המסך המפוצל

הממיר 29/5/04

אוורווד הקסימה, החברים הצחיקו, הפרקליטים עניינו, סוף סוף גילמור, ג`ואן עיצבנה, שני גברים שעממו ובערוץ 10 הגזימו לגמרי

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 29-05-2004
92 תגובות
10. פרק מקסים היה השבוע ב"אוורווד". עושה רושם שהסדרה פשוט משתפרת משבוע לשבוע. סוף סוף זכינו לראות את קולין, החבר המיתולוגי של איימי, ביום בו קרתה התאונה שהכניסה אותו לקומה. הפלאש-בקים לעבר היו עשויים בצורה מרגשת מאוד, והסצינה ששילבה בין רגע המשבר בניתוח לבין התאונה עצמה היתה לא פחות ממושלמת.

9. "חברים" היתה ועודנה אחת הקומדיות המשעשעות ביותר שקיימות על המסך. רוב הסיכויים שאם תתנו להם את 22 הדקות השבועיות, לא תתחרטו על כך. בדרך כלל. הפרק ששודר בשבת האחרונה הכיל כמה רגעים חביבים במיוחד, עם ההסתבכות של ג'ואי עם מוזיאון ה"מט" ועם פיבי שניסתה לא לחשוף את עצמה בפני רייצ'ל ולצורך העניין השתמשה במבטא שוודי מזויף. ה"המנון" השוודי ששרה היה להיט של ממש, כמעט כמו ויקראם של רוס, בשעתו. כיף. קשת, יש מצב לשידור העונה העשירית ברצף?

8. אחרי תקופת ייבוש של למעלה משנה, סוף סוף זכינו לקבל את פתיחת העונה השלישית של הגילמוריות. איך היה הפרק? חמוד למדי. במיוחד הפתיחה שלו, עם השעונים, והקטע עם "מימי", הדמות ה"חדשה". מה שכן, עושה רושם שגם העונה הזאת תיסוב סביב ההתלבטות של רורי במי לבחור, בג'ס או בדין (לא נמאס מזה כבר?) וסביב האהבה הלא ממומשת בין לוק ללורליי (גם העניין הזה מתחיל קצת להימאס). ואגב, שלא יהיו ספיקות - הציון 8 ניתן לפרק עצמו, ולא לערוץ ששידר אותו, אליו עוד תגיע התייחסות בהמשך.



7. "השיר שלנו" ידועה בהרגל הקבוע של כותביה לשים ניואנסים קטנים המתייחסים לבראנז'ה הישראלית ולתעשיית הטלוויזיה המקומית בארצנו. השבוע, התייחסות קטנה כזו הצליחה להפיל אותי מהכיסא. מדובר בסצנה בה נערך מו"מ בין אודי שניר (דליק ווליניץ) למורי ביה"ס בקשר להפקת סדרת ריאליטי על תלמידי החוג למוזיקה. במהלך הדיון אומרת המורה גלי (אביגיל אריאלי) "ללכוד חבורה של אנשים, זה לא כמו להתעלל בדגים בכלובים?", אודי שניר משיב לה "את יודעת משהו גלי, פעם גם אני חשבתי ככה. מסתבר שטעיתי". משחק המילים הזה מתייחס ישירות לקמפיין של ווליניץ נגד כלובי הדגים באילת, ולקמפיין המאוחר יותר בו השתתף, שתומך באותם כלובים, בו הוא מודה ש"טעה". נחמד היה לראות את ההומור העצמי מצידו של ווליניץ ואת התחכום של תסריטאי הסדרה (עידו f. כהן).

6. בהתחלה זה נראה רע עבור "הפרקליטים": רבקה ערערה על המשפט שהכניס את לינדסי דול לכלא, ולמרות שקיבלה הנחיות מפורשות לא לעצבן את שבעת השופטים שבבית המשפט העליון, היא עשתה זאת, אבל הצליחה לצאת מזה יפה, מה שגרם בסופו של דבר להחלטה לבטל את תוצאות המשפט הקודם. גם עלילת המשנה עם הילדה החטופה, שנפתחה בשבוע שעבר, נסגרה בצורה מעניינת השבוע. יופי של פרק, יופי של סדרה. וגם ה"!You Stinker" החדש חמוד למדי.

5. פרק מעצבן שודר השבוע ב"ג'ואן מארקדיה". סטיב ראמזי, הבחור איתו ג'ואן היתה צריכה לצאת היה מעצבן מדי, ושיחק בצורה מוגזמת, במיוחד ברגעי הקונפליקט שלו. אפילו ג'ואן עצמה, שלא כרגיל, הצליחה לעצבן עם הפרצופים המיואשים שלה, בסצינה עם האקדח. בתור סדרה שרוב פרקיה היו מהנים, אני מקווה שמדובר במעידה חד-פעמית. מה שכן, מיס לאנינגהאם שוב התארחה שם כאלוהים, וטוויסט הסיום בהשתתפותה הציל את הפרק מהתואר "הפרק הגרוע ביותר ששודר השבוע".

4. בשבת האחרונה שודר פרק הפתיחה של "שני גברים וחצי". עשר דקות בלבד הספיקו כדי שצ'רלי שין יצליח לעצבן, הילד שמשתתף בצורה קבועה בסדרה יוכיח שהוא לא יודע לשחק והבדיחות הגרועות יופיעו שוב ושוב ושוב. קומדיה מיושנת כזאת כבר מזמן לא היתה לנו, בטח לא כשמדובר בכזאת הצלחה בארה"ב. נו, שיהיה. ואגב, שלא יהיו ספיקות 2 - הציון 4 ניתן לפרק עצמו, ולא לשידור עצמו, גם אליו עוד תגיע התייחסות בהמשך.



3. בשבועות שידרה קשת ספיישל מתוך סיבוב ההופעות של משתתפי העונה הראשונה של "כוכב נולד", אלא שהשידור היה ערוך בצורה נוראית, כששירים נקטעו באמצע, או כשבמקום להראות את הזמר על הבמה העדיפו להתמקד דווקא באלו שירדו ממנה ובשברי המילים שהיה להם להגיד. כזה חוסר מקצוענות לא זכור לי כבר הרבה זמן אצל הזכיינית המשופשפת הזאת.

2. פעם היה נדמה כאילו מבין שני הערוצים המסחריים, ערוץ 10 הוא שנוהג בכבוד רב יותר בסדרות הרכש שלו. כנראה שהדבר היחיד עמו נוהג הערוץ בכבוד הוא "24", כי אחרת קשה להבין את ההחלטה התמוהה לצאת לפרסומות פחות מארבעים שניות לפני כתוביות הסיום בפרק הפיילוט של "שני גברים וחצי". ככה לא צריך לצאת לפרסומות. אבל זה עוד כלום לעומת מה שעשו בערוץ לפרק פתיחת העונה השלישית של גילמור.

1. החצי הראשון של הפרק עוד הצליח לעבור בשלום, אבל מייד אחרי הפסקת הפרסומות השניה, החליטו בערוץ 10 שנורא בוער להם להריץ טיקר, שכלל חדשות רגילות, פרומו לתוכנית הבאה בערוץ, ואת תחזית מזג האוויר (זה קיץ, אנחנו כבר יודעים שחם ומגניב), מתחת לתרגום של פרק פתיחת העונה השלישית של "בנות גילמור". איך אפשר להתרכז בפרק או לקרוא את הכתוביות, כשאריק שרון רץ למטה על המסך? מה הם חושבים להם שם בערוץ 10? אני רוצה לדעת מי האדם שיפתח "בנות גילמור" כדי לראות חדשות. אם אתם רוצים לשדר חדשות - שדרו חדשות. אם אתם רוצים לשדר "גילמור" - שדרו "גילמור" לעזאזל. טיקר חדשות צריך להיות דבר שמשדרים כשאין ברירה, כשקורים דברים שאי אפשר לחכות לשדר אותם, וחייבים לנהוג בזהירות לפני שמשתמשים בו. בשביל לדעת שיגאל צור מתכונן לקיץ ומסיר שיער בשעווה חמה ב"אולפן המרכזי", אני פשוט אחכה לאולפן המרכזי. או אעביר ערוץ.