המסך המפוצל

הממיר 7

מיקי שוב עם יעקב, אקי אבני משתתף ב"24", חוק וסדר מתייחסים לישראל באותו שבוע בו עולה ערוץ ישראל פלוס

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-11-2002
23 תגובות
10. יש הרבה סדרות שכדאי להקליט ולראות במועד מאוחר יותר. "פילי", כדוגמא, היא סדרת דרמה משפטית חביבה להפליא, שמשודרת בערוץ 10 ולפיכך יש בה יותר הפסקות לפרסומות מאשר דמויות. כך שאם מקליטים אותה, אפשר פשוט להריץ את הפרסומות (והמהדרים אף ינסו "לנקות" את הפרסומות בהקלטה עצמה). את "להתחיל מחדש", כדוגמא נוספת, כדאי להקליט כדי שאפשר יהיה לראות אותה בהילוך כפול ובכך לחסוך זמן צפייה יקר (גם ל"משמרת שלישית" יש רגעים כאלה). ככה זה כשמדובר בסדרות דרמה "איטיות". אבל את "הבית הלבן" כדאי להקליט ולראות במועד מאוחר יותר בגלל המהירות שלה. צפיה רגילה בערוץ 3 עלולה לגרום גם לצופה המיומן ביותר (כזה שניתק טלפונים וכיבה את האורות) לפספס איזה רבע משפט, חצי בדיחה שנונה, או לעיתים אפילו אירועים חשובים במיוחד.

9. אפילו היום, עשר שנים אחרי, פרקי "סיינפלד" שמשודרים בערוץ 10, יותר מצחיקים מהרבה מאד קומדיות אחרות שמשודרים בערוצים אחרים שמתגאים בזה ש"הסדרות הטובות ביותר בעולם" נמצאות דווקא אצלם.



8. שני הפרקים האחרונים ב"חוק וסדר" וב"חוק וסדר מדור מיוחד" היו קשורים בצורה זו או אחרת לארצנו הקטנטונת. בסדרת המקור חיפש נאשם מקלט בישראל, מסתמך על "חוק השבות" וב"מדור מיוחד" העיר סטייבלר בתגובה לשותפתו על כך ש"מעגל הדמים נמשך" - "ברוכה הבאה לרצועת עזה".

7. השבוע עלה הערוץ הישראלי החדש דובר הרוסית, "ישראל פלוס" (אפיק 9). לצד אלו שלא שמו לב למאורע היו כאלה, לאו דווקא דוברי רוסית, שדי התפעלו מהאריזה הנוצצת וממה שנראה כשפע של תוכן שרק מחכה לפרוץ החוצה. ולדי דבוייריס, כתבנו בשטחים, מוסר שמדובר בחבילה די מבטיחה. מדובר כאן במיזם חדש ומאורגן שככל הנראה ישכיח מאיתנו את מפלת ערוץ 10. ואגב, 80% מהתוכניות מתורגמות לעברית, כך שבדרך-לא-דרך הצברים - אם יראו קצת סבלנות - הרוויחו ערוץ חדש. (שגיא אישה)

6. מיקי חיימוביץ' עורקת לערוץ 10, וחוזרת לידיו החסונות של יעקב אילון. אם להסתמך על הסקר שנערך בימים אלה בערוץ התרבות של ynet, אחוז גדול מהצופים יערוק יחד איתה למהדורת החדשות של הזכיינית השפופה, או לכל הפחות יתן בה צפיה אחת טובה של צ'אנס, מתוך כוונה להשאיר את כל האופציות פתוחות. בהנחה שעכשיו נשאר רק גדי סוקניק בערוץ 2, גם אנחנו נשקול בכובד ראש את המעבר המתבקש. (שגיא אישה)

5. למי שצפה בסוף הפרק ששודר ב"סברינה" בציפייה לפרק החדש ב"מכושפות" ביום חמישי האחרון, חיכתה הפתעה לא ממש נעימה: מייד בסיום הפרק, ואחרי הפסקה של כעשרים שניות, הופיע הכיתוב עם שם הפרק הבא ב"סברינה" ומייד אחריו שתי הדקות הראשונות של הפרק שישודר בשבוע הבא. אנחת הרווחה של מעריצי "מכושפות" נשמעה בכל הארץ כששידור הפרק השגוי נקטע, ופייפר הופיעה על המסך. ערוץ 3 נרדמו בשמירה?

4. חברת יס משדרת בסוף שבוע זה "ספיישל ג'קי צ'אן". מה זה אומר? במהלך סוף השבוע משודרים מבחר מסרטיו בערוץ יס 4. אלא שלאנשי יס יש כנראה זכרון קצר - ספיישל זהה כבר שודר בתחילת השנה ואפילו את הפרומו לספיישל הם לא טרחו לשנות. חשבתם שלא נשים לב?
(assafTV)



3. ועוד על ערוצי הסרטים: שתי החברות, הכבלים והלוויין, מפרסמות בערוצים 2 ו-10 את ערוצי הסרטים שלהן. על המסך צצים שמות של שלל סרטים חדשים שמשודרים בערוצים ומי שצופה בפרסומת אמור להתלהב ולהתחבר. אלא שבחטף, מופיעה על המסך הכותרת "חלק מהסרטים ניתנים בתשלום" כלומר: מדובר בסרטים בהזמנה אישית ובתשלום פר-סרט של שירותי "הום סינמה" ו"יס שואו". האם חוששים בכבלים ובלוויין שסרטי חבילות הסרטים - שגם כך עולות סכום נוסף מעבר לחבילת הבסיס - אינם חדשים מספיק בשביל למשוך צופים? ומה יעשו צופים שהתחברו לחבילת הסרטים וגילו שהסרטים בהם רצו לצפות אינם משודרים שם וכדי לצפות בהם עליהם לשלם 16 ש"ח עבור כל סרט? (assafTV)

2. אחד הערוצים האטרקטיביים ביותר בחבילה הדיגיטלית של הכבלים הינו ערוץ "ביפ". שלל סדרות ותוכניות אטרקטיביות משודרות בו - רכש והפקות מקור. אלא שבזמן האחרון נראה כאילו כל הערוץ עבר לאיזה לופ בלתי נגמר. שוב אותם פרקי סאות' פארק, באפי שוב בתיכון, הסימפסונים חזרו לעונה הראשונה ואותם סרטי בורקס שחוקים מעטרים את סוף השבוע. מה שחבל הוא שלא מדובר ב"סתם" זלזול בצופה, אלא במחלה הכרונית של שוק התקשורת המקומי - חוסר תקציב. (assafTV)

1. אולי הקפיצה של אקי אבני לשני פרקים ב"24" תגרום לאחד הערוצים לקנות סוף סוף את הסדרה המשובחת הזאת?