המסך המפוצל

לא שומרים שבת

מבט חטוף בלוח השידורים מראה שהשבת הפכה לאחרונה לאטרקטיבית, עם שלל סדרות וסרטים שכדאי לראות. ומי המפתיע מכולם? הערוץ הראשון

מאת: assafTV

פורסם: 18-10-2002
8 תגובות
לרובנו, שעובדים ולומדים כל השבוע, השבת הוא יום שמוקדש למנוחה, לבטלה ובעיקר לרביצה מול הטלוויזיה. ואם בעבר הלא כל כך רחוק היינו מתלוננים ש"אין מה לראות", הרי שמבט חטוף בלוח השידורים מראה שהשבת הפכה לאחרונה לאטרקטיבית מתמיד עם שלל סדרות וסרטים שגורמים ללא מעט מאיתנו לבוא ביום ראשון לעבודה או ללימודים עם "שקיות" מתחת לעיניים, עקב צפייה מרובה ושינה מועטה.

נתחיל עם הראשון, הערוץ הראשון, שממש עכשיו השיק לוח על טהרת השידורים בעברית לאחר שהשידורים בערבית עברו לערוץ הלווייני הערבי של רשות השידור. בצורה מפתיעה, הצליחו האנשים ברוממה להרים לוח לא רע שחסרונו העיקרי - קטיעת סדרות ע"י מבזק חדשות מיותר לחלוטין שבימים טרופים אלו רק מקפיץ אנשים לשווא למראה ה"מבזק מיוחד" שמרצד מול העיניים.

הערוץ החזיר לסבב נוסף את סדרת ביה"ס האוסטרלית "תיכון הלבבות השבורים" הראויה ושיבצה ב-15:30 (שני פרקים נוספים בסדרה משודרים ברצף בימי שישי ב-16:30). לפני הסדרה משובצות מיני-סדרות ובהמשך הערב יש לנו (ב-18:30) את "משפחת סימפסון" אשר נמצאת אצלנו בעיצומה של העונה ה-12. גם המגזין "רואים עולם" משמש כאופציה מרתקת ללא מעט צופים והערב נחתם בשידור סמי-רצוף (שנקטע כאמור למבזק חדשות) של הסדרות "חוק וסדר" ו"חוק וסדר - מדור מיוחד" בעונות כמעט-טריות (שנתיים הפרש).



בערוץ הפרסומות הידוע גם כערוץ 2, דווקא אין הרבה הברקות והוא מציע אופציות מצומצמות למדי לקהל שלא חובב אקטואליה ("המטבחון 2 עם דן שילון"; "תיק תקשורת") או ספורט. לאחר החדשות משודר סרט הוליוודי שובר קופות שבד"כ כבר נטחן בערוצי הסרטים בתשלום של הכבלים או הלוויין.

גם ערוץ 10 לא ממש מהווה אופציה מעניינת במיוחד בשבת, לצערנו, למעט אולי שידורים חוזרים של "אנטרפרייז", למי שפספס או למי שרוצה לראות שוב.

בכבכלים מביא ערוץ 3 מרתונים של סדרות ב-13:30 כאשר הסבב הנוכחי הוא של"סמולוויל" וב-22:00 מחזירים לנו, החל מהשבת הקרובה, את העונה השלישית של "הסופרנוס" בשידורים חוזרים, לקראת שידור העונה החדשה, שזה כבר דבר חיובי במיוחד. הרבה אנשים הולכים לישון לא לפני שהם ביקרו ב"בבילון", לא, לא הסדרה המד"בית (המשובחת. מתי באמת יהיה סבב נוסף?), אלא המועדון שבו שוהים לא מעט זמן חברי "הכי גאים שיש" שגם גייז צופים בה לא מעט מסתבר. חשבתי שרק סטרייטים צופים בה.



גם ביס פלוס אוהבים מרתונים והם מביאים לנו בסבב הנוכחי את הסדרה הנפלאה "רגליים קרות". "מסע בין כוכבים - וויאג'ר" מהווה עבור לא מעט עונג שבת מפנק מיוחד, במיוחד מאז שסבן אוף ניין הצטרפה (טוב, גם לפני בואה, היתה "וויאג'ר" משובחת אבל כשסבן הגיעה ג'ינוויי גם טרחה להסתפר, מה ששיפר את המצב עשרות מונים). "סטרדיי נייט לייב" ורצועת סרטי התעודה על הפורנו שעלתה החודש חותמים את הערב האנין של יס פלוס.

בערוצי הסרטים בתשלום משבצים לנו בשבת את "סרט השבוע", כשבדרך כלל (אם כי, חייבים להודות, לא לאחרונה) מדובר בשובר קופות הוליוודי מפתה. הכבלים משבצים אותו ב-21:30 ב"סינמה 1" והלוויין, החל מאוקטובר, משדר לנו שני "סרט השבוע" באותו יום - האחד ביס 1 בשעה 21:30 והשני, לסירוגין ביס 2 וביס 4 בשעה 21:45. ערוץ הסרטים בכבלים משבץ את "סרט השבוע" שלו ב-21:00 וערוץ MGM עושה זאת ב-22:00.

יש עוד לא מעט אופציות, כאשר פירוט נרחב יותר תוכלו תמיד למצוא במדור "אסור לפספס" אבל אין מנוס מלהסיק שהשבת הפכה לאחרונה לאטרקטיבית מתמיד.