המסך המפוצל

תמיד דופקים את השישי

רק בישראל, עם הסגולה, בטלוויזיה ימות החול עוברים הארה, ורק יום שישי חושך מצריים (משנה לשנה)

מאת: שגיש

פורסם: 08-07-2001
0 תגובות
הקיץ הוא הזמן האופטימלי להרוויח כסף. רבבות בני-נוער יוצאים לעמול בשדות חלוצה וליבש ביצות בשכר מינימום, מעסיקים תאבי בצע מעסיקים בני-נוער שיוצאים לעבוד וליבש ביצות בשדות חלוצה בפחות משכר מינימום, ועל כל אלה ביחד חוגגים האנשים עם החליפות שיושבים במשרדי הטלוויזיה, הן זכייניות התקשורת של הערוץ השני.

כן, מה יותר טוב מקהל עמחא שחוזר בשעת ערב מחשיכה אל כורסת הטלוויזיה שלו, מדליק את המזגן החדש שרכש גם במיוחד בשביל ימות הקיץ החמים הללו (ואחרים, טובים יותר, מסתפקים במאוורר) ורוצה לצפות בבידור ישראלי זול? הם הרי יצפו בכל דבר שזז, כל עוד האישה מזרימה בירה מהמקרר בצייתנות מופתית.

נכון מושלם? אזהו שלא. למרבה הפלא, ובניגוד למה שהכרנו עד עכשיו, הפעם הזאת הטיבו לעשות הזכייניות ולהביא תוכניות טובות ואפילו (ד??ר איי סיי איט) איכותיות, למה אומרים שהעם לא טיפש. רק מה, יש גבול מסוים לנחמדות, ימי חול הם ימי חול, אבל כמו עם סגולה כשר, דאגו לשמר את הקיים בשידורי "קשת" ביום שישי. כך הפך השבוע הארה, ושישי הפך חרא.



ככה נראים ימי החול: "טלעד" מביאה לנו את "של מי השורה הזאת בכלל" (שהצליחה בניגוד לכל הציפיות), "דקות של תהילה" שמסתמנת כהצלחה גם כן, "המצב" (משעמם), "החיים זה לא הכל", "להתחיל מחדש" ו"פליסיטי". "רשת" (עם הפרומו המושקע ספק-מדהים ספק-מדי) מחזירה לנו את "טירונות" ומחדשת עם "שוטטות", וכך גם קשת מביאה לנו בחזרה את "הכספת" (לא רע, מצריך מחשבה, אהבנו), את יצירת המופת (באמת, לא ציני) "חלומות בהקיציס", "סיפורי סן-פרנסיסקו" המזדקנת ו"דארמה וגרג".

אבל הנה בא יום שישי, ומישהו צריך לספק את יצרו של העם התובעני, ואם דודו טופז זו רמה גבוהה מדי אז צריך להתאים את עצמנו. אז קיבלנו את "הג`וקר" עם צביקה הדר (בידור איכותי לכל המשפחה), את "המהפך" (גם, מאוד אינטלקטואלי ולא שטחי בכלל; חלילה יגידו שאנחנו מפתחים ערכים שגויים), והדובדבן שבקצפת: אחלה סרט. הו, אחלה סרט. אחלה אחלה סרט. עכשיו מה מצחיק פה? מצחיק פה שהאחלה סרט הזה של שידורי קשת, כל שנה ושנה מחדש, הם בדיוק אותם סרטים. רק מה, כל פעם עושים גיוון. השנה זה מערכונים בהתחלה של אלי ומריאנו. מה יש, זה מספיק הסוואה, העם לא ישים לב. "אסקימו לימון" על כל פרקיו, אח"כ סרטי הבורקס של זאב רווח, ואח"כ גם יהודה ברקן. אה, ואם תהיו טובים, תקבלו גם את הנספח הצבאי של אסקימו "סבבה". מה, מי אמר "החוש השישי"? שקט! היום יום שישי. אסור לחשוב. (ד"ש למשקה הוורוד)