המסך המפוצל

צעירים לנצח

ה-WB מציגה: עונת 2004/5. רוב הדרמות בפנים, רוב הקומדיות בחוץ, קצת ריאליטי, דרו קארי, נשיא לעתיד ובן סורר. מלאכים יש רק בשמים

מאת: JW

פורסם: 22-05-2004
74 תגובות
"ה-WB מחוייבת לצמיחה ברייטינג" מכריז ג'ורדן לווין, מנכ"ל הרשת. לאחר עונה לא קלה של ירידה כללית באחוזי הצפיה, כשלונות לא מעטים והרבה בזבוז של כספים ויחצ"נות, ה-WB מחליטה לנער עניינים, להיפטר ממשקל עודף ולהשיק עונת שידורים חדשה ובועטת. בסה"כ מדובר על שתי דרמות חדשות, שלושה סיטקומים וריאליטי אחד. שני ערבים נותרו Untouched בהשוואה לעונה הקודמת, ערב אחד שינה קונספט לחלוטין, והשלושה האחרים משתנים בחציים בלבד (ה-WB משדרת רק שישה ערבים בשבוע, כשהפריים טיים מצומצם, 22:00 - 20:00, והשאר שידורים מקומיים).

מה שאף אחד לא יגיד לכם הוא ש-Deep Down הם מתים מפחד. לא לוקחים סיכונים, לא משחקים באש והולכים על שמות גדולים ובתי יוצר ידועים מוכרים ומוכחים - מארק בארנט, דרו קארי, תומס שלומי, McG וכו'. הרשת הצעירה שהתגאתה בקהל הצעירים הנאמן שלה, פתאום רואה איך גם ההצלחות הגדולות ביותר מקבלות נגיסות מזדמנות באחוריים, ואפילו מצד רשת UPN, אלוהים ישמור! לכן אין שום דבר חדש תחת השמש, או בכל מקום אחר, בלוח השידורים החדש. הכל כבר נראה או נעשה או מבוסס על או מסתמך על משהו שהיה שם קודם. שאחרים יפרצו גבולות ויהיו מקוריים, ב-WB רוצים מספרים, ויפות 43-דקות-לא-כולל-פרסומות אחדות קודם.







שני:
20:00 - הרקיע השביעי (עונה 9).
21:00 - אברווד (עונה 3).

משפחת קמדן מסרבת להעלם. "הרקיע השביעי", עדיין הסדרה המצליחה ביותר של ה-WB, חוזרת לעונה תשיעית, כשאחריה - כבר שנה שלישית ברציפות - "אברווד". העונה מבטיחים ב-WB פחות שידורים חוזרים במשבצות המאוחרות של "אברווד" ו"וואן טרי היל", ויותר תחליפים מקוריים בזמן ההפסקות. נו, אז מבטיחים.

שלישי:
20:00 - בנות גילמור (עונה 5).
21:00 - וואן טרי היל (עונה 2).

בנות הגילמור ימשיכו לשבור את מהירות האור בדיבורים מהירים וריפרורים שנונים, ולמרות הירידה הקלה ברייטינג (קשה קשה להתחרות באיידול), הן עדיין חביבות הביקורת והקהל. בעונה הבאה, מבטיח ג'ורדן לווין, יחזרו "בנות גילמור" ו"הרקיע השביעי" לשורשיהן המוכרים ו"ייתנו לקהל את מה שהוא מחכה לראות". נשמע מבטיח. ולגבי "וואן טרי היל", לא מדובר בהצלחה כובשת ומסחררת, כמו על מימוש מגמת הצמיחה שאוהבת ה-WB. "וואן טרי" היא אחת הסדרות החדשות היחידות בעונה החולפת שהצליחה לשפר ולהעלות את אחוזי הצפיה שלה מדי שבוע, ואף שברה כל פעם מחדש את שיאיה בקרב הילדודס והטינאייג'רים. "צמיחה", "התפתחות", "שאיפה כלפי מעלה" הם מושגי מפתח במנטרה של ה-WB, שעל פיה קמות ונופלות סדרות. לכן "וואן טרי היל" זוכה לראות את אור ה-Tomorrow.

רביעי:
20:00 - סמולוויל (עונה 4).
21:00 -
21:30 - - סדרה חדשה.

בשנה שעברה, כזכור, הועברה "סמולוויל" מימי שלישי לרביעי, והצוות המוצלח גילמור-סמולוויל שהרכיב את ימי שלישי של פוסט באפי-אנג'ל פוצל, כחלק מאסטרטגיית ה"עוגן" של ה-WB (לפתוח כל ערב בסדרה מצליחה ופופולרית, בתקווה שהצופים בה יתעצלו להעביר ערוץ וימשיכו לצפות גם אחריה). רבים הביעו חשש מן המעבר, שהתברר כמוצלח, יחסית. אמנם אחוזי הצפיה של סמולוויל ספגו מפלה קטנה, אבל: א. כל הסדרות המצליחות של ה-WB ספגו מפלה קטנה, ב. "סמולוויל" הצליחה לעורר חיים במשבצת עבשה שנקברה ע"י חמש שנים של "דוסון קריק". כלומר, יותר אנשים צופים ב-WB בימי רביעי בשמונה, ובראייה כוללת זה דבר טוב. לכן, למרות דיבורים על הזזה, החליטה הרשת להשאיר את "סמולוויל" במקומה הנוכחי, ולהחליף את "אנג'ל" ב... שני סיטקומים. ב-WB סומכים על קהל הגברברים הצעירים שצופים ב"סמולוויל", שיישאר לצפות גם בשתי הקומדיות הגבריות והלא שגרתיות שלה.

האחת, "טלוויזיית הצווארון הכחול" (Blue Collar TV), מבוססת על מופע בידור מצליח שהיווה השראה לסרט טלוויזיה מצליח לא פחות בערוץ קומדי סנטרל. שלושת המשתתפים הקבועים פלוס שלל פליטים מתכניות כמו Mad-TV ו"הניסוי של ג'יימי קנדי" יציגו בכל תכנית נושא מרכזי מחיי היומיום, שאותו יציג אחד המשתתפים הראשיים, ג'ף פוקסוורת'י, במופע סטנד אפ בתחילת כל פרק. קצת מוכר, לא? הסדרה תחל את ריצתה כבר ביוני הקרוב.



השניה גם היא מוכרת למדי, אבל הפעם זה לא רק נשמע מוכר אלא גם נראה ככה. דרו קארי ורוב חברי הקאסט של "המופע של דרו קארי" ו"של מי השורה הזו" חוזרים בתוכנית אילתורים ואימפרוביזציות, ומשלבים הפעם גם אלמנטים של אנימציה ואפקטים מיוחדים. אתם יודעים איך זה: הקהל זורק הצעה, דרו וה-Shiny Happy People שלו ממחיזים אותה, ועכשיו יהיה גם מסך מאחוריהם שיציג אנימציות ממוחשבות של רקעים ודמויות שונות, ויחייה את כל הסיטואציה. האמת שאם הקהל האמריקאי עוד לא שבע מהנונסנס של קארי, זה יכול לעבוד. במיוחד שאין מול "המסך הירוק" תחרות אמיתית של ממש - שלוש סדרות חדשות שעתידן עוד לא ידוע, "הבית הלבן" המדשדשת ו"הרווק" שכבר לא מה שהיתה. במחשבה שניה, סיטקומים גבריים, בכלל, הם הימור די גדול. "על גבול השפיות", למשל.

חמישי:
20:00 -
21:00 -

מהפכה: חמישי כבר לא מצחיק. לאחר שנים של ניסיונות להפוך את ערב חמישי לערב הקומדיות הגדול של הרשת, ב-WB מזדהים כנראה עם לכתה של "חברים", מפרקים את הבסטה, עושים Redefinition לערב, והקומדיות מפנות את מקומן לסדרת דרמה אחת ותכנית מציאות אחת.

"ההר" (The Mountain) הוא סיפורו של דייויד (אוליבר הדסון, "דוסון קריק", "המדריך לכוכב רוק מתחיל", שהוא, אגב, גם בן של גולדי, ואח של קייט), צעיר שעזב את עיירת הביית הקטנה שלו כדי להיות נהג מקצועי במירוצי אופנועים. קשוח, הבחור. טוב ויפה, עד שהוא מגלה שסבא שלו, שהוא מייסד העיירה ומנהל את אתר הסקי המפורסם שבה, נפטר במפתיע. לא רק שהתפגר, גם השאיר אחריו Parting Gifts והוריש לו את העסק המשפחתי, במקום לאחיו הבכור שחולם על השליטה כבר שנים. אז דיוויד חוזר הביתה, מתאחד עם אמו (ברברה הרשי, "חנה ואחיותיה", "חופים", "שיקגו הופ") ואחותו הקטנה, וסובל את קנאתו וצרות עינו של האח. אל דאגה, יהיה גם משולש אהבה עם שתי נשים, מאבק עם משפחה שכנה, גילויים של סודות מפתיעים וכן הלאה. מבטיחים להתארח מיץ' פילגי (סקינר של "תיקים באפילה") ופן באדגליי ("סיבוב שני"). בית היוצר של הסדרה נשמע מבטיח: מפיק העל McG, שאחראי לסרטי "המלאכיות של צ'ארלי" ולסדרה המצליחה "The O.C", יחד עם עוד מפיקה של O.C ומפיק של "אמריקן גות'יק".



"סטודיו 7" (Studio 7) הוא שילוב של שעשועון טלוויזיה עם ריאליטי. לוקחים 7 אנשים שאמורים להתחרות זה בזה במסגרת שעשועון נושא פרסים, ומשכנים אותם בוילה אחת למשך שבוע. שיכירו אחד את השני, ילמדו אחד על השני, ואח"כ יביסו אחד את השני במסגרת דרכם אל הפרס הגדול, כך שכל העסק הופך ל-War Zone אחד גדול. איך המגורים המשותפים ישפיעו על התחרות? הא, זהו למעשה מחקר אנתרופולוגי מרתק. בערך. לא מפתיע שאחד מיוצרי "מי רוצה להיות מיליונר?" הוא האחראי לתופעה.

שישי:
20:00 - מה שאני אוהבת אצלך (עונה 3).
20:30 -
21:00 - ריבה (עונה 4).
21:30 - ככה זה בחיים (עונה 5).

המטרה - לנסות ולתת פייט הולם ל-TGIF של רשת ABC. לכן למרות ספקולציות רבות, "מה שאני אוהבת אצלך" (What I Like About You) לא בוטלה ונרתמה אף היא למאבק, יחד עם "ריבה", הסיטקום המצליח ביותר של ה-WB (ושמישהו יסביר לי למה ואיך זה קרה בדיוק), והעונה החמישית של "ככה זה בחיים" (Grounded For Life), שהיא למעשה העונה המלאה השניה של הסדרה ב-WB ("ככה זה" נאספה ע"י ה-WB באמצע עונתה השלישית שעמדה בפני ביטול ע"י הרשת ששידרה אותה עד אז, FOX). את ה-Hole in the World שבאמצע, סותמת "קומנדו נני" (Commando Nanny), סידרה קומית חדשה מבית היוצר של מפיק העל בתחום הריאליטי מארק בארנט ("הישרדות" של CBS, "השוליה" של NBC). בארנט, שכובש כאן עוד רשת שידור, מציג את הסדרה המתוסרטת הראשונה שלו, ומכיוון שמדובר בתחום לא כ"כ מוכר עבורו, הוא מבסס אותה על נסיון החיים האישי שלו.

יוצא צבא בריטי צעיר מגיע לארה"ב ונשכר שם ע"י אם משפחה בוורלי-הילסית עשירה כדי לטפל בבנה בן החמש. אב המשפחה (ג'רלד מקריני, "אבא המפקד") לא ממש סובל אותו, האחות הבכורה מנסה לפלרטט איתו והילד הקטן, כצפוי, עושה רק צרות. הקונספט נשמע צפוי לעייפה, מה גם שהוא מזכיר כשלונות מהדהדים אחרים בתחום הזה ("Family Business", "Cracking Up"). מצד שני, "נני" רצה שש עונות. מצד שלישי, זה היה אי שם בשנות התשעים. בקיצור, אני במקום ה-WB הייתי מייעץ לבארנט להפסיק כבר עכשיו לכתוב תסריטים ולהישאר עם האנשים הבוכים בריאליטי'ז שלו, ובמקביל מתחיל להתניע את הפקתן של אחד מתחליפי אמצע העונה כבר מראש (שכוללים, בין השאר, קומדיה עם פראן דרשר. הו, האירוניה).




ראשון:
17:00 - וואן טרי היל (ש.ח).
18:00 - ההר (ש.ח).
19:00 - הזמן הגדול של סטיב הארווי (עונה 2).
20:00 - מכושפות (עונה 7).
21:00 -

גם השנה ממשיכה אסטרטגיית ה-Easy View של ה-WB בפרה פריים טיים של ימי ראשון (שהיא בעצם שיכלול מסוגנן של קונספט ה"שידורים נוספים למען צופינו" – ניקח פרקים בסדרות ששודרו השבוע, נשדר אותם שוב ונקרא לכל המכלול הזה בשם חדש ויחצ"ני). השינוי היחיד הוא שהשעה שבע, שהוקדשה עד כה לשידור נוסף של עונות ראשונות בסדרות מצליחות, תכיל כעת שידור מקורי. כמה חבל שזו תוכנית המערכונים של סטיב הארווי, הביל קוסבי של ה-WB, שחוזרת לסיבוב נוסף ומורחב (שעה שלמה במקום חצי). המכשפות נשארות במקומן בשמונה, ובתשע משובצת הדרמה המיוחלת והמדוברת ביותר של ה-WB העונה, "ג'ק ובובי" (Jack & Bobby).

שני מפיקי על ששמם הולך לפניהם, תומס שלומי (יוצר מפיק ובמאי ארבע העונות הראשונות של "הבית הלבן") וגרג ברלנטי (יוצר ומפיק "אברווד" ו"דוסון קריק"), חברו להם יחדיו ויצרו דרמה על שני אחים צעירים ואימם החד-הורית, כאשר הטוויסט - אחד מהם, ה-Hero של הסדרה, הולך להיות בעתיד נשיאה הבא של ארה"ב. הרבה אחרי שג'ד ואבי ברטלט יפנו את הפקלאות, כמובן. הסדרה שתתרחש בימינו אנו, תעסוק בעיקר במערכת היחסים בין האחים, וב'תהליכים שמעצבים ומכינים אותם לגדולה'. בעצם ניתן לומר ש"ג'ק ובובי" היא ה"סמולוויל" של הבית הלבן, רק עם הרבה יותר כשרון מאחוריה. דמויות נוספות כוללות את השכנים, אב ובתו הצעירה והיפה, ואת חברו הטוב של הנשיא לעתיד. המעניין הוא שבמהלך הסדרה מובטחים להשתלב מעין פלשבקים עתידיים של ראיונות עם חברי צוות הבית הלבן של הנשיא המיועד, אשתו, ועוד. והטוב באמת נשמר לסוף - בתפקיד אימם של שני האחים, ליהק שלומי את אשתו, השחקנית כריסטין לאהטי, זוכת פרסי האמי והגלובוס, המוכרת ביותר אולי כקייט אוסטין של "שיקגו הופ". למען האמת, על פניה נשמעת הסדרה כגדולה מדי עבור רשת ה-WB וקהל הטינאייג'רים שלה, אבל אולי באמת מדובר בלהיט הבא שישנה את פניה המחוצ'קנות של הרשת. אולי.








סדרות מיד-סיזן:

ה-WB מעמידה מספר פרוייקטים בסטנד-ביי, למקרה שאחת או יותר מן הסדרות החדשות תבוטלנה, או כמילוי בתקופת שידורים חוזרים. גם סדרות מיד-סיזן עלולות להתבטל ברגע האחרון, כדוגמת "פירלס" של העונה שעברה. שתי דרמות, סיטקום ושלוש תוכניות ריאליטי נמצאות ברשימה, Waiting in the Wings עד שיקבלו אור ירוק ויעלו לאוויר.

דרמה: רוקי פוינט / Rocky Point

צעירה בת 19 מעדיפה לזנוח את אוניברסיטת פרינסטון ולעקור חזרה אל מקום הולדתה, אי שם בחוף הצפוני של הוואי. יש לה חברים, יש לה חבר גולש, ויש לה גם אבא מנוכר (בילי קמפבל, "להתחיל מחדש"), שיום בהיר אחד מופיע על סף דלתה ורוצה לעשות שולם. בקיצור, צעירים יפים בסביבה אקזוטית, ויש להניח גם מפלי מים ובגדי ים.

סיטקום: גרים ביחד / Shacking Up
ג'וש המסכן, שמועף לאלתר מבית ספר לרפואה, נאלץ לחזור לגור בבית עם אמו ואחותו הקטנה, ומגלה להפתעתו שלאמו היקרה (פראן דרשר, "נני") יש חבר צעיר יותר ממנו. לא רק זה, הארון שבחדר השינה הישן שלו מושכר לבחור נוסף, וכל החבורה הביזארית מוצאת את עצמה תחת גג אחד.

דרמה: תדר גלובלי / Global Frequency

גם WB רוצה מתח ואקשן, ו"Global Frequency" - הסדרה המתוסרטת השניה של מארק בארנט - היא התשובה שלהם ל"24" ו"אליאס". הסדרה מבוססת על סדרת ספרים בעלת שם דומה ועוקבת אחר ארגון ביון עצמאי וחשאי שמטרתו להגן על יציבות עולמית מכל Damage שלא יהיה, ולמנוע ממזימות פוליטיות כאלו ואחרות להפר אותה. הם יכולים להתחבר, לצוטט ולהקשיב לכל דבר קיים, יש להם ציוד טכני מן השורה הראשונה וסוכנים מאומנים ומיומנים. בראש הארגון פליטת NSA, במרכזו צוות של שוטר לשעבר ומדענית מחוכמת. ביחד, הם יצילו את העולם מפני סכנות העולם המודרני, וכאלו.

ריאליטי: פגישת מחזור, עונה שלישית
עונה נוספת לתכנית הריאליטי שמפגישה בוגרי תיכון עשר שנים לאחר סיומם. העונה החדשה תתרחש במאווי.

ריאליטי: האיש הגדול בקמפוס / Big Man on Campus
קבוצה של נערות אחווה צעירות ויפות בוחרת מבין קבוצת בחורי אחווה את הכי מקסים חתיך ושווה, ואז מתהפכות היוצרות כאשר הוא צריך לבחור את הכי מקסימה חתיכה ושווה מתוך אותה קבוצה שבחרה אותו. נשמע מקסים, חתיך ושווה.

ריאליטי: רוצות להיות / Wannabes
גירסת ה-WB ל"אודישן הגדול". קבוצה של שחקניות / זמרות / דוגמניות / מלצריות שאפתניות גרות ביחד ומתחרות על אותן התפקידים. כל אחת בתורה תקבל משימה מטופשת כזו או אחרת, כאשר חבר שופטים מלומד יעביר Judgment על המתחרות, יעיף בכל שבוע אחת מהן ובסוף תיוותר זו שתזכה לככב באחת הסדרות של ה-WB. אופיר נהרי, מאחוריך.





שלום ולא להתראות:
הכל אודות משפחת אנדרסון, אנג'ל, הניסוי של ג'יימי קנדי, כמו משפחה, The Help, Run of the House, טרזן.


ללוח 2004/5 של NBC
ללוח 2003/4 של WB