המסך המפוצל

הממיר 6/12/03

האיכות של HBO, הארץ הנהדרת, פרנקו וספקטור, דאג המלך, הישרדות, כוכבי השכונה וחברים. וד"ש לאודי בן דוד פדרבוש

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-12-2003
70 תגובות
10. אחרי שני פרקים לא מדהימים במיוחד של "אוז" הגיע הפרק ששודר השבוע והצליח לעשות את זה עם כמה קטעים מופלאים באמת. הראשון היה כשרצחו את ראש העיר השנוא ההוא ומספר דמויות שלא ממש סימפטו אותו סיכמו את מותו ב"oh well", כשביצ'ר ניצב על רקע העצים לאחר השחרור שלו, אירוע מרגש מאוד בפני עצמו. השני היה כל מה שקשור במשפחת אוריילי, כשרגע השיא היה שיר הערש ששרה אימם לסיריל כשהמצלמה מתמקדת בדמעה של ריאן. והשלישי היה סצינת הסיום עם הירי המפתיע בסעיד. ובסוף, כשכבר לא חשבתי שיכול להיות יותר טוב מזה, העברתי במקרה לגלגל"צ רק כדי לשמוע את גארי ג'ולס מבצע את הגירסה שלו ל-Mad World, מ"דוני דארקו". מצמרר. ללכת לישון עם הרגשה של עילוי.

9. ואם כבר "אוז", היה משעשע למדי לראות את דיוויד ואת קית' מצחקקים למראה ביצ'ר וקלר בטלוויזיה, כשהאחרון אומר לו את המשפט האלמותי "אוז לא הפך אותך לביץ', נולדת כזה". "עמוק באדמה" הוכיחה בפרק של אתמול שהיא סדרה מבריקה והיא עשתה זאת באמצעות כמה רגעים טלוויזיוניים משובחים, כמו הבריחה של רות' וקלייר השכם בבוקר מאימת הספינינג, הרגע בו גילה נייט שאחיו הומו ("אני חושב שהוא הומו", "אני חושבת שהוא בר מזל. ראית את קית'?"), וההספדים לכוכבת הפורנו המתה של שותפיה לעבודה. סדרה נפלאה.

עוד 9, גם הוא שייך ל-HBO. ה"סופרנוס" חזרו השבוע והזכירו לכולנו כמה טוב הם יודעים לעשות טלוויזיה (כל הדיאלוגים בין טוני לכרמלה, הבלבול של בובי בין קווזימודו לנוסטרדמוס, הגילוי של כריס לגבי רוצח אביו). אפילו "חדשות חצות", לראשונה בתולדות הערוץ, פינו את מקומן מתוך יראת כבוד לרכש החדש. כנראה שדני קושמרו קיבל איומים מטוני. ובכלל, שלושה פרקים בסדרות של HBO ששודרו השבוע ("עמוק באדמה", "אוז" ו"הסופרנוס") היו פשוט נפלאים. גם ב"סקס והעיר הגדולה", אף היא שייכת ל-HBO, היה פרק חביב למדי.



8. "פרנקו וספקטור" ממשיכה להוכיח את עצמה. קודם כל חייבים להעריץ את ההשקעה - ויזואליות יפהפייה, פס קול משובח ומתאים בול לסיטואציות, דמויות מגוונות, שחקני אורח מוכרים ומוכשרים וכמובן - קלטת החתונה קורעת הלב של מיטל. בחיי שהזלתי דמעה. ויש את רונית אלקבץ. וואו, כמה שהבחורה משחקת טוב. במשחק עדין עדין היא מצליחה להעביר את המקום הזה של בין שליטה לאי-שליטה, שבו בכל רגע חייבים לעמוד על המשמר אחרת מאבדים שיווי משקל ונופלים. ושאר הצוות לא נשאר חייב. הסדרה הזו באמת עומדת בסטנדרטים חוצלארציים של כתיבה, משחק והפקה ועושה הרבה כבוד ליצירה הישראלית. חן חן (Slayeret).

עוד 8. כולם כבר גמרו את ההלל על לובה הקופאית ועל שלי יחימוביץ' שנכנסה לשטטישטיקה, אבל נראה שבפסטיבל טל פרידמן הנוכחי קצת שכחנו מאחד הקטעים היותר משובחים ב"ארץ נהדרת" - כתבנו אודי בן דוד פדרבוש. לאחר פרישתו בשבוע שעבר שלח אודי קלטת ובה צילומים מביקוריו (האמיתיים להפליא) בסטים של אולפן החדשות של ערוץ 10 עם מיקי ויעקב, אצל גיא פינס בערוץ 3, אצל מירי נבו מחדשות הספורט בערוץ 5 וממקומות רבים נוספים (בחלקם הוא לא באמת ביקר). אודי הוא ללא ספק הברקה נוספת של תוכנית ההומור והסאטירה הבאמת מוצלחת של קשת.

7. הקליפ של דאג בסיום הפרק ששודר השבוע ב"מלך השכונה" היה אחד הרגעים הגדולים בסדרה אי פעם. בפעם המי יודע כמה הוכיח קווין ג'יימס את יכולותיו הקומיות המופלאות כשכיכב בקליפ, מחקה את סגנון להקות הבנים, עם הכובע ה"גזעי" על הראש ותנועות הידיים הבלתי נמנעות. לשיר, אגב, קוראים "The Margy Song" ושהוא לקוח מתוך האלבום המופלא "I Told you I Wrote The Damn Song". הילארי.

6. העונה השישית של "הישרדות" הגיעה לשיאים חדשים בפרק השביעי ששודר בשבת האחרונה. הפרק היה ללא ספק אחד מהפרקים היותר טובים בסדרה. אקשן, טקטיקות וסקס התפרצו להם על גדות נהר האמזונס, כאשר שני השבטים סוף סוף התאחדו לאחד. בפרק ראינו כיצד הבנות זוכות לעדנה רגעית כאשר רוג'ר השמרן השוביניסט עף ברוב מוחץ, אבל מה שהבנות עדיין לא שמו לב אליו הוא איך שרוב, שהוא ללא ספק המתחרה שהכי קרוב לתואר "ריצ'ארד האץ'" מאז ריצ'ארד האץ', מצליח לתמרן אותן לנוחיותו. גם האקשן תרם לפרק כשבאתגר החסינות השילו שתי מתמודדות את בגדיהן תמורת חמאת בוטנים ועוגיות, דבר שגרר חיוכים רבים מצד הבנים בשבט (עידו f. כהן).

5. התוכנית הראשונה של "כוכבי השכונה" במיני-עונה הנוכחית היתה מצחיקה לפרקים. הקטעים הממוחזרים של "קח אותי צחון" היו ממש לא מצחיקים, אבל הפסטיבל שעשו לירמי קפלן בעקבות הופעתו כילד בסרט "מבצע אנטבה", כולל הבאת השחקן המקורי ששיחק איתו בסצינה, כמו גם את הבמאי מנחם גולן ושיחזור הסצינה המהוללת לייב באולפן למורת רוחו הבולטת של ירמי, היה ממש משעשע. גם טקס האוסקר הרטרואקטיבי בו התמודדו ראש בראש ירמי קפלן, אביתר מ"קרובים קרובים", דובי דוברמן, וההוא שמכבה את הנר בפתיח של "זהו זה", על פרס השחקן הטוב ביותר, היה משובח. חוסר האחידות הוא הדבר היחיד שמונע מהתוכנית להיות באמת מצוינת.

4. ה"חברים" חזרו השבוע סוף סוף לעונה התשיעית. היה מצחיק, כן, אבל חיכינו לזה כל כך הרבה זמן, שזה כבר פשוט לא מרגש במיוחד. ובכל זאת, מילה חיובית לקשת, שקטעו את הפרק רק פעם אחת, לאחר כרבע שעה.

3. ואם לובה הילארית, שלי מופלאה ואודי קורע, הרי שרררררודריגו לא מצחיק. הבדיחה מיצתה את עצמה כבר בתוכנית הראשונה והדמות שמנסה להיכנס לכל תחום אפשרי בתוכנית פשוט לא מצליחה להצחיק. חבל. עדיף שתביאו את "להקת תשע" ותגידו איווה לאהבה.



2. את כל הרושם הטוב שהשאירה טלעד עם הפרומו הנפלא ששילב בין "הבית הלבן" ל"סופרנוס" הם קלקלו בפרומו הסתמי והלא מספיק מגרה, לחבורתו של ג'ד בארטלט. אחרי זה אל תתפלאו שלא צופים בסדרות הרכש שלכם, גם אם הן משודרות בלב הפריים-טיים.

1. ואפרופו ג'ד, ציון נמוך מגיע לשתי המשפחות שהתחרו השבוע ב"מלך הכורסא" ולא היה להן שמץ של מושג מה שמו של הנשיא מ"הבית הלבן". רק אחרי מספר שניות הימר אחד מחברי אחת המשפחות על השם "אדוארד". כן. ולג'ק באוור קוראים פיליפ. ואיליין היא קוטלת הערפדים. לא עושים למשפחות שבאות לתוכניות הללו איזשהו סוג של מבחן לפני שמביאים אותם לתוכנית?