המסך המפוצל

הממיר 16/8/03

להיט העוף של צבילימינל והצל, דין וחשבון, אליאס, סקרבס, חלום אמריקאי, משחק החיים, פרומואים ושיבוצים. זה היה השבוע שהיה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-08-2003
122 תגובות
10. השוס האמיתי בחצי הגמר הראשון של "לא נפסיק לשיר כוכב נולד" הוא הלהיט החדש של צבילימינל והצל, "אמא, תביאי לי עוף עם צ'יפס". מה שהתחיל כבדיחה של צביקה הדר באודישנים בפתיחת העונה ונמתח על פני עונה שלמה הפך ביום חמישי אחרון להפקה מושקעת ונוצצת לשיר מצחיק בטירוף ולקליפ שמזכיר את הימים הטובים באמת של הקומדי סטור (והרי היו לה גם ימים כאלה). גיא ושי הסימפטיים ובן שרעבי הקופצני מעולם לא נראו חמודים יותר. לחנויות הדיסקים ומהר.



9. יום שני, תשע וחצי בערב. סדרה חדשה ביס פלוס. משהו על עורכי דין. נו טוב, נראה מה יש, הרי זה יס פלוס, הם בטח יביאו משהו משובח. והם אכן הביאו. "דין וחשבון" היא סדרה על משרד עורכי דין העוסקים בחוזים בין חברות, תאגידים, עסקות מסוג אלו. גם אם רציתי רק לזפזפ לדקה ולהעביר לערוץ אחר - לא יכולתי. הקצב מסחרר ודחוס, אירוע רודף אירוע. ומעל לכל, תגידו שזו קלישאה, אבל מה שנכון - נכון: הבריטים יודעים לעשות טלוויזיה יוצאת מן הכלל. תסריט שנון ומפתיע, משחק מצוין וצילום נפלא שעושה חשק לעלות על המטוס הראשון לבריטניה - וזאת אפילו שמדובר בסדרה שמכילה הרבה צילומי פנים דווקא. רק שישה פרקים יש לסדרה, נותרו עוד חמישה. אל תחמיצו. (assafTV)

8. שוב פרק נפלא ב"אליאס", שוב נמאס להגיד את זה, אלא שגם הפעם באמת שאי אפשר להימנע מזה. הפרק של השבוע נראה כמו פרק סיום עונה (אם לא פרק סיום הסדרה) עם טוויסטים על ימין ועל שמאל, עם חשיפתה של סידני כחפרפרת, ועוד כמה עלילות שאנחנו עדיין לא אמורים לדעת עליהם כלום. אפילו נראה כאילו סלואן, הרע האולטימטיבי, עוד מסתיר כמה שפנים בשרוול. זו סדרה שלא נותנת לך מנוחה לרגע וגם אם יש רגעים חצי "מתים", הסכנות לא חדלות מלהתייצב להן, אחת אחרי השניה. פשוט נפלא.

7. נו, ראיתם "חלום אמריקאי"? האם נכון שמדובר בסדרה הכי מקסימה שיש בערוץ 3? האם גם אתם מתחבטים בשאלה מי עדיף כבן זוג עבור מג? לוק או ג'ימי ריילי? ואולי בכלל עדיף לה סם? גם אתם מרחמים על ג'יי ג'יי ומתפלאים למה קוראים לוויל "פשפש"? זה אולי לא בדיוק הדור שלי, אבל זו בפירוש אחת מהסדרות הללו, שכיף להתמכר אליהן.



6. חמש הדקות של "שליחות שכונתית" ב"כוכבי השכונה" הוכיחו שוב שגרייניק ואלתרמן צריכים להתמקד בהפקות חוץ, כי אורחי האולפן שלהם ובמיוחד "פינת הבישול של חזי", כבר מיצו את עצמם לגמרי.

5. משהו מוזר קורה לי עם "סקרבס" (ועל השיבוץ הנוראי שלה בשבוע הבא נדבר - מן הסתם - בממיר הבא). לכאורה, נראה השיבוץ אחרי "אליאס" כדבר החכם ביותר שטלעד יכלו לעשות, אלא שסערת הרגשות שמותירה אחריה סידני בריסטו, מונעת ממני ליהנות כמו שצריך מההומור הנפלא ומהרעיונות המקסימים שיש ל"סקרבס" להציע. ניסיון שעשיתי השבוע ובו ראיתי את הפרק של "סקרבס" 24 שעות לאחר הפרק ב"אליאס" גרם לי ליהנות ממנו הרבה יותר מאשר שבוע קודם לכן, כשראיתי את שתי הסדרות ברצף. מומלץ לנסות.

4. השבוע שודר הפרק ה-120 והאחרון בטלנובלה הישראלית "משחק החיים", או "The Game of Life". אז איך היה? קשה ופרוע. ואיך נגמר? העתיד לא ידוע. הרי צריכים להשאיר פתח לסרט הקולנוע, שכמובן יותיר המון כיסופים. מעבר לזה, הוכיח הפרק שהברכה השגורה בפינו "עד מאה ועשרים" היא אולי מעט מוגזמת מדי. שיואו, מזל שיש לפחות טלנובלת רכש במקום. אחרת מה כבר יש לראות מדי ערב ב-20:00? לאחר הפרק שודר שוב הספיישל מאחורי הקלעים ששודר בשבוע שעבר, למי שכבר שכח או פספס לאחר עשרות אלפי הפרומואים שקדמו לו. איזה כיף להם, לקאסט של "משחק החיים". לימוזינות, השתעשעויות בבריכה, בגדים יוקרתיים, תכשיטים. נקווה שדמי האבטלה גבוהים מספיק בשביל לתחזק את סמל הסטטוס החדש. (JW)



3. באמת תודה רבה לערוץ ביפ על הפרומואים החדשים (והמצוינים, יש להודות) לעונות החדשות של הסימפסונז. חבל שזה לקח להם יותר משלוש עונות לשים לב לזה.

2. קשת ממשיכים לעצבן. אם בשבוע שעבר התלוננו כאן על שינויים תכופים בלוח המשדרים, הרי שגם השבוע החליטה הזכיינית לשנות מועדי שידור ולבטל לגמרי את "אלי מקביל" למשל. ככה זה שכולם רואים ממילא ערוץ 2. מה זה משנה מה משדרים?

1. אפשר לקבל בהבנה מסוימת את העובדה ששידור פרקים ב"מופע שנות השבעים" וב"דוסון קריק" בוטל ביום שלישי האחרון בשל שידור הפרק האחרון של "משחק החיים" ומייד לאחריו שידור הספיישל של גיא פינס שוב, אבל אי אפשר להבין את הפרומואים בערוץ שבישרו על כך שפרק של ה"מופע" ישודר בכל זאת, כ-50 דקות לאחר השעה הרגילה, ב-21:45, דבר שהיה פוגם בשלוש רצועות שידור יומיות קבועות - של ה"מופע", של "סקס והעיר" ושל "אלי מקביל". מזל שבערוץ 3 התעשתו במהירות ואם בכלל היתה כוונה לעשות זאת - היא בוטלה.