המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג, מהדורה מיוחדת, חלק ג`

ה-WB מזיזה את "סמולוויל", מחזירה את "אנג`ל" ומחליפה את דוסון וג`ואי ב"טרזן וג`יין". לוח שידורי חורף 2003/4. כתבה שלישית

מאת: assafTV

פורסם: 14-05-2003
30 תגובות
לרשת WB יש המון סיבות לחייך: הרשת רשמה גידול דו-ספרתי באחוזי הצפייה שלה והיא בהחלט אחת הרשתות בעלת שיעור צמיחה גבוה - אם לא הגבוה ביותר מבין הרשתות. מרוב שהרשת מרוצה מהצלחת מרבית הסדרות שלה, אין לה מקום לשבץ את כל הסדרות החדשות שהזמינה והן יחכו למיד-סיזן.

עקב האכילס של הרשת: מחסור בקומדיות מצליחות ומוצלחות באמת.

הרשת מנסה להתגבר על הבעיה בהזמנת קומדיות חדשות, חלקן עם פנים מוכרות, באמריקה לפחות. כמו כן הקומדיות שלה שכן הצליחו ("ריב?ה" עם כוכבת הקאנטרי ריב?ה מקינטייר, "ככה זה בחיים" ש"נגנבה" מרשת FOX וכן ה"חוויה של ג'יימי קנדי") שודרגו למעמד של ליד-אין / ליד-אאוט (עוגנים - סדרות שמביאות צופים רבים ושהרשת המשדרת אותם מקווה שהן ישאירו חלק מהצופים לתוכנית שלאחריה ויגרמו לחלק נוסף מהצופים להדליק את הטלוויזיה קצת לפני, בהמתנה לתוכנית).

אבל קומדיות של ה-WB לא ממש מעניינות אתכם, נכון? אתם רוצים לדעת מה קורה עם "אנג'ל".

ובכן, לפני שנגיע לחדשות אני מבקש מכל אלו שחושבים שגם שינוי קאסט כזה או אחר הינו ספוילר, לדלג לפסקה הבאה. אלו שישארו יקראו אילו שינויי קאסט יהיו. כמובן שלא נגלה פרטים על העלילה עצמה (לא שהיא ידועה כרגע אבל גם אם ידענו לא היינו מגלים).

אתם עוד פה? הפיסקה הבאה תדבר על שינויי הקאסט. מי שלא רוצה - שיקפוץ לפיסקה שלאחר התמונה.

ובכן, לאחר שהחזיקו את המעריצים במתח מורט עצבים, הודיעו סוף סוף על חידושה של "אנג'ל" לעונה מלאה בת 22 פרקים, החמישית במספר. ישנה אף אופציה לעונה שישית. אל צוות הסדרה יצטרף ג'יימס מרסטרס, הערפד מוכה האהבה של סאנידייל. מי שלא תחזור, לפחות לא כחברת צוות קבועה, הינה כאריזמה קרפנטר, שכנראה החליטה להישאר בבית, צמודה אל תינוקה הטרי. ג'וס ווידון הבטיח שבנוסף לביקורם של אנשי "באפי" נוספים במהלך העונה, הוא גם יכתוב ויביים מספר פרקים במהלך העונה.



(זה בסדר, אפשר לחזור)

"אנג'ל" תישאר במשבצת השידור הנוכחית שלה, ימי רביעי ב-21:00. הרשת מרוצה מנתוני הרייטינג שהסדרה השיגה במשבצת השידור שלה (אמנם אחוזי הסדרה ירדו בכ-17% בהשוואה לשנה שעברה, עת שודרה הסדרה בימי שני, אך הרייטינג של משבצת השידור של רביעי ב-21:00 עלה ב-18%). מי שלא תישאר במשבצתה הינה "סמולוויל" המצליחה, שתעבור לימי רביעי ב-20:00, במקום "דוסון קריק" ותהווה מנוף רייטינג ל"אנג'ל".

"סמולוויל" תתפוס את משבצת השידור של "דוסון קריק" שירדה לאחר שש עונות. מי שמחפש תחליף ימצא זאת אולי בדמות "טרזן וג'יין". עיבוד מודרני "דוסון קריקי" לסיפור המפורסם. הסדרה תשודר בימי ראשון ב-21:00 לאחר העונה השישית של "מכושפות".


מעריצי "באפי" הרודפים בטירוף אחר כל צל של שחקן שהראה את זיו פניו לרגע קט בסדרת הקאלט, ישמחו בוודאי לגלות את אריק באלפור ("ג'סי" מפרק הפתיחה) ואת ביאנקה לוסון ("קנדרה, קוטלת הערפדים") בסדרה חדשה: "חסרת פחד" (Fearless). הסדרה מספרת על קבוצה סודית של אנשי FBI צעירים שתפקידם להתמודד מול הכח העולה של פושעים צעירים. אחת מהקבוצה הינה גאיה, בחורה בת 23 הנולדה ללא הגן שגורם לפחד. בתפקיד הראשי: רייצ'ל לי-קוק ("יש לה את זה", "ג'וזי והפוסיקאטס"). (אולפן: ג'רי ברוקהיימר בשיתוף עם האולפן שמחרים את ערוץ 3: "וורנר". אגב, רוב הפקות ה-WB נרכשו מחברת האם "וורנר").

שלום ולא להתראות
הסדרות שלא ישובו ב-2004: "דוסון קריק", "על גבול השפיות", "סברינה, המכשפה הצעירה", "Greetings from Tucson", "Black Sash",
"Do Over", "Family Affair", "Birds of Prey".

וכך יראה לוח שידורי WB בעונת הסתיו/חורף של 2003/4:

ראשון
19:00 סמולוויל: התחלות (שידור הסדרה מתחילתה).
20:00 מכושפות.
21:00 סדרה חדשה - טרזן וג'יין.
מה כבר יש לומר? לאחר עשרים שנה בהן גודל ע"י קופים, נלקח טרזן, ע"י דודו הביליונר (הסוכן סקינר מ"תיקים באפילה": מיטשל פילגי), חזרה לניו יורק. אולם הג'ונגל הוחלף בכלוב של זהב. טרזן נמלט והוא פוגש בבלשית צעירה ונאה העונה לשם ג'יין. היא אמנם יוצאת עם אחר אבל ממתי זה הפריע למישהו בטלוויזיה? ("וורנר" מפיקים).

שני
20:00 הרקיע השביעי.
21:00 אברווד.

שלישי
20:00 בנות גילמור.
21:00 סדרה חדשה - חסרת פחד (Fearless).


רביעי
20:00 יום ושעה חדשה - סמולוויל.
21:00 אנג'ל.

חמישי
20:00 סדרה חדשה - הזמן הגדול של סטיב הארווי (Steve Harvey's Big Time).
הקומיקאי השחור חוזר ל-WB עם תוכנית שתחפש אחר אנשים "אמיתיים" שגם יודעים להצחיק.



20:30 שעה חדשה - JKX: The Jamie Kennedy Experiment.
21:00 יום חדש - What I Like About You (עם ג'ני גארת' וסיימון רקס).
21:30 סדרה חדשה - Run of the House.
הוריה של ברוק פרנקלין בת ה-15 עברו לאריזונה. אחיה הבוגרים נשארו לטפל בה אלא שהם לא ממש מוצלחים בזה. ("וורנר").



שישי
20:00 שעה חדשה - ריב?ה.
20:30 סדרה חדשה - Like Family.
משפחה אפרו-אמריקנית מהמעמד הבינוני, מזמינה לביתם חברה ותיקה - אם חד-הורית לנער בן 16 - שניהם לבנים. הולי רובינסון פיט ("רחוב ג'אמפ 21", "הכדור חוזר לקופר") בקאסט. אולפן? "וורנר".



21:00 שעה חדשה - ככה זה בחיים.
21:30 סדרה חדשה - All About the Andersons.
שחקן מובטל ואב חד-הורי לילד בן 8, חוזר לגור עם ההורים. סיטקום אפרו-אמריקאי. ("וורנר").



שבת
שידורים מקומיים (הרשת עדיין איננה משדרת בשבת בשעות ה"פריים-טיים").

כמו כן הרשת הזמינה עונות נוספות מסדרות הריאליטי שלה "החיים הסוריאליסטיים" ו"פגישת מחזור".





כאמור, הרשת נאלצה להמתין עם חלק מהסדרות למיד-סיזן, מפאת חוסר מקום בלוח. אילו סדרות מתוכננות לעלות בתחילת 2004?

"סדרת-בת נטולת שם - נכון לעכשיו - לבנות גילמור"
בסדרת הבת של "בנות גילמור" המרנינה, ג'ס, אחיינו של לוק, מתאחד עם אביו (רוס אסטס, "מיטות נשיקה", "מלרוז פלייס") אותו לא פגש מעולם, ועובר לקליפורניה. שם הוא צריך להתמודד לא רק עם החיים עם אביו אלא גם עם חברתו לחיים של האב אותה מגלמת שרילין פן. ואם כל זה לא גורם לכם להזיל ריר בציפייה (עוד גילמור בטלוויזיה, שרילין פן, שרילין פן) אז אני באמת לא יודע מה אתם עושים פה. כמו סדרת האם, גם סדרה זו מופקת ע"י אולפני "וורנר". תודה רבה, אנשי הכבלים. תודה רבה!

One Tree Hill
שני נערים, האחד ביישן, בן לאם חד-הורית, השני כוכב נבחרת הכדורסל. שני הנערים מגלים שאהבתם לכדורסל, איננה הדבר היחיד אותו הם חולקים. מתברר שהשניים גם חולקים את אותו האב. בקאסט: צ'אד מייקל מאריי (טריסטן, "בנות גילמור"), מוירה קלי. חברת טולין/רובינס, מפיקת "סמולוויל" אחראית על הסדרה בשיתוף עם "וורנר".

"העזרה" (The Help)
"העזרה", במובן של "העוזרת", נראית על הנייר כפוטנציאל מבטיח למדי. המפיק, רון לוויט, הביא לנו בעבר את "נשואים פלוס" הפרועה, הקאסט כולל את אנטוניו סבאטו ג'וניור, אל סנטוס (תואם-ברנדון ב"גרוס פוינט"), מינדי כהן (הידועה גם כ"השמנה מ'עובדות החיים'") ואחרים. העלילה? משבר משפחתי כופה על קוסמטיקאית בת 22 למצוא עבודה כעוזרת במשפחה עשירה ולא הכי מתפקדת. במהרה היא מגלה שהמאבק האמיתי הוא לא בין העובדים למעבידים, אלא דווקא בין אנשי צוות העובדים. "נני" פוגשת את "נשואים פלוס"? בסך הכל, נשמע נחמד. וכן. גם זה "וורנר".

"ראש העיר".
מעריצי "באפי" שוב חווים עכשיו עקצוץ נעים. למה? הארי גרונר, שגילם את ראש העיר בעונה 3 של הסדרה, משחק בסדרה שנקראת... "ראש העיר". רק חסרה קוטלת סוררת, כמה מפלצות וטקס התעלות. במקום זה נסתפק בראש עיר המסולק ע"י פרחח בן 18 המנהל את העירייה ממשרדו בקניון בעזרת חברתו, חברו הטוב ביותר ומורה מבית הספר שמשמש כיועץ. סם לוין ("זרוקים ויורמים"), ג'ק וויליס ("משמרת שלישית") נמצאים בקאסט. האולפן, תתפלאו, הוא לא "וורנר". "הפי מדיסון" (חברת ההפקות של אדם סנדלר) בשיתוף אולפני "סוני". מה שאומר שבהנחה שהסדרה תעלה בתחילת 2004 ברשת WB, נזכה בוודאי לראותה בערוץ 3 בעונת הסתיו של 2004/5.

Make My Day (ריאליטי)
ריאליטי/מצלמה נסתרת. התוכנית עוקבת אחר אדם אשר מצולם ללא ידיעתו, עובר יום "משוגע" עם צרות על גבי צרות. לפחות מבטיחים פרסים "חלומיים".





עד כמה CBS אוהבת את ריימונד? ספין-אוף ל"ג'אג"; ונו, מה אתם אומרים, האם "הישרדות" ו"זירת הפשע" ימשיכו לעוד עונה? כל זאת ועוד, בחלק הרביעי.