המסך המפוצל

7 דברים שאני שונא בדוסון קריק

הפרצופים של ג`ואי, הסנטר הכפול של פייסי, המצח של דוסון והסוודרים של ג`ק. שבעה דברים שכל כך מעצבנים בדוסון קריק

מאת: שגיש

פורסם: 24-07-2001
0 תגובות
בפרק האחרון של דוסון ישבתי בצורה מאוד לא נוחה על הספה. הזיזו לי את הטלוויזיה מהמקום הקבוע והייתי צריך לעקם את הצוואר, כמו גם להתעוות בכל דרך אפשרית, כדי לראות מה הולך שם בפרק. עובדה זו, אני מאמין, גרמה לי להיות מאוד קרנקי באותן 45 דקות ארוכות, וכשאני קרקני אני לא יכול שלא להתעצבן מכל דבר קטן. אז בעודי מנסה את תרגיל היוגה החדש על מרקם הז`מש הביתי, פתאום שמתי לב לכמה דברים שמעלים לי את הטורים (ברמה הסופרפישל) אצל "דוסון קריק", ושמשום מה מעולם לא טרחתי לקנטר עליהם כמו שצריך. עכשיו זה הזמן.

א. המצח של דוסון - עושה רושם, ואחרי שהסתכלנו בפרקי העבר שמשודרים בשידור חוזר בשעה 4 אחה"צ, שמפרק לפרק המצח של דוסון הולך וגדל. לא רק שהתסרוקת הנוראה שלו (שאלוהים יודע מאיפה הוא הביא אותה) רק מבליטה את איזור הגולגולת, אלא גם הוא אוהב ודואג למשוך אותה כמה שיותר אחורה כדי שיראו. הגוונים של הבלונד והאור הבהיר מספקים אפקט נצנץ, ורק כדי להשלים את הדגשה, זה גם המקום החביב על הצלם להתמקד בו. המצח. לצלם. תראו. וואו.

ב. הסנטר הכפול של פייסי - גם אצל פייסי, עושה רושם, הסנטר הכפול תופח מפרק לפרק. כבר מזמן הפסקנו להסתכל על בטנו העגלגלה (תודה לאל על תקופת החורף בארה"ב בה המעיל מכסה הכל), אבל היות הקלוזאפים החדשים על נשיקות מתקתקות ומעוררות בחילה בינו לבין ג`ואי, והתווסף העובדה שהוא מגולח כל כך יפה שאפילו אין זיף אחד, אי אפשר שלא לראות עם כל קיפול של הצוואר את השק שנתלה לו שמה מהפנים, ואפילו את הצלוליטיס. בסנטר, כן.



ג. הפרצופים של ג`ואי - זה היה נחמד מאוד בעונה הראשונה כשרק הכרנו אותה. כן, ג`ואי פוטר, בתולה קדושה ועדינה, עושה עיוותים כל פעם שהיא מבויישת או נבוכה ודי. אבל עם חלוף העונות התלהבה מיז קייתי משום שחשבה לעצמה שזה כל הקסם, והחלה מפגינה את הטיקים מעצבנים שלה בכל הזדמנות. כשהיא עייפה, כשהיא רעבה, כשהיא עצבנית וגם שמחה. כשהיא בוכייה, כשהיא מלוחה, כשהיא ערמומית וגם כשהיא חרמנית ("פייסי *טיק*טיק*, גיו מי סאם")

ד. המעיל של גרטשן - גרטשן, האחות השאפה של פייסי שרק בגלל שידעו אותה שוב ושוב בקולג`, נכנסה להריון וגם הפילה, החליטה לוותר על חייה ולחזור להל-הול שידוע גם בשם "קייפסייד", היא ללא ספק נכס לסדרה. לא רק שיש לנו דמות פדופילה שחושקת בנערים צעירים ומתוחים (שאפילו לא בנויים לתלפיות. מתפשרת השפנפנה), אלא היא גם דמות אמהית ושקולה הכל באחד. פשוט קינדר. רק מה, כמה שהבחורה שווה (והיא שווה), המעיל הזוועתי הזה שעליה, הכחול עם הפרווה החומה עושה אררר וחררר בליבו של כל צופה בכל הצצה מחדש. שימי עליך קצת עור פרה, ילדה.

ה. הסוודר של ג`ק - אם כבר עסקינן בענייני תלבושות, הרי שתקופת החורף אומנם הביאה ברכה על פייסי הצ`אבי (ע"ע), אבל ג`ק, שיודעת ג`ן ויודעים כל צופי הפרק הראשון לעונה שאין לו מה להסתיר, אוהב להתחבא תחת סוודרים מתקופת התרת"ח. לא תאמרו ישים איזה גולף אלגנטי, לא איזה חולצה ארוכה, לא גם מעיל נורמלי. ג`ק רוצה סוודרים שגראמס תפרה. ככה זה, ושכולם יקפצו.

ו. ההורים של דוסון - אם יש דבר אחד מזוויע בעולם הזה (עם כל הכבוד), זה לראות זוג אנשים בשנות הארבעים שלהם עושים קוצ`י מוצ`י על הספה. אבל אם יש דבר אחד יותר מזוויע מלראות זוג אנשים בשנות הארבעים שלהם עושים קוצ`י מוצ`י על הספה, זה לראות אותם עושים את זה כמה וכמה פעמים ביום (או בפרק). ומשום מה, בלי שום סיבה מעניינת או נראית לעין, בדוסון אוהבים להראות את גייל ומיץ` מנענעים את המכונית. הרבה הרבה. ועוד קצת. ותמיד דוסון נכנס באמצע. ויש גם סוף שבוע. ועוד אחד לדרך. וזהו. רגע. זהו. כן.

ז. ג`ן מתאהבת בפסיכיאטר שלה - ג`ן, הו ג`ן, חביבת הצופים, אמת לאמיתה. למה, הו למה, תסריטאים אכזרים, אתם מאכילים אותנו בכזה בולשיט. נתחיל בחארטה של לשלוח ילדה טובה ירושלים לטיפול פסיכיאטרי כי היא שתתה בטיול השנתי. הילדה שתתה, כל הביצפר באורגיה ענקית, והיא צריכה טיפול פסיכיאטרי. אוקיי. נגיד. אבל ג`ן שלנו היא האלוהים של הסדרה. יש לה בטחון, יש לה יוזמה, היא אומרת מה שעל הלב שלה והיא גם מקפיצה טקילות לעת ערב. למה ג`ן שבורת הלב שלנו (ט"תניק זרק אותה, שכחתם?) צריכה להתאהב בפסיכיאטר מתקרח? הקצו הבד-בויז בסדרה? ומה עם קצת לסבו-שיק? ג`ק הוא הומו, אז מה רע אם ג`ן גם תתעניין קצת במישהי מקבוצת המפגש הגאה ההיא? יהיה דיסקו.

***

העונה החדשה של דוסון קריק משודרת בימי ראשון בשעה 21:15 בערוץ 3.
השידורים החוזרים (החל מהעונה הראשונה) משודרים מדי יום בשעה 16:00 בערוץ 3.