המסך המפוצל

באביב הן לא ישובו חזרה - חלק א`

בארץ כנראה שלא נראה אותן בקרוב, אז הנה דיווח על מה שקרה ב-2002 בעונות החדשות של "הסדרות הטובות ביותר בעולם" מתוצרת "וורנר"

מאת: JW

פורסם: 31-12-2002
15 תגובות
בעוד מצבן של סדרות "וורנר" בארץ עדיין בכי רע עקב הסכסוך עם ערוץ 3, הלווין שלא מתכוון לשלם את המחיר המבוקש וערוצים 2 ו-10 שעדיין "בודקים אופציות" בתהליך ארוך ומתמשך - החיים בניו יורק, ניו ג'רסי, שיקגו, סמולוויל וסטארס-הולו נמשכים כהרגלם. ובכל אי הידיעה הזו, מסתמן דבר אחד - באביב הם, כנראה, לא ישובו חזרה.

ולכן, לפניכם דיווח ביניים על מה שקרה ב-2002 בעונות החדשות של חמש מבין הסדרות ה"אבודות": חברים, אי.אר, הסופרנוס, בנות גילמור וסמולוויל, בקווים כללים. איך נפתרו התסבוכות מאז שראינו אותם פעם אחרונה על המסך, מה נשתנה אצלם, מה חדש ומבט קטן אל עתיד הסידרה בטלוויזיה.



אז אם אתם אופטימיסטים שעדיין מקווים לראות את הסדרות הנ"ל עם תרגום עברי בזמן סביר, ולא רוצים לדעת דבר וחצי דבר על העונות החדשות - כתבה זו כוללת ספוילרים ברמה נמוכה (כלומר, מידע כללי על העלילה). אבל אם אתם מכורים כבדים שרוצים "פיקס" קטן עד המנה הבאה, או שלא אכפת לכם לדעת קצת על מה קורה לגיבורים שלכם שם באמריקה, או שבכלל כבר ראיתם את הפרקים הללו בצורה כלשהיא - הישארו עמנו. מי יודע, אולי אחת ה"חליפות" שם למעלה תקרא גם היא, תתעניין, ותחליט לפצוח במסע רכש להשלמת הפערים. קרוס יור פינגרס.

ועכשיו - הטלוויזיה האמריקנית, וורנר בראדרס ו"המסך המפוצל" מציגים: עונת 2002-2003.


חברים
עונה תשיעית

פרקים עד כה: 10.
במשפט אחד: זוגיות - כי יש דברים שחברות בלבד לא יכולה לספק.



שינויי קאסט: לפני תחילת העונה הצהירו יוצרי הסידרה כי אין בכוונתם להפוך את אמה, בתם של רוס ורייצ'ל, ל"חבר השביעי". כלומר, קיומה בסידרה לא ישנה את הדינמיקה בחבורה, בדומה לבן של רוס או לילדים אצל "ריימונד": הם קיימים, הדמויות יודעות שהם קיימים, אנחנו יודעים שהם קיימים, אבל זה בערך הכל. ואכן, רוב עלילות רוס ורייצ'ל קשורות אמנם לבייבי אמה, אבל עוסקות יותר בזוג ההורים ובהתמודדותם. מלבד זאת, החבר החדש של פיבי מופיע כשחקן אורח בתפקיד מתמשך.

הקליפ-האנגר של סוף העונה שעברה והיציאה ממנו: ג'ואי מציע בטעות לרייצ'ל נישואין, היא מסכימה, ורוס בדרכו. אי הבנה אחת גדולה היא המומחיות של "חברים", אבל גם זו נפתרת בסופו של דבר, לא לפני שהעניינים מסתבכים עוד קצת. זה אמר לזה, זה לא יודע מכלום, זו חושבת שההוא התכוון לזה ובעצם הוא התכוון להוא, וזו בכלל ילדה הרגע, אז מה אתם רוצים ממנה? בסופו של דבר מתפוגג הערפל, ועוד חתונה לא תהיה שם בקרוב.

מהלך העניינים: הבינג'ס נאלצים להתרגל ליחסים בשלט רחוק, עקב מיקומו מחדש של צ'נדלר בטולסה, אוקלהומה בענייני עבודה. מוניקה אף היא מקבלת קידום מקצועי אך אבוי, בניו יורק. אז הוא שם רוב הזמן, היא כאן ואנחנו צופים בהם מתמודדים עם זה. רוס ורייצ'ל מתפקדים כתא משפחתי לכל דבר עבור בייבי אמה, ועדיין רוקדים את ריקוד הטנגו הנצחי שלהם - צעד קדימה, שניים אחורה. טוב נו, זה רוס ורייצ'ל. למה ציפינו? פיבי מקבלת חבר קבוע חדש, מייק (פול ראד - "קלולס" הסרט, "200 סיגריות"), ולומדת איך זה להיות בקשר רציני. היא אפילו מנפנפת סופית בשבילו את האהוב מעבר לים (האנק עזריה) ומנסה, בצורה לא ממש מוצלחת, להרשים את הוריו. מתבגרים החברים שלנו, הא? עוד מעט הם אולי אפילו יתחילו להתנהג בהתאם לגילם. רק ג'ואי ממשיך לחגוג בין אישה לאישה. ורצוי ביחד.



ראוי לציון מיוחד: מסורת הסלבריטאים האורחים נמשכת, ועד כה הופיעו פרדי פרינז ג'וניור והאנק עזריה (בספיישל פרק המאתיים של הסידרה), כריסטינה אפלגייט וסלמה בלייר. והיד עוד נטויה.

אל העתיד: למרות כל השמועות שהעונה הנוכחית תהיה האחרונה בהחלט, לאחרונה חתמו החבר'ה על חוזה לעונה נוספת (18 פרקים במקום 24) כשכל אחד מהם יקבל משהו כמו 1.3 מיליון דולר לפרק. הסידרה מתייצבת באופן קבוע במקום השני, ולפעמים הראשון, ברשימת התוכניות הנצפות ביותר (ובמקום הראשון בקרב גילאי 18-49), הרייטינג בשמיים וכולם מרוצים. אבל זהו, העונה הבאה תהיה האחרונה, דפנטלי. מספיק, אחרון ודי. בעצם, לא זה גם מה שאמרו על העונה הנוכחית?


אי.אר
עונה תשיעית

פרקים עד כה: 10.
במשפט אחד: אין חדש תחת השמש, וגם לא בחדר המיון.



שינויי קאסט: אנת'וני-מארק-גרין-אדווארדס בחוץ (דה) וד"ר קארטר הוא כעת הצלע המרכזית עליה נשענת הסידרה. ד"ר גרגורי פראט (מק'י פייפר, "אני עדיין יודע מה עשית בקיץ האחרון") שהוצג בשלהי העונה הקודמת מצטרף כרגולר, והשחקנית לסלי ביב (ברוק מקווין מ"צעירים לנצח") מצטרפת כשחקנית אורח בתפקיד מתמשך עם אופציה לתפקיד קבוע, בתור מתמחה חדשה בבית החולים.

הקליפ-האנגר של סוף העונה שעברה והיציאה ממנו: שני ילדים חולים מדביקים את כל בית החולים בנגיף האבעבועות השחורות, בית החולים מפונה ורק קרטר, אבי, צ'ן, פראט ואיזה הומלס נשארים בפנים להסגר שמא נדבקו. המרוץ נגד הזמן מתחיל למען איתור הנגיף ובידודו, ובעוד החמישיה הסודית נאלצת לשרוד כמה שבועות בפנים, הם מתחילים לגלות אחד את השניה במובן בתנ"כי. בסופו של דבר, כמצופה, לא מגפה ולא נעליים וכולם שבים הביתה בשלום.

מהלך העניינים: אתם יודעים איך זה באי.אר - בלאגן אחד גדול. רופאים אחיות וחולים קרציות, אמבולנסים פרמדיקים ותאונות דרכים, הורים מתעללים, מחלות מדבקות, GSW, סיילין, CVC Chem 20, לאבאז', הפניות ל"מרסי", ייעוץ פסיכולוגי, צנתורים, 1 2 3 קליר!

למרות ההצהרות בתחילת העונה, שהסדרה חוזרת להתמקד ביותר מקרים רפואיים וביותר בעיות של חולים עקב הסחיטה הרגשית של העונה שעברה, הרופאים והאחיות של בית החולים המחוזי בשיקגו ממשיכים לפשל בחייהם האישיים ולהראות לנו את זה. קרטר ואבי ביחד, וכמובן שהבעיות ממשיכות לצוץ. היא עדיין אלכוהוליסטית, הוא עדין ממשיך להציק לה בעניין. אליזבת' האלמנה, ששהתה תקופה קצרה בלונדון, מחליטה לחזור לשיקגו למרות הכאב הרב. תאונה מצערת (שמצולמת בצורה וויזואלית להחריד!) מרתקת את ד"ר רומנו למיטת בית החולים למספר חודשים, וכמובן שקארי וויבר ממהרת לעלות בשרשרת המזון ולנסות לתפוס את מקומו באופן קבוע. צ'ן ופראט מפתחים אט אט משיכה הדדית אחד כלפי השני, קובץ' ממשיך להסתבך עם הנשים הלא נכונות, וויבר ממנה את אבי ל"צ'יף" האחיות, ורק סוזן לואיס שומרת על משב רוח רענן. באחד הפרקים מארגן קרטר שביתה של כל צוות בית החולים עד שוויבר תסכים להגביר את האבטחה במקום העבודה, ובכך למעשה תופס את מקומו בסדרה כרופא הראשי, כשהאחות הראשית לצידו. צמד שכזה לא מזכיר למישהו משהו?



ראוי לציון מיוחד: כאילו היא לא מקבלת מספיק דגש העונה, חיי המשפחה של אבי חוזרים לסיפור העלילה. אחיה אריק המשרת החיל האוויר (ומגולם ע"י טום אוורט סקוט, "וול סטריט", "פילי") מגיע לביקור ומסתבך בצרות. צרות שאף גוררות את אמא מגי (סאלי פילד) לקפוץ שוב להופעת אורח בסידרה. דון צ'ידל ("טראפיק", "שם קוד: דג חרב") מתארח אף הוא לכמה פרקים כמתמחה של אליזבת', שסובל מפרקינסון.

אל העתיד: אי.אר בעונתה התשיעית היא כבר מכונה משומנת לעשיית טלוויזיה איכותית, בלי יותר מדי הפתעות, כשהצופים כבר יודעים פחות או יותר למה לצפות. הוותק שלה מעמיד אותה מדי שבוע ברשימת חמשת התוכניות הנצפות ביותר בארה"ב, ו-NBC מרוצה. ובכל זאת, יש ירידה מסוימת. מדובר בסדרה שהחזיקה עד לפני שנתיים בתואר הנצפית ביותר בארה"ב מדי שבוע, מי יכל עליה? שום דבר עוד לא נקבע סופית, אבל ההימורים רצים שהעונה הבאה והעשירית תהיה גם האחרונה. חוזים נגמרים, כוכבים מתעייפים ופורשים והעלילות כבר מתחילות לחזור על עצמן. בקרוב גם יגיע הזמן לנתק את מכונת ההנשמה ולקבוע שעת מוות.


בחלק השני: "בנות גילמור", "סמולוויל" ו"הסופרנוס".