המסך המפוצל

הממיר 5

על החיים זה לא הכל, רק בישראל, מפגשים מהסוג האישי, זירת הפשע, הסימפסונז וקצת על באפי ואנג`ל

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-11-2002
7 תגובות
10. פרק פתיחת העונה של הסיטקום המקורי "החיים זה לא הכל" היה משעשע לפרקים וכלל שתי הברקות תסריטאיות: יצפאן עושה פארודיה נפלאה על עצמו ("מפנה מקום ללאפה") וחנן גולדבלט בתפקיד רופא דביל במיוחד. תענוג.

9. שידור הפרקים החדשים אצל הסימפסונז (ימי שבת, 18:30, ערוץ 1) הוא תענוג צרוף לכל חובב בטלוויזיה באשר הוא. הפרק ששודר בשבוע שעבר היה מעולה, אבל שימו לב לפרק שישודר היום, הוא אחד הגדולים של העונה.



8. הפרק ששודר אמש ב"מפגשים מהסוג האישי" היה משעשע במיוחד. דיק, הארי, טומי וסאלי בדקו איך הם מסתדרים ביקום חלופי ומצאו את עצמם מצליחים למדי בניו יורק: דיק הוא עורך דין מצליח (נינה היא השופטת ומרי היא זמרת בארים. אדומה), הארי הוא נשיא רשת NBC ("הייתי רוצה לראות ערב שלם של 'וויל וגרייס'. אתם יודעים מה? בואו נעשה לילה אחד 'וויל' ולילה אחד 'גרייס'"), סאלי היא קארי ברדשואו (דון הוא ראש עיריית ניו יורק) וטומי הוא כוכב "סטרדיי נייט לייב" (יחד עם טרייסי מורגן בתפקיד אורח). גם ריצ'רד בלצר (ג'ון מאנץ') בתפקיד אורח קצרצר היה משעשע. החלק השני, שיכלול תפקידי אורח נוספים, ישודר בשבוע הבא.

7. יום שני החדש של קשת הולך להיות מסחטת רייטינג משומנת במיוחד עם "הכספת החדשה" המשופצת ודודו שלא מפסיק לסקרן את כל עם ישראל. אבל אנחנו באמת צריכים את הבינוניות הזאת?

6. ביום רביעי האחרון התחילה "זירת הפשע" בשעה 22:15, חמש דקות לפני השעה המיועדת, כנראה בעקבות הקטיעה המעצבנת לחדשות שבוע קודם לכן. אז נכון, הפעם לא קטעו לחדשות וזה כבר איזשהו סוג של שיפור, אבל מה לגבי כל מי שידע שהסדרה מתחילה ב-22:20 ופספס את דקות הפתיחה?

5. התוכנית השלישית של העונה של "רק בישראל" כללה כמה דברים מצחיקים עד דמעות, אבל גם כמה מהרגעים המביכים ביותר של השנה. מצד אחד, הפארודיה של לימור על השיר "תמיד יש מישהו בבית" ("תמיד יש שיחה ממתינה") היתה נפלאה, אבל הקטע עם דודי בלסר היה מטופש, לא מצחיק ונמוך בצורה בלתי רגילה. ובכלל - למה הביאו את דודי להגיד בדיוק שלוש וחצי מילים?



4. לעומת אווירת הקרנבל השמחה והרגילה ששררה באולפן ליגת האלופות של מודי וחבריו בספורט חמש פלוס, היה האולפן שהעמידו אנשי ערוץ 2 עבור אותו משחק ממש, עלוב ועצוב. ממש אווירת נכאים. לא ככה צריכים להיראות אנשי כדורגל באחד הערבים היותר יפים של הכדורגל הישראלי.

3. מנפלאות התרגום: בוסקו מ"משמרת שלישית": "אני מוכן להתערב איתך על חמש דולר". חמש דולר? מי לימד אתכם עברית?

2. הטמטום של השבוע שייך, ככל הנראה, ל"ביפ", הערוץ שעושה מעצמו צחוק. קודם הם מתחילים לשדר, בהפתעה גמורה, את העונה השישית של הסימפסונז. ואז, אחרי שני פרקים בלבד, הם חוזרים לתחילת העונה הראשונה. אם רכשתם עונות נוספות, למה לא לשדר אותם ברצף?

1. כשהטלוויזיה לא באה אליכם, אתם צריכים לבוא אליה: העונה החמישית של "באפי" עדיין לא מראה סימנים שהיא מתכוונת להגיע ל"ביפ", בטח שלא סדרת הבת שלה, "אנג'ל". תודות לחבר עם קלטות מקוריות ארגנתי לעצמי השלמת צפייה מזורזת והתענגתי מגאוניות טלוויזיונית נדירה. כמה חבל שרק מקצת מצופי הכבלים הצליחו לראות את זה בארץ, בלי תרגום ועם קיצוצי צנזורה מקוממים. מי כבר יואיל בטובו לקנות את "אנג'ל"? מי יקנה את "24"? איזה ערוץ ישראלי יחליט שכדאי להשקיע ב"פיוצ'רמה"? כמה ממירים עוד יעברו עד שנקבל רמז לתשובות עבור שאלות אלו ואחרות? וכן. אני יודע שיש בלגאן עם סדרות ששייכות ל"פוקס". זה לא תירוץ.