המסך המפוצל

סיכומי סקרים קודמים

מה רציתם לעשות בעקבות "דאבלמיט פאלאס", מי יהיה הביג באד של עונה 8, באפי - קוטלת או משוגעת, וממממ... איינג`ל?

מאת: JW

פורסם: 31-10-2003
30 תגובות
אם אחד מקודקודי חברות הכבלים והלווין נמצא איתנו כאן ועכשיו, כדאי לו לחדד אוזנים, להטות אפרכסת ולהקשיב בקשב רב: הטלוויזיה האינטראקטיבית היא לא קונספט שלכם וגם לא המצאה חדשה ומהפכנית. הוגה הרעיון הוא מר ג'וס ווידון בכבודו ובעצמו, וזה קרה לפני כשבע שנים, עם עליית באפי לאוויר. רק שאז באותה תקופה, אף אחד לא חשב ללכת ולהוציא פטנט על העניין, וחבל. הנה, מספיק לקחת פרק שנוי במחלוקת אחד מתוך עונה שנויה במחלוקת אחת, ולראות כמה מעשים, פעילויות ואקטיביות כללית הוא גורר אחריו בקרב קהל הצופים. ואלו הם רק 198 האנשים שהצביעו וחשפו את מאוויהם ותשוקותיהם הכמוסים ביותר. אמנם מדובר בפרק 'מיוחד במינו' (וטוב שכך), ששולח עקצוצים לא רצוניים במערכת העצבים בצורה כזו או אחרת, ובכל זאת, הדבר רק מוכיח שהדרך הטובה ביותר להמריץ ולעורר מוטיבציה בקרב קבוצת אנשים היא פשוט לארגן הקרנת באפי מאולתרת, כשנושא הפרק תלוי ביחס ישר עם התוצאה הרצויה. וכולנו הרי יודעים שכל פרק נתון של באפי יכול לגרום לכל תוצאה שהיא. אפילו השמיים כבר לא גבול, רק תראו את באפי וקורדי.

אבל בשביל רוב המצביעות וכמה מן המצביעים, שם הפרק ושאר האופציות המוצעות היו בגדר מידע מיותר לחלוטין. למען האמת, סביר להניח שאותם 21% היו מקבלים חשק לפגוש את ספייק בסמטה אפלה גם תוך כדי צפיה בצבע מתייבש. נו, חברים, מי ייתן ותזכו יום אחד לעשות כן. באופן בטוח ומוגן כמובן. המקום השני שייך ל-19% הנונשלנטים מבינינו שקוראים לנו להרגע ומבקשים להזכיר שזה סתם עוד פרק ושאם עברנו את מרתון הסקס והדברים הפראיים, נעבור גם את זה. 12% העיפו מבט אחד במטחנת הבשר האדום ובחלקי הגוף שבצבצו מתוכה והחליטו להפוך בן רגע לצמחונים, בעוד 11% פשוט העדיפו להדחיק ולנקוט באמצעים דראסטיים ביותר - לכבות את מכשיר הטלוויזיה (אגב, ואז מה קרה? אנא חילקו עם אלו שמעולם לא שייכו את פעולת הכיבוי ואת מכשיר הטלוויזיה לאותו משפט).

9% מן המצביעים הלכו על גירסת הפוך על הפוך ודווקא קיבלו חשק לבלוס וופר אחד או שניים ולהגדיל בשקל תשעים, מה שמוכיח שבניגוד לדיעה המקובלת, חברות המזון המהיר דווקא היו מרוויחות מזמן פרסום בשעת שידור הפרק ו"ברגר קינג", אם רק היו חושבים על זה, אף היו יכולים להריץ את אותה פרסומת שערורייתית בכיכובה של שרה מישל גלר זעירא. אבל לא בוכים על שתיה קלה שנשפכה. 8% קיבלו דחף להצטרף לתושבי שיינקין ולהפגין מול קשתות הזהב ורונלד מקדונלד, וקצת מאחוריהם נמצאים שבעת האחוזים שהעדיפו להוציא אגרסיות בצורה אחרת ולשלוח מייל נזעם לג'וס ווידון, בתוספת איזה וירוס חביב אולי. הכתובת שלו, אגב, שמורה היטב במערכת.



12 אנשים, שמהווים 6%, אימצו את מוחם ואת מיטב חושיהם האנליטיים במטרה למצוא משמעויות נסתרות למני המנהל, הפרה והתרנגולת, המרכיב הסודי והגברת הקניבלית עם ראשה המנוקנק. אם הצלחתם, כתבה ל'יאללה דג' ומיד. 11 אנשים, גם הם 6%, יצאו מן הצפיה בפרק עם מערכת חיסון חזקה יותר, כיוון שצחקו בקול רם וזאת, כאמור, התרופה הטובה ביותר. ואולי זו המשמעות הנסתרת שחיפשו תריסר האנשים הקודמים? האם ג'יין אספנסון היא בעצם רופאה אלטרנטיבית ו'באפי' היא כלי הריפוי של הניו אייג'? למקום האחרון הגיעו 2% שקיבלו מן הפרק מסר של קירוב לבבות והלכו לחבק את יקיריהם, תוך כדי תפילת הודיה על ששרדו את התופת. ובנימה זו, בואו באמת נכנס חזרה פנימה, נסיים את השירה הקבוצתית הגדולה ונוציא את הקומביאיא'ז שלנו החוצה אל פני השטח, אל עבר מחוזות ההכחשה.

הביג באד של עונה 8 אמור להצטרף לשושלת ארוכה ומכובדת של רשעים, מבית ומחוץ. רשע עונתי הוא לא רק הקונטרה לגיבורה מרובת היתדות שלנו, בד"כ יש לו גם חלק מכריע בעיצוב העונה ובפיתוחה. ובמקרה של העונה השמינית הפיקטיבית, מי יותר מתאים למלא את התפקיד מאשר הסיבה האמיתית לעובדה שהוא בעצם לא קיים? 25% מן המצביעים בחרו בקריירת הקולנוע של שרה מישל גלר כנמסיס הגדול והראוי ביותר עבור הקוטלת בשנתה השמינית. אמנם לא ברור כיצד יתבצע הדבר פיזית, אולי הכוונה לעותקים מהלכים של כל סרטי העבר של השחקנית, אולי מדובר ביישות מטה-פיסית שרק בסיום העונה תקבל צורה מוחשית של פילמוגרפיה קצרצרה ומביכה, ואולי מדובר בשרה מישל גלר עצמה, שתבצע תפקיד כפול לאורך כל 22 הפרקים ובכך תבטא את הקונפליקט הפנימי שלה, מה שיוביל את הסדרה למחוזות מודעות עצמית גבוהים מאי פעם. בכל מקרה, 55 אנשים מבקשים להעניש את השחקנית ע"י הפיכת קריירת הקולנוע שלה לרשע עונתי, ובכך להבטיח את חיסולה ע"י הקוטלת בסוף אותה עונה אחת ולתמיד.

15% חולמים, באופן די צפוי, לראות את סוויט על בסיס שבועי, מה שיגרור עונה מוזיקלית אחת גדולה של שירים, ריקודים וכל מה שיכול להיות רע בזה. אבל - חשבתם על ווילו? מה היא תעשה במקרה שכזה? הלא תפקידה יצטמצם לכדי שורה או שתיים בכל פרק, המסכנה. ואם ירצה אנג'ל לקפוץ להופעת אורח קרוסאוברית? הנאלץ לשמוע שוב את קולו ה'ערב'? המון בעיות יש בתרחיש שכזה. 12% מתגעגעים לימים הפשוטים של באפי קוטלת הערפדים. אלו שלפני ראשי עיר שאפתניים, בני כלאיים סיבורנטיים, אלי גיהנום מתוסכלים וחנונים בעלי שגעון גדלות. 10% בחרו ב-"Tru Calling", הסדרה החדשה של אלייזה דושקו, לתפקיד הנכסף. והנה עוד פרובלמטיות שלא בטוח שאותם מצביעים חשבו עליה - בשביל להתמודד ראש בראש מול אלייזה וסדרתה, תיאלץ הקוטלת במסגרת הקרב הסופי והאולטימטיבי לכופף כמה פיקות ברכיים ולגרום לשינוי שעת השידור של הסדרה אל מול זו של טרו בכדי להביסה ברייטינג ולגרום לביטולה. אך אבוי, זו גם השעה בה משודרת "חברים", וכך עתידות באפי ופיית' למצוא את עצמן משופדות ע"י שישיית יאפים ותינוקת. לא בדיוק הסיזן פינאלה הרצוי.



9% מאמינים בתמימות שהרמוני והמיניונז שלה יכולים לקבל שדרוג לסטטוס של רשע עונתי ובכך לקבוע את טון העונה השמינית כאופנתית ומבדרת במיוחד, מה שוודאי מבטיח המון קרבות ידיים סוערים עם זאנדר. 8% הצביעו עבור אדם בשם ג'ורדן לווין, שהוא מנהל התוכניות וחטיבת הבידור של רשת ה-WB, וידוע גם בכינוייו "הפחדן הפוליטי שצינזר פרקים", "ההומופוב שסירב זמן רב להראות נשיקה חד מינית", "הקמצן שלא שילם מספיק לג'וס ובכך גרם למעבר רשתות השידור של באפי" ו"זה ששוקל לבטל את אנג'ל בכל שניה נתונה". היי, רגע, בעצם, האין הוא כבר מכהן מזה מספר שנים בתפקיד של 'רשע סדרתי'? טוב, די. סליחה לווין, קצת נסחפנו. 7% מציעים להצמיד את דון וריילי יחדיו וליצור זוג דינמי צווחני בעל משיכה מסתורית לגבינה, מעין גירסת מילניום נחותה של ספייק ודרוסילה. 6% רקחו להם תסריט דמיוני במהלכו מחליטים וולפראם והארט להקים לתחיה את סאנדיי ולשלחה בבאפי. דמיוני, אבל לא בלתי אפשרי וכאמור, בהחלט בר ביצוע. אחרונים חביבים הם שלושת האחוזים שרוצים לראות את הבאפי בוט מורכבת מחדש ואת זאנדר מפוצל שוב לשניים, במין מנז'-א-טרואה חביב למדי. אין ספק שגם וואמפ-ווילו היתה יכולה לתרום מכשרונותיה הרבים שם, אלמלא היתה אבק מגורגר. 215 מצביעים סה"כ אטמו אזניים ושרו איתנו לה לה לה.

וזה מוביל אותנו אל הסקר הבא, שנעשה בהשראת הפרק "נורמלית, שוב". ערבוב הזוי של מציאות ודמיון יצר פרק רב משמעויות ושכבות שהאיר את הבאפיוורס כולו באור חדש ושונה לחלוטין, והשאיר את הסוף פתוח לרווחה ללא תשובה ברורה וחד משמעית ואת מיליוני הצופים ברחבי העולם תוהים, מתחבטים ומידיינים לגבי האמת האבסולוטית, ולחילופין, לגבי האמת הסובייקטיבית שהם עצמם מבקשים להאמין בה. 66 מכם שהשתתפו בסקר הכריעו באופן חד וחלק שבאפי היא אכן קוטלת ערפדים, והיוו 83% מכלל הקולות. ה-17% הנותרים טוענים שבאפי היא נערה מתוסבכת בעלת דמיון רחב ומופרך שבחיים ה'אמיתיים' למעשה מאושפזת במוסד לחולי נפש. מה זה אומר? שגם אם הפנטזיה עצמה אכן נמצאת בתוך פנטזיה, הרי שהיא סוחפת אמינה ומשכנעת לחלוטין. כה סוחפת, שגם כאשר יש 'פתח מילוט' על מנת להכניסה אל תוך גבולות הרציונל, הוא לא מתקבל על הדעת בעיני הרוב והם בוחרים להתמסר אליה בלב שלם. ג'וס היה גאה בכם, אנשים.



סקר ה"ממממ..." השנוי במחלוקת היה אמור להיות בסה"כ אתנחתא קלה, שבירת שיגרת הדילמות הרציניות והבחירות הקשות. כזכור, קיבלו שלוש הצי'פיז מן הפרק "הכנופיה הישנה שלי", למשמע שמו של אנג'ל, תחושה נעימה ב... בטן, נגיד. ניסינו לשאול מי מבין הדמויות גורמת לכם לאותה תחושה נעימה ב... בטן, מי ה"מממ..." שלכם? 113 אנשים השתתפו ונתנו לאחת הדמויות להוביל אותם אל עולם אסוציאציות פרטי משלהם. 23% הלכו על הבחירה הקלאסית והצביעו לאנג'ל עצמו, הערפד והאגדה, ולמעשה הצטרפו אל מועדון האקסיות שכולל רבות טובות ובלונדיניות.

למקום השני הגיע ווסלי ווינדהם פרייס עם 22% מהקולות, אם כי לא היה ברור באיזה ווסלי מדובר, זה של "באפי", זה של העונות הראשונות של "אנג'ל", זה של "אנג'ל" העונה השלישית ואילך, או אולי שלושתם גם יחד וכל המוסיף הרי זה משובח. 17% דבקו באותו אייינג'ל של הבנות בכל זאת. קורדיליה ואנחנו מקווים שאתם על הגלולה.


10% הפתיעו והלכו על פרד, הברווזון המכוער שלא יודע שהוא לא ברווזון, או לא מכוער. וזה מפתיע, כי אותם 12 מצביעים בחרו להתרפק על יצור שרמות הסקס אפיל שלו שואפות לאפס, וספק אם קיימות בכלל. פרד היא המוח, החנונית שאמורה להיות חמודה ושכלית בלבד, ולהשאיר את קהל מזילי הריר בשביל דמות אחרת ראשית יותר. מצד שני, לא חסרות בשתי הסדרות עדויות ותקדימים לכך שאותו טיפוס משני הוא בעצם המציאה האמיתית, מה שלרוב גורר אצלו מהפך הדרגתי, ללא עזרתה של אורנה דץ.

המקום הבא הוא תיקו בין קורדיליה ללורן, לשניהם 8%. וזה אומר שקורה צ'ייס הולכת ומאבדת את זה. עובדה - היא כבר לא הבייב התורן, היא לא הפאם פאטאל שפעם היתה. אולי האשמה בשינויי התסרוקת התכופים? אנא ממך מיס קרפנטר, הקימי ועדת חקירה, מצאי את האשמים וטפלי בהם, פן תדרדרי למעמד של חיית בית שכולם אמנם רוצים ללטף, אבל אף אחד לא מעוניין בה במיטתו. ולגבי לורן, אותם 10 מצביעים לא-גזעניים הוכיחו שירוק הוא הדבר החם הבא. אה, ואם תגלו את האוריינטציה המינית האמיתית שלו, אנא שתפו עם שאר הכיתה.

ונעבור למשולש הלוזרים שקיבל מספר די פאתטי של קולות. 2% רוצים את קונור, ואנחנו מקווים שאת הגירסא הטינאייג'רית שלו, אלא אם כן אחד מהם הוא איזה דינגו שבעצם שואף לאכלו. אחוז אחד קיבלה ג'סטין, או ז'סטין, מה שמוכיח שאי שפיות זה כבר סו פייב מיניטס אגו. ודניאל הולץ צייד הערפדים קיבל קול אחד בודד, שאפילו לא ניתן לתרגם לאחוזים שלמים. ממממ... ההשפלה.