המסך המפוצל

הממיר 24/4/04

הפתעה מוזיקלית אצל מודי והחבר`ה, הלוח החדש של יס פלוס, איך לנהוג נכון, האתר הנולד ואברווד. מוגש לכם בחסות היומולדת של ג`יי

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-04-2004
75 תגובות
10. תמיד טענתי שאולפן ליגת האלופות הוא חגיגה גדולה לאוהבי הכדורגל, הטלוויזיה והמוזיקה, אבל השבוע היה רגע קסום במיוחד כשטל שגב הפתיע בשידור את מודי בר-און, כשלאחר שלושת השירים הקבועים פצח בביצוע חמוד להמנון ליגת האלופות. "אנחנו עדיין בשידור?" שאל שגב, שכנראה תכנן את המהלך עם אנשי ההפקה, את בר-און, שענה לו "אני מניח שזו המזימה שלהם", ואז החלו הצלילים הראשונים, שהעלו חיוך של הפתעה על פרצופו של מודי, שהחל לפזז על הבמה בספונטניות מתפרצת, כשאבי מלר פורץ אף הוא לכיוון הבמה בצעדי מחול. כיף של ממש.

9. אם הייתי צריך לסכם את הפרק השבועי של "המרגלים" במילה אחת, היא היתה תענוג. הפרק התחיל בצורה שגרתית, ומהר מאוד הידרדר לתרחיש של סוף העולם. רגשות עזים, אימה פסיכולוגית מזוקקת, ועלילה מותחת שלא נותנת לנשום לרגע. אל תתנו לאנשים לספיילר לכם - כשהפרק יגיע ל-BBC Prime, פשוט תראו אותו (שלמקו GRAS).

8. השבוע פורסם לוח השידורים החדש של יס פלוס, עמוס תופינים והפתעות: עם "מלאכים באמריקה", "קרניבל", העונה החדשה של "וויל וגרייס", העונות הראשונות של "המלך היל", העונה השלישית של "הכי גאים שיש" ובעתיד גם "ישנן בנות" המסקרן. אכן, יוצא מן הכלל.

7. רגע אחד שבה את ליבי בפרק השני של "אברווד". זה קרה מייד אחרי שד"ר בראון חווה רגע נוסף של שיחה עם אשתו המנוחה, הפעם באמצע יריד הומה אדם - אירוע שאילץ אותו לעזוב את המקום בבושת פנים עם שני ילדיו. הסצינה שלאחר מכן, במכונית, כששלושתם פרצו בצחוק, היה רגע מענג במיוחד, שביצע את הסוויץ' הזה שנחוץ בשביל לגרום לצופה הטלוויזיה להתחבר אל הדמויות שמולו. אפילו הרייטינג של הפרק הראשון של הסדרה הפתיע לטובה: 5.1% בשעה 15:00 בצהריים. אפילו באקזיט נדהמו.



6. "המירוץ לאתמול" התחילה השבוע ולא הותירה רושם מיוחד על מי שצפה בה. מה היה לנו שם? פיית', כלומר טרו, שמגלה שהיא נאלצת לחזור פעמיים על ימים מסוימים כדי למנוע מאנשים למות, אח אידיוט עם בעיית הימורים, אחות טיפשה עם בעיות סמים, ואלייזה דושקו רצה. ורצה. ורצה. ורצה. אה, כן. היה גם משפט אחד עם קריצה למעריצים: "Have a little Faith in your sister" פיילוט חביב, אבל לא מרשים במיוחד. האם זה עוד ישתפר בהמשך? ימים יגידו.

5. חיים הכט, אני קצת כועס עליך. אני בטוח ששמעת על המשפט "בכביש אל תהיה צודק, היה חכם". אז למה במבחן הנהיגה שארגנת לקשת, יש רק תשובות חד-משמעיות? מה הפלא שכמעט כולם נכשלו בדרך? ובכל זאת, תוכנית חשובה. דילמות אמיתיות שבשום מקום אחר אין אפשרות לנהג הסביר ללמוד. מה שכן, אי אפשר שלא להתעצבן על היציאות לפרסומות. בהתחלה עוד היו נסיבות מקילות - יציאה למבזק חירום על החיסול של רנטיסי. אבל אז הגיע מבזק מאורגן יותר, ואז הגיעו היציאות לפרסומות, וזה עדיין ממשיך: חיים הכט נחתך באמצע משפטים ו"סצינות". מה קורה, קשת? אפילו בספיישלים ותוכניות דגל מקוריות אתם לא יכולים לצאת כמו שצריך להפסקות? או שגם לכם, אפעס, בא להשתיק מדי פעם את חיים? (שלמקו GRAS).

4. האתר הרשמי של "כוכב נולד 2" נראה ויזואלית לא רע בכלל, אלא שהתוכן שיש בו כל כך מבלבל ושגוי, שזה כמעט פשע. לפני התוכנית של אמש, אי אפשר היה לדעת מי הם ה-14 שישתתפו בתוכנית, כמה מתוכם יעלו, או כמה מאלה שיעופו יוכל הקהל בבית להחזיר. בכלל - נראה כאילו חוקי התוכנית משתנים כל רגע על פי הגחמות של ההפקה או של קשת. חבל שאין מידע מסודר שיפרט את הכללים המדויקים בהפיכת הכוכבים הפוטנציאלים ל"כוכב נולד". 2.

3.5. משהו לא כל כך מצחיק עבר השבוע על שידורי "האקדמיה לצחוק" בביפ. ביום ראשון, ערב יום השואה, כצפוי וכראוי, לא שודר פרק. ביום שני שודר לקט מתוך המופע ששודר בערוץ 2, כלומר לא תוכנית "חדשה". ביום שלישי, שודרה תוכנית חדשה, אך אבוי! חלקים נבחרים ממנה שודרו ללא פס הקול. המועמדים שנזרקו מן האקדמיה השמיעו את דברם, אך לא יכולנו לשמוע אותם. חבל במיוחד שנמנע מאיתנו האיחוד המרגש בין הקומיקאים למועמדי "כוכב נולד 2" מאחורי הקלעים. על המסך נראה כאילו הם עשו כיף פיצוץ - שירים, ריקודים, גיטרה מסביב. מה יכול להיות רע בזה? אלא שכל קול לא נשמע. גם ביום רביעי לא שודרה תוכנית חדשה, אלא אותה אחת של יום שלישי, בליווי הפסקול הנכון. ביום חמישי, סוף סוף, שודר פרק חדש ומבטיח בעלילותיהם של הקומיקאים לאחר חזרתו של נוסבאום. ביפ, מה קורה? לא ככה עושים ריאליטי (JW).

3. מייד אחרי הפר-סו-מות יבחר פופו דור-פז את הרגע המשמעותי ביותר בעשרים שנות תוכניתו הפופולרית "הבריון בחרחור". האם זו תהיה הנשיכה המפורסמת? או אולי שבירת משקפי המבקר? תקרית ה"צ'חצ'חים"? זריקת כדורי השוקולד אל פיה של הדוגמנית מאותגרת המשקל? הבאת החייזרים לארץ? כן, פופו, מה רצית להגיד? "פופו עושה שלום"? אה, כן. נכון. היו גם כמה רגעי שפל. לא נורא. נראה רק את הדברים שהביאו מוצ'ו רייטינג. פיסקה זו מוגשת לכם בחסות "תשימו את הנקודות! כשאני אומר 'תשימו את הנקודות' אז אתם תשימו את הנקודות. ברור?" - משפט מופלא נוסף של הבדרן המוכשר דור-פז, שהוא אמר השבוע במסגרת מרתון חמש השעות המבריק והנהדר שהתקיים בשידורי שצף. שידורי שצף - כל המדינה צושצף.

2. דיוויד אי קלי בטוח שהוא חייב להכניס אלמנטים "אלי מקביליים" ל"הפרקליטים" שלו, והשבוע קיבלנו פרק טיפשי במיוחד עם אדם שהואשם ברצח שלוש נשים ואכילתן. להגנתו טענו פרקליטיו שהוא לא שפוי, כי הוא בטוח שהוא חניבעל לקטר. ללינדסי הוא קרא "קלריסה" אפילו שניסו לתקן אותו לקלריס, ועל הלן הוא סיפר שהם שכבו יחד. מטופש וחסר חן. רק פרק אחד העונה היה גרוע יותר, עם ההוא שחשב שהוא סופרמן, מה שגרם לכך שכשהוא קפץ מהחלון כדי לעוף הוא נחת על עובר אורח והרג אותו.



1. ערוץ 1 החליט לחזור למאה הקודמת עם רעיון סטייל המחיקון המפורסם: להחשיך את המסך. רעיון נפלא, לא? למה צריכים צופי הטלוויזיה לראות את האולימפיאדה ויורו 2004 בערוצים המתחרים? הרי יש שידור מופלא בערוץ 1, עם השדרים המהוללים אורי לוי ומשה גרטל. והרי אין חוויה גדולה יותר מלצפות בשידורי הספורט עם שני שדרי-על אלה. מדוע רשאי צופה הטלוויזיה חסר החשיבות להחליט עבורו אם הוא רוצה לראות את השידור של יורוספורט או הערוץ הספרדי במקום? שכולם יחזרו לרוממה ויפה שעה אחת קודם. מי אמר שאין תמורה בעד תשלום האגרה?


בשולי הממיר
הומר ג'יי סימפסון, הידוע משום מה כדן קסטלנטה, קפץ לבקר השבוע ב"מופע שנות השבעים" כנציג של רשויות ההגירה שבא לבדוק אם הנישואים של פז כשרים. ווהו!

השבוע השתתף שחקן בשם קאלום קית' רני בפרק "ארוחת ערב עם דיינה" ב"החצי האפל", בתור החבר לשעבר של דיינה, שנהג להכות אותה. בצירוף מקרים מופלא, השתתף אותו שחקן גם בפיילוט של "טרו קולינג" (כלומר, "המירוץ לאתמול") ששודר השבוע, בדמותו של אליוט, החבר לשעבר של רבקה.

מזל טוב, JW!