המסך המפוצל

בלוז לסטאר וורלד

סטאר וורלד זה לא הפתרון

מאת: שגיש

פורסם: 09-07-2001
0 תגובות
הסיפור של סטאר וורלד הוא די עצוב. בעצם, הסיפור של סטאר וורלד הוא די טוב, אבל גם עצוב. הוא טוב כי רק בזכותו שבה עטרה ליושנה, ובאפי ואנג`ל גם יחד (ועוד סדרות לא פחות חשובות), שכולן נגנזו בידי הרשעים בערוץ 2, חזרו לשידור לעונות חדשות, והעיר שושן צהלה ושמחה. אז מה עצוב פה? מעבר למנויי "יס" המסכנים שלא זוכים לערוץ הזה (כמו גם לערוץ "ביפ"), יש עוד בעיה מהותית, אפילו קריטית.

על אף ידעותיי המרנינות באנגלית שוטפת-מדוברת-ספרותית-סלנג-בריטית-אמריקאית (באמת), בלב כואב אני מודיע לכם שסדרות בלי תרגום זה באסה אחת גדולה. לא משנה עד כמה תדעו אנגלית ותבינו כל מילה, רצף הדיבור השוטף בסדרות כמו באפי, כולל חידודי הלשון הנבלעים והדיבור העמום של אנג`ל, משאיר חללים ריקים בתובנה של העלילה הכללית, או לפחות בפאנצ`ים מדוייקים. רק חדי הקליטה שביננו (שאנגלית היא לא שפת האם שלהם, ולא משנה כמה טוב הם יודעים אנגלית באמת) ואלה ששמו להם אוזניות להאזנה טובה ובטוחה ממחלות, יכולים להנות באופן מלא מהסדרות.



אבל לא די בכך כדי להעכיר על השמחה, אם חשבנו שאנחנו סובלים מהפרסומות שבערוץ 2, הרי שבסטאר וורלד הצרה גדולה על אחת כמה וכמה. מדי עשר דקות תזכו לפרסומות של שלוש דקות. הפרסומות הן אומנם קצרות מאוד ביחס לפרסומות המקומיות שלנו, אבל הפגיעה ברצף הסדרה הוא בלתי נסבל. ואני אומר, ערוץ 3 יקר, למה, הו למה, שלא יהיה זה אתה שתרכוש את באפי? אז נהנה מסדרה באורך מלא, עם תרגום ובלי פרסומות. וגם בשעות צפייה נוחות. ולך הרייטינג. מה רע?