המסך המפוצל

MTV זה כאן

חיכינו, ציפינו, התפללנו שאקו"ם לא ישביתו והנה סוף סוף זה כאן. ערוץ המוזיקה הישראלית "מוזיקה 24" עולה לאוויר. לג`ק באוור שלום

מאת: עידו f. כהן

פורסם: 19-07-2003
55 תגובות
ערוץ מוזיקה?
מזה זמן רב נשאלת השאלה מדוע אין בארץ ערוץ של מוזיקה ישראלית. טכנית, לא אמורה להיות בעיה ליצור ווידאוקליפים חדשים; ארכיוני ערוץ 1 מלאים בקלאסיקות ישראליות (ולא רק של הגבעתרון); וכל להקה שמכבדת את עצמה דואגת ליצור ארסנל צנוע של קליפים משלה.

הסוגיה לגבי קיומו של ערוץ מוזיקה ישראלית נמתחה לאורך שנים ארוכות ובסופו של דבר יצא מכרז ונבחרו בעלים, כשההצעה שהגישו נציגי MTV היא לא הזוכה, וטוב שכך. מה ש-MTV מציעים לנו לא יצליח להשתוות למה שערוץ מוזיקה ישראלי מקומי יכול להציע לנו. טוב, חוץ מבקי גריפין כמובן.

הצצה ראשונית אל ההיצע של הערוץ שעות מספר לפני עלייתו לאוויר מראה כאילו אין כאן שום ניסיון לחדש שום דבר: יואב קוטנר הוא עדיין הגורו של המוזיקה הישראלית, שוב נראה כאילו המוזיקה הים-תיכונית מקופחת, ומוזיקה צעירה ואלטרנטיבית תמוקם בקצה היקום - אלא שכל הבעיות הללו הן בעצם מרכיב בתרבות המוזיקלית שלנו, זהו האופי של המוזיקה בישראל.

"מוזיקה 24" ינסה לשנות את הסטריאוטיפים הקבועים הללו ע"י כך שהערוץ לא יצור גטאות מבחינת מוזיקה בלוחות השידורים שלו. הערוץ, שמעוניין להגיע אל כמה שיותר פלחים בקהל ינסה לתת ייצוג הולם גם למוזיקה הים תיכונית עם ארסנל של קליפים חדשים וישנים, גם לחובבי היפ-הופ וגרוב, שיזכו לנתח גדול בשידורים, וגם לחובבי המוזיקה האלטרנטיבית. יואב קוטנר, שמאז ומתמיד עשה עבודה טובה ושירות מצוין למוזיקה הישראלית, ממשיך לעמוד במשימה בכבוד.

ערוץ מוזיקה!
הערוץ שם לעצמו מטרה לפתח את תעשיית המוזיקה בארץ ועושה רושם שהכוונות הללו יתממשו, לפחות בחלקן. ההשקעה בהשקת "מוזיקה 24" היתה רבה ולא פסחו על שום דבר בתהליך. אפילו אקו"ם יצאו מרוצים בסופו של דבר. בין השאר בוימו קליפים חדשים לאמנים כגון: דנה ברגר ("תוך כדי תנועה"), חמסה ("אתה חייב למות עלי"), הדג נחש ("לזוז"), ירמי קפלן ("תתחיל מאפס"), ברי סחרוף ("לב שלם"), אביב גפן ("שיר עצוב") וטיפקס ("ריקודי עמבה"). כמו כן הושקע מאמץ טכני בשיקום איכות סאונד בקליפים ישנים שהוקלטו במבנה מונו ולא סטריאו כמקובל כיום. גם קליפים עצמאיים זכו לתמיכה מצד מפיקי הערוץ שעודדו יצירה עצמאית של אמנים אלמוניים יחסית. הערוץ גם הבטיח לתת במה לאומנים צעירים על מנת לקדמם בתעשייה. הושק גם קמפיין פרסומי שנע על קונוטציות של המספר 24: לילנבלום 24 ופיצוציות הפתוחות 24 שעות ביממה. למרות הביזאריות, זה בהחלט נשמע מעניין.

נראה שהערוץ יהפוך מהר מאוד לבסיס בתעשייה וייצור אלטרנטיבה ל-MTV, ערוץ שכבר נהיה מנוכר ואמריקני להחריד.

אז מה יש בערוץ המוזיקה?
הערוץ, שיעלה היום, 20/7/03, בשעה 14:00, ישדר תחילה רצועות מוזיקה ניסיוניות שיתאימו למצב הרוח. הערוץ ישיק רצועות כגון:

"בא בבוקר" - רצועת מוזיקה בין השעות 8:00 ל-10:00 שתשלב קליפים חדשים וקלאסיקות.
"מכונת הלהיטים" - השירים החדשים ביותר.
"תן לי שלאגר" - רצועת הקליפים שכרגע נראית הכי אטרקטיבית מכיוון שהיא מציגה את להיטי שנות השמונים והתשעים.
"10 בלילה" - המיטב של כל הזמנים כולל קליפים נדירים וקלאסיקות נשכחות.
"טיסת לילה" - רצועת מוסיקה פרועה וקליפים נדירים שתחל מחצות.

בסופי שבוע יתווספו "רוגלעך", שהיא בעצם רצועת קליפים מקבילה ל"סוף שבוע רגוע" בגלגל"צ, בימי שישי ב-16:00 ו"בית החיות" שתביא את הרגעים הגדולים ממיטב ההופעות החיות בישראל, בימי שישי החל מ-22:00.

עם תום תקופת הניסיון תתווספנה תוכניות נוספות ללוח השידורים אשר יביאו גוון חי ואינטראקטיבי לערוץ, או במילים אחרות - TRL גרסת יהודה לוי.





הערוץ יעלה היום, יום ראשון, 20/7/03, בשעה 14:00. הוא ישדר באפיק 24, 24 שעות ביממה. 24. דבר כזה עוד לא ראיתם.


האתר של "מוזיקה 24".
לרשימת הקליפים הבלעדיים לערוץ.