המסך המפוצל

הממיר 4

על ערב שישי החדש של רשת, הסדרות של יס פלוס, טלעד, להתחיל מחדש וערוץ 1, שהולכים צעד קדימה, שניים אחורה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-10-2002
13 תגובות
10. "חדר מורים" (ימי שני, 21:30, יס פלוס בלווין) ממשיכה להיות נפלאה כתמיד. סדרת דרמה קומית כיפית שגורמת לצופיה לצחוק בקול לנוכח מעלליהם של המורים האנושיים. נפלא.

9. "רשת" מחזירה עטרה ליושנה עם ערב שישי סביר למדי, שבמרכזו העונה החדשה של "שוטטות". אסף: "אני מקווה שהעונה החדשה תהיה טובה יותר". משה, מנהל הערוץ הקהילתי: "עזוב טובה. העיקר שתהיה יותר זולה". גם הפופ-אפ בסוף הפרק של "שוטטות" וגם הפרומו של אדיר מילר שמהווה פארודיה על הפרומו לתוכניתו של מני פאר בערוץ 10 פשוט מעולים.

8. "להתחיל מחדש" תמיד היתה סדרת דרמה עשויה היטב. אבל בעוד הפרק הראשון ששודר השבוע היה לא אופייני לסדרה, היה הפרק השני - זה ששודר אחרי חדשות חצות - פשוט מקסים.



7. "משפט לילי" ששודרה בלווין והלכה לבלי שוב, סיימה את חייה בפרק שהיה כמעט-מצויין. מצד אחד, כל פרק של הסדרה הוא פנינה טלוויזיונית נדירה, אבל מצד שני, פרק הסיום היה עמוס מדי, מבולגן מדי והכיל את כל הדמויות, דבר שמנע מהצופים להתרכז בסיפור אחד או שניים כפי שקורה בדרך כלל בסדרה. נראה היה כאילו יוצרי הסדרה מנסים לסגור את כל הקצוות בפרק אחד של 45 דקות. מונולוג ה"כמעט" של בובי היה נהדר.

6. "אד, אתה מת" (ימי ראשון, 21:25, יס פלוס בלווין) שמתארת את קורותיו של אד, אדם שמת בטעות, מסתמנת כקומדיה סתמית, אבל חביבה להפליא, במיוחד בגלל נייג'ל, מלאך המוות שפישל ושמדריך את אד, שסוגד לבאפי, משתדל לא מחמיץ אף פרק ואף צועק לה "תיזהרי, באפי, מאחורייך". משעשע.

5. "קצוות מפוצלים" הבריטית שהסתיימה השבוע בלווין השאירה טעם חמצמץ עם בחירתה התמוהה-משהו של אלי. ולאלה שלא ראו: במקום לבחור בגאווין, האדם איתו היה חיה באושר בשנים האחרונות, היא העדיפה את פין המיתולוגי: "איתי תלכי אל הבלתי נודע, לעולם לא נדע אם זה יצליח או לא. אבל את לא רוצה לדעת?". אלי ניגשה אל גאווין, נשקה לו, אמרה שהיא אוהבת אותו ושהיא מצטערת אבל היא חייבת לדעת... והלכה עם פין.

4. מנפלאות התרגום: הבוס של בריאן קיני ("הכי גאים שיש", ערוץ 3) אומר לו: "You're the miracle-worker" והתרגום מתעקש על "אתה העובד הקסום", במקום "עושה הנסים".

3. נכון, טלעד מצאו סוף סוף שיבוץ ל"אליאס" ("זהות בדויה", בעברית), אך עדיין לא ידוע מתי בדיוק (אי שם במסגרת עונת החורף החדשה, שתעלה בהדרגה). לפי האתר של טלעד, נמצא גם שיבוץ לעונה חדשה של "תיקים באפלה", אבל איך בדיוק אפשר לסמוך על אתר שלוח השידורים שלו נכון ללפני שלושה חודשים? ("זרוקים ויורמים" עדיין משודרת בשבת. נו באמת) ולמה החליטו לפתע לשדר שני פרקים ברצף של "להתחיל מחדש" במקום פרק של "הפרקליטים"? אוח, החובבנות.

2. ערוץ 1 כנראה כבר לא ילמד בחיים. לקטוע את הפרק של "זירת הפשע" בדיוק שלוש דקות לפני סיומו, לטובת מהדורת חדשות סתמית, זה אולי הדבר הטיפשי ביותר שקרה השבוע על גבי המסך. חבל, דווקא בגלל המאמצים של החבר'ה מרוממה.



1. מי יקנה את "24"? למה אף אחד לא חושב להביא את "אנג'ל"? והאם "ביפ" יספיקו לשדר את העונה השלישית של "מלקולם" מייד בתום השניה ואת העונה החמישית של "באפי" מייד בתום הסבב הנוכחי? ובכלל, מה ה"סודות" האלו? מדוע גופי שידור לא מגלים לצופים את האמת? מדוע צריכים ללחוץ אותם לקיר כדי לקבל תשובה באשר לסדרה זו או אחרת? וגם כאשר מקבלים מהם תשובה היא מעורפלת במקרה הטוב, או "אין תגובה" במקרה הרע.