המסך המפוצל

פיוצ`רמה - היורשת של הסימפסונז

שלוש עונות היא כבר רצה. בארץ עדיין אין לה בית. פיוצ`רמה. הדבר הכי טוב בטלוויזיה שאתם פשוט לא יכולים לראות.

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-07-2001
4 תגובות
משפחת סימפסון היא סדרה ענקית. היא סיימה זה מכבר את עונתה השתיים עשרה בארה"ב ויש תחושה שהיא יכולה לרוץ לנצח. הבעיה היא, לדברי חלק מהכותבים, שמתחילים להיות חסרים נושאים להתעסק בהם. איזה עוד רעיון גאוני אפשר לכתוב על ילד חובב-תעלולים בן 10 שלא מזדקן לעולם? כמה טיפש יכול להיות הומר? עד מתי מגי תשתוק?
אבל כשמתעסקים עם העתיד, או יותר נכון עם העתיד בעוד אלף שנים, יש אינסוף המצאות שאפשר להתעסק איתם. החל מחייזרים מסוגים שונים ומשונים, דרך מכשירים פלאיים שעושים דברים מיוחדים, וכלה ברובוטים צמאי-דם שרוצים להרוג את כולם.


המקום: ניו יורק.
הזמן: 31/12/1999.
השעה: 23:35.
האירוע: הזמנת פיצה.
פריי, השליח בחנות הפיצה, ממהר לדרכו על אופניו עם המשלוח. הוא מספיק לגלות שחברתו זרקה אותו. הוא מחנה את אופניו, שנגנבים מייד, ועולה במעלית, רק כדי לגלות שעבדו עליו. שוב.
הוא מגלה את עצמו במעבדה ובתוכה תאים קטנים בגודל של אדם. הוא יושב בתסכול על הכיסא ונשען לאחור בייאוש. ואז הוא נופל. דלת התא נסגרת עליו והוא מוקפא. לאלף שנה.
הוא מקיץ לעולם עתידני של מכוניות מעופפות.

Fry: Oh my god! It`s the future! My parents... My co-workers... My girlfriend... I’ll never see any of them again... Ya-Woo!!!!

כך נפתחת סידרת המופת המצויירת החדשה של מאט גרונינג, יוצר הסימפסונס. סידרה שמשלבת את ההומור המופלא של הסימפסונס, עם סיפורים בדיוניים למדי על מה שהולך להתרחש בעתיד. פריי מגיח לעולם מוזר ומסוכן של רובוטים, חייזרים ושאר דברים מוזרים.


הדבר הראשון שפריי פוגש בעולם העתיד הוא חייזרית טובת-לב בשם לילה. לילה נראית כמו בנאדם רגיל לחלוטין. יש לה שיער סגול שמעוצב במעין קוקו בלוף לא-אופנתי שכזה. רק שבניגוד לבני האדם, יש לה רק עין אחת במרכז. את קולה של לילה תורמת קאת`י סיגל, הידועה יותר כפגי באנדי מ"נשואים פלוס". יש הטוענים שלילה היא הבחורה המצויירת הכי שווה מאז ג`סיקה רביט.
הדבר השני שפריי פוגש הוא רובוט עצבני בשם בנדר. בנדר אוהב לשתות משקאות חריפים, לנבל את פיו ולקטר תכופות. לעיתים קרובות יש הרגשה שבנדר הוא למעשה אחיו האובד של הומר. בנדר נהיה חברו הטוב ביותר של פריי.



Fry: Wait! You’re the only friend I have
Bender: You really want a robot for a friend?
Fry: Yeah, ever since I was six.
Bender: Well, ok. But I don’t want people thinking we are Robo-Sexuals.

פריי מגלה שיש לו אחיין רחוק, פרופסור יוברט ג`יי פרנסוורת`, מדען מטורף בן 150 שממציא מכשירים מוטרפים. הפרופסור מנהל חברת שליחויות לכל הגלקסיה ולוקח את פריי, בנדר ולילה לצוות שלו.
עוד דמויות: דוקטור זוידברג, הכלאה מוזרה בן סרטן לאדם, הוא הרופא של הצוות. הרמיז קונראד הוא מנהל החשבונות של החברה. איימי וונג, סטודנטית של פרופסור פרנסוורת` ומתמחה בחברת השליחויות שלו.


פיוצ`רמה יכולה להתגאות בהיותה אחת הסדרות הבודדות בה התארחו פוליטיקאים מפורסמים. אל גור (הוא ולא אחר) התארח בפרק שנעל את העונה השניה. הוא גילם שם את עצמו.
עוד אורחים מפורסמים: דיק קלארק, האיש שכנראה ייכנס לספר השיאים של גינס בהיותו אחד האנשים שהתארח בהכי הרבה סדרות טלוויזיה, סטפן הוקינג, ג`ון גודמן, קונאן אובריאן (שהיה, אגב, אחד הכותבים בעונות הראשונות של הסימפסונס), לנרד נימוי (ספוק), פאמלה אנדרסון, הביסטי בויס ודן קסטלנטה (האיש שעושה את קולו של הומר סימפסון)
אגב, ראוי לציין, שחלק גדול מהמפורסמים מופיע בשנת 3000 בצורה של ראשים משומרים, אחד השוסים הגדולים בסדרה.
עוד שחקן קבוע בקאסט הוא Maurice LaMarche, שתורם את קולו למגוון רחב של דמויות חד-פעמיות בסדרה. אתם אולי מכירים אותו יותר בתור "המוח" מפינקי והמוח. השחקן תרם את קולו להרבה יצירות מצויירות. מתוכם נציין את הרובוטריקים, אינספקטור גאדג`ט, ואת הסרט ספייס ג`אם (עם מייקל ג`ורדן)


באחד הפרקים, ממציא פרופסור פרנסוורת` טלסקופ שמסוגל להריח ממרחק. פריי מגלה גוף שמיימי ענק מלא בזבל שמתקרב אל כדור הארץ. מסתבר שבשלהי המאה העשרים הצטבר כל כך הרבה זבל בניו יורק, שלא נותרה ברירה אלא לשלוח אותו לחלל. עם קריצה ל"ארמגדון" נשלח הצוות להניח פצצה בתוך כדור הזבל הגדול, כדי להסיט את הכדור ממסלולו. כשהחבר`ה נוחתים על הכדור, פריי מתלהב ממה שהוא רואה שם:

פריי: תראו, בובות של בארט סימפסון
בנדר ניגש אל אחת מהבובות המדברות של בארט ומושך בחוט
קולו של בארט: Eat my shorts
בנדר: אוקיי (לוקח את תחתוני הבובה ואוכל אותן) Mmmm... shorts...

בפרק אחר אנחנו נתקלים בכוכב שנמצא אלף שנות אור מכדור הארץ וקולט את שידורינו הנוכחיים. מסתבר שתושבי אותו כוכב לא יכולים להפסיד אף פרק של " Single Female Lawyer" (המקבילה הפיוצ`רמית לאלי מקביל). הבעייה היא ששידורי הפרק האחרון בסדרה נקטעו אי-שם בסוף המאה העשרים. עכשיו צריכים פריי וחבורתו להציל את כדור הארץ מזעמם של החייזרים שרוצים להשמידו אם לא יוכלו לראות את הפרק.

מתוך פרק סיום העונה של " Single Female Lawyer"
השופט: אני מזכיר לך שזה לא אתי לשכב עם הלקוח שלך. אם באמת חשובות לך תוצאות המשפט, את צריכה לשכב איתי.
אלי: כבודו, זה מספיק גרוע לפתות עורכת דין רווקה בתוך בית המשפט, אבל אנחנו נמצאים בשירותי יוניסקס.
השופט: נדחה!
השניים מתנשקים בלהט.
הקצרנית (פותחת את דלת אחד מחדרי השירותים): אתם יכולים לחזור על החלק האחרון?



בפרק שכולו פארודיה על הסרט טיטאניק, יוצאת החבורה למסע תענוגות בספינת החלל המפוארת ביותר שנבנתה אי-פעם. הספינה נתקלת כמובן במטאורים, "הקרחונים של השמיים". בתפקיד ליאונרדו דיקפריו המאהב: בנדר.

בפרק מיוחד לחג המולד אנחנו מגלים שחברה גדולה החליטה לבנות סנטה קלאוס ענק שיעניק מתנות לאנשים שהתנהגו יפה בשנה שחלפה, אבל משהו משתבש ורף השיפוט של אותו רובוט-סנטה (ג`ון גודמן) הוא כל כך גבוה, שאף בן-אנוש לא מצליח להגיע אליו. מה שגורם לכך שכל אדם שמסתובב בערב חג-המולד מחוץ לבית מחוסל על ידי הרובוט.

בפרק הסיום של העונה השניה ממציא הפרופסור מכונת "מה היה קורה אילו", ואנחנו צופים בשלושה סיפורים קצרים, במיטב המסורת של לילות כל הקדושים של הסימפסונס. באחד מהם אנחנו מגלים מה היה קורה אילו פריי לא היה מוקפא בטעות ונשאר בשנת 2000.


התשובה, נכון להיום, לא ממש ברורה. לפי המידע שיש בידי כרגע אף ערוץ עדיין לא רכש את הסדרה. אבל אני מאמין שככל שהסדרה תתפוס תאוצה גדולה יותר בארה"ב (והיא תופסת), כך הסיכוי שמישהו פה בארץ יבין את הפוטנציאל וירכוש את הסדרה. אחרי הכל איך ערוץ 3 יוכל להגיד לנו שיש לו את הסדרות הטובות ביותר בעולם אם עדיין אין לו את פיוצ`רמה?
בקיצור, אם חשבתם שהסימפסונים זה סוף הדרך, אם אתם מהאנשים האלו שפנאטים על הסדרה או שסתם עשתה להם קצת שמייח ביום עצוב, אם אתם חולים על דמיון משוגע או סתם על הומור טוב, אם יש לכם המון סדרות קומיות טובות שם בחוץ אבל אתם בקטע של הדבר האמיתי, האמיתי האמיתי, אז הסדרה הזו בשבילכם. לא הכי טוב שיש. פשוט הכי טוב. נקודה. ושיקנו אותם כבר בארץ. אתם לא יודעים מה אתם מפספסים.