהם של אביו המקסיקני ואמו האירית ואחותו מריה בעלת התסביך העדתי (גם היא בגל הטלנובלות) שחושבת שהיא בעצם ספרדייה, מלווה ברוחה של סבתו (!) מגדלנה.
מי: המפיק של "משפחת סימפסון" מעורב בהפקה יחד עם פיטר מורייטה שאחראי על "ג'סי" עם כריסטינה אפלגייט. בדיחות עדתיות מוכרות לרוויה, לפחות בהפקות ישראליות. כשמדובר על הפקה אמריקאית ועוד ברשת המדוברת, נשמע מעט יותר מבטיח. הלוואי.
לצפייה בטריילר של Greetings From Tucson







What I Like About You
פרק פתיחה: 20/9
כללי: הבולטת ביותר מקומדיות WB.
הקונספט: האחות הטינאייג'רית מתערבת בחייה של אחותה הגדולה.
הצעה לשם עברי: מה שאני אוהבת אצלך
פרטים: אחרי שאביהן עוזב אותן לעבודה חדשה ביפן, הולי, כולה בת 16, עוברת לגור עם אחותה הגדולה ואלרי (צחוק הגורל או מה) בתפוח הגדול, ניו יורק. הולי נופלת על חייה העצמאיים של אחותה (קריירה, חבר ודירה) והעניינים יוצרים סיטואציות קומיות.
מי: קלי, קלי ועוד פעם קלי. חוץ מזה גם סיימון רקס, מ"ג'ק וג'ל". ההפקה הכי מדוברת העונה כל זה בגלל ההייפ שבא בעקבות הקאמבק הגדול של ג'ני גארת' שאחרי "בברלי הילס".
לצפייה בטריילר של What I Like About You







Birds Of Prey
פרק בכורה: 9/10
כללי: פעולה בדיוני.
קונספט: מעין המשכון לעלילות העיר גות'האם אחרי ימיו הצעירים של המושיע באטמן. WB ממשיכים להפוך חוברות קומיקס לסדרות טלוויזיה.
הצעה לשם עברי: ציפורי טרף, ברברה ציידת הציפורים.
פרטים: באטמן פורש אחרי שנים של שירות לעירייה ללא תשלום, למרות מניין הפושעים ברחובות. כל זאת בגלל שהג'וקר חיסל את אשת-החתול ושיתק את באטגירל (ברברה גורדון, כשהיא לא בתפקיד). ברברה מחליטה לעשות תפנית גדולה בחייה כשביום היא מורה למחשבים ובלילה היא הופכת ל"אורקאל", אקרובטית עם חבילת נשקים בכיסי חליפתה. היא מאמצת את ילדתם של באטמן ואשת החתול, הלן, שגם היא כמו הוריה ניחנה בכישורים על טבעיים כ"ציידת". אפילו את אלפרד השרת לא הפקירו בשטח.
מי: טובים ורעים, מכות ופעלולים והרבה פמיניזם בפעולה.
לצפייה בטריילר של Birds Of Prey