המסך המפוצל

הממיר 9/8/03

הכלב ידידיה הביא לשיאים חדשים את השבוע הטלוויזיוני החולף, בומטאון משתפרת מפרק לפרק, חוק וסדר מרתקת וסו תומאס פונה ימינה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 09-08-2003
75 תגובות
10. בומטאון, בומטאון, בומטאון, בומטאון, בומטאון, בומטאון, בומטאון. ואם לא אמרתי את זה מספיק פעמים, אז בומטאון. זה אמנם לא סו תומאס (כי סו תומאס יש רק אחת, וטוב שכך), אבל בומטאון היא סדרה מדהימה, מצמררת, נפלאה. משחק עילאי, תסריטים גאוניים, אפילו עלילה מתמשכת בשני הפרקים האחרונים. כל מה שטלוויזיה טובה צריכה להיות. נפלא. פשוט נפלא. חוץ מהפרק שישודר הערב מחכים לנו רק עוד שני פרקים לסיום העונה. אין מצב שאתם מרשים לעצמכם לפספס את זה.

עוד 10. ביום חמישי נערך בחולון שבארצנו הקטנטונת מפגש פורום "באפי ואנג`ל" של המסך המפוצל. האירוע היה מאורגן בצורה מעוררת הערכה והביא רגעים משעשעים במיוחד. יצויין הכלב של eternally, ידידיה, הקוקר-ספיינל-ספין-אוף המופלא על הכלב ליווי מ"סו תומאס" שהיה הכוכב מספר 1 של הערב, בכך שלא הפריע ונבח רק על מי שהיה צריך. אירוע אחד שקצת "העיב" על הערב: שידור "ווילו הכפולה" לפני "המשאלה" בניגוד גמור לסדר ההגיוני. לסו תומאס שלום.

9. פרק מצוין היה ב"חוק וסדר", פרק שכלל דיון מעניין בנושאים הקשורים בפרטיות בעידן האינטרנט. אסיר משוחרר רצח את קצינת המבחן שלו, לאחר שפרץ למחשב שלה וראה שהיא הולכת לדווח על הפרת תנאי השחרור שלו. החקירה הובילה אל חברה שהעלימה עין וסיפקה לאותו אסיר את כלי הפריצה למחשב. הדרך בה התגלה המידע הזה היתה באמצעות פריצה אל אותו מחשב של הנרצחת, פעולה שמאוחר יותר, נקבעה ע"י שופטת כלא חוקית, ובכך גרמה להפחתה משמעותית בעונשו של הרוצח. היה מרתק.

8. איזה פרק דרמטי היה ב"חוק וסדר מדור מיוחד". נידון למוות ניסה למנוע את הוצאתו להורג ע"י כך שסיפר שרצח בחורה נוספת, אליה לא הצליחו לקשר אותו בעבר. אותו נידון למוות שיחק למעשה בסטייבלר, תקף אותו פיזית ובכך שגרם לסטייבלר להכות אותו חזרה, מנע את ההוצאה להורג, מכיוון שאסור להוציא להורג אדם פצוע. בהקשר הזה מעניין לציין שהפרק של שבוע קודם לכן ב"בומטאון" עסק באירוע דומה למדי, שהתפתח לכיוונים שונים לחלוטין ומעניינים הרבה יותר.



7. ביום חמישי האחרון, במסגרת שידורי הנוסטלגיה של "זהו זה" בערוץ 23, שודר הפרק המופלא "סיפורים לשעת לילה מיותרת". פרק משעשע במיוחד עם משחק היסטרי של דובלה גליקמן ושתי פאשלות נפלאות שמקומן בפנתיאון הפאשלות הנצחי. רגעים נפלאים בצורה מיוחדת: "מי שם?", "תרומה!", "מי?", "תרומה!", "אה, תרומה. איזה מזל, חשבתי שאת אמא שלי"; "הלו, מהר! את דובי, מהר! מה זאת אומרת מי זאת? אישתו! אני לא יכולה לדבר איתך! כולי אוזן"; והמשפט האלמותי "אלוהים אדירים! יצא לי פצעון על יד הגבה, בחיים לא יצא לי פצעון שכזה!". אז תישארו ערים, יש מתח בסוף. אני כתבתי את המוזיקה!

6. ערוץ 24 העלה השבוע קליפ חדש וחביב במיוחד של להקת הדג נחש ל"גבי ודבי". הקליפ עשוי כולו באנימציית פלאש וכולל קטעים נחמדים, אם כי הסוף מעצבן מעט. נחמד שמדי פעם מפציע בערוץ קליפ חדש ושלא הכל שם ממוחזר לעייפה. באותה נשימה, ראוי לציין גם שהקליפים המשודרים בלילה מצליחים להפתיע מדי פעם, כמו הקליפ המהפנט לשירו של ג'נגו, שכולל שוט אחד בלבד של תמונה בשחור לבן, בה רואים יד שמציירת בטוש לבן, כביכול, מעלימה בכך פרטים מהתמונה, הופכת אותה בכל פעם למשהו שונה לגמרי. מקסים.

5. ב"פנאי פלוס" עיצבו כל כך יפה את לוח השידורים החדש שלהם, שלא נשאר להם מקום לשני הערוצים החדשים בלווין: ניקולודיאון וסאמר נייטס.

4. "לא נפסיק לשיר - כוכב נולד", כפי שמסתמן מהפינגר הנוכחי, היא תוכנית הקיץ של כולנו. אבל התוכנית האחרונה היתה קצת מעצבנת, כשבמקום לשמוע שירים חדשים של שמונת המתמודדים, שידרו שוב את השירים שהם שרו בתוכניות בהן הפסידו. לא נפסיק לשיר כוכב ממוחזר.



3. נכון שכבר נמאס להתלונן על זה, אבל עוד יותר נמאס מהזלזול המתמשך בצופים: "חוק וסדר" התחילה דקה לפני הזמן, "כוכב נולד" התחילה כחמש דקות לפני מה שפורסם, וכל השיבוצים הללו בין התוכניות של קשת ל"הגברים של שרון" מעלים את הסעיף. איפה הימים הישנים והטובים ההם כשלתוכנית היתה התחלה, אמצע וסוף?

2. אין לי שום בעיה עם זה שערוץ ביפ מחליט לא לשדר את הקומדיות שלו בערב תשעה באב. כן יש לי בעיה עם כך שההחלטה הזאת נעשית בדקה ה-93 לאחר שבכל לוחות השידורים כבר פורסם במעין הפגנתיות שביפ הוא הערוץ היחיד שמתעלם מתשעה באב, ושהתחליף של ביפ לסדרות הקומיות הן הופעות רוק רעשניות ושמחות במיוחד.

1. החלק השני של פרק הפיילוט בסדרה המופלאה "סו תומאס, אף בי עין", הקפיד לשמור על הרמה האחידה של החלק הראשון והתאפיין בכמה רגעי שיא טלוויזיוניים: סו הולכת ברחוב בסלואו מושן, ובלי שום סיבה נראית לאף בי עין, מושכת בכתפיה ומחייכת לשמים; סו פונה ימינה בעקבות הנחייתו של האיש שלצידה "he turned right here" והוא מצידו התכוון בכלל שמאלה, אויה. סו לא למדה לקח מטעות העבר וחזרה על האקט הזה שוב; רגע מרגש במיוחד היה כשהכלב ליווי התעלה מעל חוקי הפיזיקה המוכרים לנו, קפץ, הדף את סו וחטף כדור במקומה, מה שהוביל לקטע דרמטי ביותר אה-לה אי אר ולמונולוג מרטיט ועגום במיוחד של סו תומאס ליד מיטת חוליו של הכלב ליווי. היה Gloomy. בשבוע הבא: לפספס.