המסך המפוצל

לא על הלוגו לבדו

הנה פרומו לטקס פרסי המוסיקה. תראו אותו, תאכלו אותו, נדחוף לכם אותו עד שתתפוצצו

מאת: דודו כהן

פורסם: 29-10-2001
0 תגובות
הנה משהו שמעצבן אותי בימים האחרונים. כלומר, לא ממש מעצבן אלא יותר מציק. זאת אומרת, סתם קטע טיפשי, נו, אתם בטח כבר מבינים.

בעוד כמה ימים יתקיים טקס פרסי המוסיקה של רשת האם.טי.וי. או.קי, עד עכשיו ברור? הלאה. (אני שואל אם זה ברור כי יש כאן רשת שחושבת שאתם מטומטמים, אז אני הולך עם הזרם).

קברניטי הרשת החליטו, בצעד שיווקי אגרסיבי בהחלט, לבשר זאת לכל הצופים. נו, אז מה עושים? אינספור פרומואים מנדנדים? מה פתאום, זה לא מספיק. מיליוני אזכורים לטקס מפי בובות הפלסטיק (סליחה, המנחים)? חלילה וחס, זה לא ממש יעיל. פרסום אגרסיבי בערוצי המדיה השונים? לא, לא, ככה יתכן שאיזה 100 צופים לא יתפסו את זה.

סו, אז מה עושים, דמיט? חשבו בוודאי קברניטיה החכמים של הרשת, ואז צץ רעיון גדול בנבכי שכלם הרפה: נשדר זאת למשך כל שידורנו! אולי בלוגו?...

ובכן, קוראים יקרים, זה לא שאני צופה נלהב כל כך בערוץ המוסיקה הממותק, אבל העיקרון, העיקרון זועק לשמיים.

תארו לכם שלקראת כל ספיישל בערוץ 2, "יודבק" למסך כיתוב אשר מבשר על אותו ספיישל, למשך כל אותו היום. זה לא מטומטם? מטומטם בערך כמו ההחלטה של רשת, לפני שנתיים, לשים שיקופית של הלוגו שלהם בצד שמאל של המסך, במקביל ללוגו המסורתי של ערוץ 2 – החלטה שהתפוגגה לאחר מספר שבועות.

מעבר להידחפות הברוטאלית הזו, יש בעניין הזה אלמנטים נוספים: זלזול בצופה, ועידוד מאסיבי לתרבות העדר. זלזול בצופה בגלל שרק רשת שחושבת שהצופים שלה מטומטמים, דוחפת להם את הפרסומות העצמיות הללו לאף, כשהדגש הוא על "דוחפת".

רק רשת שחושבת שהצופים שלה הם טפשים, מזלזלת בזכותם לראות קליפ נקי וטהור, ללא כל פרומואים מנג`סים, חסרי פרופורציה בעליל.

רק רשת שחצנית, שבוטחת כל כך ביכולת ההנהגה הבלתי מעורערת שלה, יכולה לבעוט אל תוך פרצופי צופיה פרסומות, מבלי לחשוש מכעסם.

ולמה עידוד מאסיבי לתרבות העדר? כי במקום ללכת עם זרם המיצוי העצמי, רשת האם.טי.וי עושה הכל, אבל ה-כ-ל, כדי לגבש דפוסי חשיבה, טעם והעדפות אחידים בקרב בני הנוער. הייתי ממשיך בטרוניה הזו בכיף, אבל רבים וטובים ממני כתבו על זה לפני.

פרסומות הן לא דבר רע, מובן שלא, אולם כשהן באות בדרך אגרסיבית ונדחפת (כמו אינספור החלונות הקופצים ברשת האינטרנט) - נזקן גדול מתועלתן.

ושוב, זה לא ממש מפריע לעין, אבל העיקרון, העיקרון משדר סירחון חסר בושה.