המסך המפוצל

הממיר 30/8/03

על נינט ועל נינה, על שירה ועל שירי, על אריק, דונה, הייד וג`קי. וגם: מילה טובה, אך מסוייגת, לטלעד ומילה אחת רעה לקשת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 30-08-2003
57 תגובות
10. איך שלא מסתכלים על זה, השבוע הזה שייך לבחורה אחת צעירה בעלת קול מדהים. נינט טייב שמה. בחורה צנועה מקרית גת שהפכה להיות הזוכה ב"כוכב נולד", בתחרות המצליחה בטירוף של קשת. בשבוע החולף סערה המדינה כמרקחה עם שלטי חוצות ענקיים ("שירי מיימון, הבחירה שלנו" - היה כתוב על השלט האלקטרוני הענק במרכז אילת), עם פליירים שהסתובבו בהמוניהם בקניונים השונים, ועם פרסום כמעט חסר תקדים בקשת. אבל הצדק יצא לאור ונינט זכתה בתחרות. הינשאי לי, נינט.

אל הכוכב הנולד עוד נחזור, אבל לפני הכל עוד 10, שלמרות הפירוט המינימלי ההכרחי בו, עלול להוות ספוילר לכאלה שטרם ראו את פרק 23 ב"24" ששודר השבוע בערוץ 10. בערך בפרק העשירי של העונה הצליח מישהו עם נשמה טובה במיוחד לספיילר לי שני אירועים משמעותיים במיוחד בסיומה של העונה הראשונה של "24". את אחד הספוילרים קיבלנו ביום רביעי האחרון, שניות ספורות לפני השעה 23:00 ביום הארוך (הראשון) בחייו של ג'ק באוור. אבל להוציא עובדה מעצבנת זו מדובר בטוויסט, שהגם שאינו חף מבעיות, חלקן פורטו בפתיל שמתחיל כאן, נעשה בצורה מקצועית, מרתקת ומפתיעה במיוחד. ילנה הצליחה להפתיע ברמות גבוהות במיוחד. ואני מאמין שאין צורך לדאוג ושאת הסתירות הלוגיות הרבות שנוצרו בעקבות טוויסט זה בעלילת 23 השעות שקדמו לו, ישכילו יוצרי "24" לפתור לנו בפרק הסיום.



9. בין המתח, הדרמה, ההתרגשות ודמעות האושר של כולנו, היה רגע טלוויזיוני ומוזיקלי אחד קטן וקסום. הרגע בו רמי קלינשטיין עיבד מחדש את "ים של דמעות". קלינשטיין הוא גאון מוזיקלי של ממש והרגע בו המציא את התוספת הקצרה (הגשר, שבסופו מגיע השיר לשיא קלינשטייני טיפוסי) לפזמון של השיר אותו בחרה נינט, כפי ששודר בתוכנית הגמר היה רקע שייזכר כנראה לנצח. "מישהו זוכר מה היה פה?" שאל רמי כשנוכח שעלה כאן על מלודיה מקסימה ושאולי הוא לא יודע לשחזר את אותה. "זה מוקלט" ענו לו בהפקה. ואת התוצאה ראינו על הבמה. ביצוע מקסים, מרטיט ומרגש של הנסיכה החדשה.

8. סיום העונה של "בומטאון" הביא לנו בצורה צפויה למדי פרק משובח רווי טוויסטים, שסגר כמה סיפורים שרצו במהלך העונה. כולנו תקווה שהעונה השניה תצליח למרות שינוי הפורמט. ולמי ששכח - הערב פתיחת העונה השניה של "המגן". התייצבות חובה, כמובן.

7. עונה שלמה של ניסיונות אחרים הבהירה לכולנו את העובדה הפשוטה: אריק ודונה חייבים להיות ביחד. סיום העונה הרביעית ותחילתה של החמישית (ששודר כמעט סימולטנית בערוץ 3 וב-Star World) הביא לאיחוד המרגש של אחד הזוגות היותר מקסימים בטלוויזיה. ובנושא אחר: זה רק אני או שהרומן בין הייד לג'קי והסתרתו משאר החבורה מהווה גניבה די בוטה מסיפור הרומן הבלתי צפוי של מוניקה וצ'נדלר אי שם לפני מספר עונות של "חברים"?

6. חמישה פרקים נותרו עד לסופה המוחלט של "דוסון קריק" ובכל זאת הפרק ששודר השבוע הוכיח שיוצרי הסדרה לאו דווקא גמרו את הסוס עם הלשון בחוץ. בפרק התארחו כוכבי תוכנית הייעוץ הפופולרית המשודרת באמת ברדיו בארה"ב, ד"ר דרו ועוזרו הנאמן אדם קרולה, שניסו לטבול רגל בתוך ים הצרות הרומנטיות של דמויות הסדרה, ניסיון שכמובן לא עלה יפה. הפרק עצמו לא היה דרמטי וסבוני כמו הפרקים הרגילים של הסדרה, אלא דווקא קליל ומבדר והתאפיין בהומור שכבר מזמן לא ביקר בסט של "דוסון" וביצע הפעם קאמבק חביב. גם כאן לא השתתפו כל הדמויות: דוסון, שכבר מזמן הפך להיות כזבוב על הקיר, ופייסי, שהעדיף להישאר דווקא מאחורי המצלמה (השחקן ג'ושוע ג'קסון ביים את הפרק) נעדרו מההתרחשויות. הספירה לאחור בעיצומה. (JW)



5. יום חמישי, חדשות ערוץ 10. הכתבת לענייני חינוך של "חדשות 10" מדווחת מחדר המצב של משרד החינוך. באולפן נמצא בעלה לעתיד, יעקב אילון. לפתע, חוטפת הדי גור בלק-אאוט קל. המילים נעלמות לה, היא שוכחת מה היא רוצה לומר. גמגום קל מתחיל להופיע. אבל אין מה לדאוג, האביר על הסוס הלבן מגיע: יעקב אילון באולפן מנווט ברוגע את השידור, משלים לה את קו המחשבה ושואל את השאלות הנכונות. הדי גור מתאפסת וחוזרת לדווח כרגיל. אחח! כשהאהבה פורחת. (assafTV)

4. באופן מפתיע ומעורר הערכה במיוחד שידרה טלעד ביום ראשון האחרון את גירסת ה-27 דקות (נטו) המלאה בפרק של "סקרבס". הציון היה גבוה הרבה יותר אם היו חוסכים מאיתנו את הפסקת המרתון הקבועה בשבועות האחרונים לחדשות ולפרסומות. 14 דקות של הפסקה בתוך תוכנית של חצי שעה זה הרבה יותר מדי.

3. מצד אחד היה השעון שספר אחורה את השעות ביום חמישי תזכורת מרגשת לקראת הגמר הכל כך מצופה של "כוכב נולד", אבל מצד שני מדובר בפרומו שיכול היה לשגע צופי טלוויזיה שרצו לראות דווקא משהו אחר באותו יום בערוץ 2.

2. שירי מיימון, עם כל הכבוד שיש לי אליה (היא יודעת לזוז, היא יודעת לשיר, היא בכל מקרה תהפוך לכוכבת בקנה מידה זה או אחר), לא ממש ידעה איך לאכול את ההפסד ביום חמישי האחרון. הרקדנים שהיא הביאה, התלבושת המינימלית והשיר של הדיווה אינטרנשיונל לא עזרו לה להביס את הנינט והתדהמה ניכרה היטב בכל הבעה על הפנים היפות שלה. את נפלאה, שירי, אבל נינט פשוט בליגה אחרת.



1. ובכל זאת זוכה קשת גם בציון השבועי הגרוע על כך שכבר שלושה שבועות ברציפות היא מפרסמת בעיתונים שפרק חדש ב"אלי מקביל" ישודר מייד לאחר התוצאות של "כוכב נולד" ובכל פעם מחדש מחליטה, כמעט ברגע האחרון, לשדר משהו אחר אחרי "הגברים של שרון" המיותרת והמעצבנת. חבל, קשת. קצת מקלקל את הקיץ הכמעט מושלם שלכם.