המסך המפוצל

Extreme Makeover

רשת ABC הידרדרה למקום הרביעי ומציגה לוח שידורים, שכולל סדרות חדשות בכל ערב. האם זה יעזור לרייטינג?

מאת: assafTV

פורסם: 30-05-2004
49 תגובות
רשת ABC היא הצעירה מבין שלוש הרשתות הגדולות ותמיד הצליחה לפגוע באחוזי הצפייה של שתי הגדולות, אחיותיה הבכירות NBC ו-CBS. אולם בשנים האחרונות הרשת סובלת ממחסור חמור בלהיטים, מה שמסביר את מצבה ברייטינג: מספר 4. אפילו רשת FOX הצעירה (פחות מעשרים שנה על המסך) הצליחה לעקוף אותה, בעיקר בזכות להיט הריאליטי / כשרונות "אמריקן איידול", כמו גם להיטים יציבים בקרב גילאי 18-49 כ"משפחת סימפסון" הותיקה.

מה שחסר ל-ABC זה להיט. להיט אחד ענק שיכול להקפיץ ולסחוף את הרייטינג של כל הרשת. ל-FOX יש כאמור את "איידול", CBS נהנית מפירותיה של "CSI" ו-NBC החזיקה שנים על הפופולאריות של "חברים". לא שלא היו ל-ABC להיטים בשנים האחרונות, אך אלו היו בעיקר להיטי ריאליטי זמניים. "מי רוצה להיות מיליונר?" הקפיץ את הרייטינג של הרשת לפני שנים ספורות, אך הרשת לא השכילה לבנות סביבה לוח ראוי ופשוט שידרה את התוכנית בכל משבצת פנויה, עד שלקהל נמאס מהתוכנית והרייטינג החל לצנוח, סוחף איתו את הרשת למטה. תוכניות הריאליטי "הרווק/ה" ו-"Extreme Makeover" הביאו נתונים יפים, אך עדיין לא הספיקו להגיע למקום הראשון ברייטינג, או אפילו לא לטופ 10.

מסקירה חטופה בלוח החדש אפשר בהחלט ללמוד שהרשת מציגה מבחר סדרות מסקרנות למדי. קשה לנבא אלו מהם יהיו להיטים, אך קל למדי לומר (ואולי אני נמהר מדי), שעדיין לא נמצא כאן הלהיט הגדול שיקפיץ את הרשת בחזרה לפסגות הרייטינג.





מה צפוי לנו בעונת 2004/5?

שני
עד ינואר
20:00 (The Benefactor).
21:00 פוטבול יום שני.

לאחר סיום עונת הפוטבול
20:00 סרט יום שני.
22:00 (Grey's Anatomy) (טאצ'סטון).

כל עוד עונת הפוטבול ממשיכה, הרשת יכולה לסמוך על רייטינג יציב וגבוה. כדי להבטיח שהוא יהיה כזה במשך כל הערב, שיבצה הרשת בתחילת שידורי הערב תוכנית ריאליטי (ABC מכנה אותן "תוכניות אלטרנטיביות. או-קיי). "המיטיב" מציגה לנו את המיליארדר מארק קו?ב?ן. מארק מתכוון להעניק מיליון דולר לזר מוחלט. למה? ככה. כזה הוא. בן אדם מאוד נדיב. אבל רגע רגע, לא כל אחד יכול לקבל מיליון דולר. האנשים שמתחרים על המיליון יעברו מבחני אישיות, אינטליגנציה וכד', כדי לבדוק ולראות עד כמה מגיע להם הכסף. האדם שיקבל את הכסף צריך להיות חם ולבבי, אהוב ועם לא מעט מזל. טוב, זה די פוסל אותי, אני מניח.

לאחר סיום עונת הפוטבול תשבץ הרשת סרטי קולנוע שימלאו את הזמן. ובעשר בערב תעלה סדרת דרמה חדשה. ABC תביא לנו משהו חדש ומקורי, דבר שלא ראינו עד כה בטלוויזיה: סדרה על רופאים! מה, זה לא חדשני?



מרדית', איזי וכריסטינה בדיוק סיימו ללמוד רפואה. עכשיו, הן מתחילות את התמחותן בבית החולים "גרייס", מקום שנחשב תובעני במיוחד. שבע שנות התמחות עומדות בפניהן (שהן במקרה או לא, גם המספר האידיאלי לסדרת טלוויזיה - שבע עונות. מקריות?) עד אשר יהיו מנתחות מן המניין. הסדרה תלווה את הרופאות-לעתיד במהלך עבודתן, כמו גם את חייהן האישיים. צרות עם חברים, הורים ושאר תחלואים. הקאסט כולל את אלן פומפאו, קתרין היגל ("רוזוול") וסנדרה או בתפקידי מרדית', איזי וכריסטינה. עוד בקאסט: פטריק דמפסי.

שלישי
20:00 המשפחה שלי (My Wife and Kids) (עונה 5).
20:30 ג'ורג' לופז (עונה 4).
21:00 החיים לפי ג'ים (עונה 4).
21:30 (Rodney) (טאצ'סטון)
22:00 NYPD Blue (עונה 12) / (Blind Justice) (בוצ'קו/פראמאונט)

ערב יום שלישי של הרשת הביא נתונים נאים ויציבים, מה שלא מונע מהרשת לערוך גם בו שינויים. הקומדיה "8 כללים פשוטים..." הועברה משלישי לשישי ובפתיחת שידורי הערב נמצאות שתי קומדיות שעברו מימי רביעי ושישי. ג'ים בלושי ימשיך להביא נתונים סבירים עם "החיים לפי ג'ים" בתשע בערב. בינו לבין העונה ה-12 והאחרונה של NYPD Blue שובץ סיטקום חדש - "רודני".



הסטנד-אפיסט רודני קרינגטון מופיע מדי ערב בבארים. ביום יום הוא עובר מעבודה לעבודה, לא חושש להתעמת עם אשתו על הקריירה בה בחר, ולא פוחד להיכנס עירום לסופר עקב הפסד בהתערבות. הסדרה, שעוקבת אחר חייו, עבודתו ומשפחתו, מושווית ל"שפץ ביתך", כסדרה על גבר מהזן ה"ישן" ומשפחתו. כרגיל, הסדרה תקום ותיפול על הביצוע. בתווך, בין "החיים לפי ג'ים" ו-"NYPD" ניתן יהיה להבטיח רייטינג סביר. מעבר לזה? או הלהיט הבא של הרשת ("שפץ ביתך" כבר אמרנו?) או עוד סיטקום לעוס שידדה ברייטינג עד שיתפוגג כלא היה. ג'ניפר אספן (דפני מ"שולחן לחמישה") היא אשתו בסדרה.

עם סיומה המוקדם של NYPD בתחילת 2005, תתפוס את מקומה סדרה נוספת של בוצ'קו - "צדק עיוור". הבלש ג'ים דאנבר מצליח לעצור שוד שהשתבש, אלא שזה עולה לו במאור עיניו, מה שלא מונע ממנו להמשיך ולעבוד כבלש. הוא מתחיל לעבוד באזור חדש שלא ממש מקדם את פניו בברכה, השותף שלו לא בוטח בו אך דאנבר מפתיע את כולם בנחישותו.

סטיבן בוצ'קו הוא לרוב ערובה לאיכות ולמרות כישלונות מביכים מהעבר (כולם מדחיקים את "קופ-רוק" שילוב בין סדרת משטרה למחזמר...) הוא עדיין יודע להנפיק הצלחות. רון אלדרד הינו הבלש ג'ים דאנבר. רינה סופר מגלמת את אשתו.



רביעי
20:00 (Lost) (טאצ'סטון).
21:00 הרווק.
22:00 (Wife Swap).

"זהות בדויה" מעולם לא היתה להיט ענק, אך היא אהודת המבקרים ויש לה קהל מעריצים נאמן וקנאי במיוחד. זה מספיק בשביל לתת לג'יי.ג'יי. אברהמס סדרה נוספת בפריים-טיים, במקביל ל"זהות בדויה" (שתחזור רק בינואר). "אבודים" מגוללת את סיפורם של ניצולי מטוס שהתרסק באוקיינוס השקט.

48 הניצולים מנסים לשרוד באי הקטן, מקווים ומצפים שיצילו אותם. נוסף על המתחים שיכולים להיווצר בין זרים במצב כה רגיש, במקום כה לא ידידותי, מסתבר שהם לא לבד על האי. יצורים מסתוריים אורבים ביער, ומעוררים פחד באנשים. הסדרה אמורה להביא לנו את סיפורם של אנשים במצבים קיצוניים כגון אלו, דבר שיכול להוציא מהאנשים את הטוב שבהם, אך גם את הרע שבהם. בקאסט נמצאים מת'יו פוקס ("שולחן לחמישה"), דניאל דיי קים ("24", "אנג'ל", "קרוסייד").




"אשה בהחלפה" היא עוד תוכנית ריאל.. סליחה, "תוכנית אלטרנטיבית". היא מבוססת על פורמט בריטי שאף זכה בפרס ה-BAFTA (ה"אמי" הבריטי). בתוכנית, האמהות בשתי משפחות מחליפות תפקיד לעשרה ימים. בחמשת הימים הראשונים הן חייבות לפעול לפי כללי הבית. בחמשת הימים הנותרים הן יכולות לפעול לפי רצונותיהן והרגליהן ולהכפיף את צורת ניהול הבית שלהן על בני "משפחותיהן" החדשות. עקרונית, ניתן לצפות להצלחה נאה בהתחשב בפורמט המקורי, אלא שמולה משודרות שתי סדרות שלא ישאירו לה יותר מדי צופים: "חוק וסדר" ב-NBC ו"CSI: ניו יורק" ב-CBS. הצפי: מקום שלישי, כברירת מחדל, הרחק הרחק מאחור. שלוש הרשתות האחרות פשוט לא משדרות ב-22:00.

חמישי
20:00 מהפך קיצוני Extreme Makeover.
21:00 (Life As We Know It) (טאצ'סטון)
22:00 פריים-טיים לייב.

יום חמישי בשנים האחרונות היה בעיקר דו-קרב בין CBS ו-NBC. הרשתות האחרות ניזונו מפירורי הרייטינג שנשארו, בקושי. את הערב פותחת הרשת עם תוכנית המהפך / ריאליטי "מהפך קיצוני" שזוכה להצלחה נאה. ב-22:00 תשודר תוכנית המגזינים "פריים טיים" שהחל מהעונה יוצמד לשמה גם "לייב". ממגזין כזה מצפים בד"כ לתוצאות סבירות, ואלא אם מדובר בתוכנית מיוחדת בה מייקל ג'קסון חושף את יחסיו עם ילדים וקופים, התוכנית לא צפויה להרעיד את טבלאות הרייטינג, אך גם לא לעשות פדיחות גדולות מדי לרשת.

במרכז שידורי יום חמישי של ABC נמצאת סדרה המבוססת על ספרו "Doing It" של מלווין ברגס, "Life as we know it". מדובר בדרמת התבגרות רגישה, מעט קומית, על שלושה חברים מתבגרים, דינו, בן וג'ונת'ן. שלושת החברים מתעסקים בעיקר בסקס. חושבים עליו, רוצים אותו וכנראה שמתישהו גם יעשו אותו. הסדרה כבר הוגדרה על ידי מבקרים כגרסה הגברית של "אלו הם חיי" (My So-called Life). מדובר גם ככל הנראה באחת הסדרות שצפויות להתאייד מהלוח תוך פחות מעונה. השילוב "דרמת נעורים רגישה" + "ABC" + "יום חמישי בתשע מול זירת הפשע והשוליה" = "שברירי רייטינג לסדרה שתוחלף במהרה ע"י תוכניות ריאליטי בשידור חוזר". נותר רק לקוות שהרשת תפגין אורך רוח ולפחות תיתן לה צ'אנס, כמו שרשת FOX עשתה בעונה האחרונה עם "מרוץ לאתמול". הסדרה לא זכתה לרייטינג גבוה אך הרשת לא הורידה את הסדרה והמשיכה להקרינה, מה שתרם לביסוסה ואף לעלייה מתונה ברייטינג לקראת סוף העונה.




בקאסט נמצאים שון פריס, ג'ון פוסטר וכריס לוול בתפקידים של דינו, בן וג'ונת'ן. עוד בקאסט די.בי. סוויני ובתו של אוזי - קלי אוסבורן. היוצרים והמפיקים עבדו בעבר ב"תהרוג אותי וזהו" וב"זרוקים ויורמים".

שישי
20:00 8 כללים פשוטים (עונה 3).
20:30 (Savages) (אייקון פרודקשנס / NBC-Universal Television)
21:00 הופ ופיית (עונה 2).
21:30 פחות ממושלמת (Less Than Perfect) (עונה 3).
22:00 20/20

כבר שנים ידוע יום שישי ב-ABC כ-TGIF, או "תודה לאל שזה יום שישי" (Thank GOD it’s Friday). ערב של סדרות משפחתיות חביבות שלא מאיימות על הצופים, "צער גידול בנות"-שיק.

את הערב פותחת "8 כללים פשוטים" שעוברת מיום שלישי. מותו של ג'ון ריטר, כוכב הסדרה, הביא אמנם לעליית הרייטינג של הסדרה, אך אט אט החל הרייטינג לצנוח, אולי ובעיקר גם בגלל שיבוצה של הסדרה מול "אמריקן איידול". ביום שישי, יום שמוקדש כולו לסדרות משפחתיות, יש סיכוי שהרייטינג ישתפר, כאשר רק ג'ואן ואלוהים יכולים לפגוע בו. ב-21:00 תמשיך קלי ריפה להביא רייטינג ממוצע לקומדיה הממוצעת "הופ ופיית'" כאשר מיד אחריה עונה נוספת של יוצאת "פופיולר" שרה רו. את הערב חותם מגזין החדשות "20/20" שאמור להביא רייטינג סביר ותו לא.

ב-20:30 משובצת סדרה חדשה "Savages" בהפקת מל גיבסון, שאף ביים את הפיילוט. הסדרה מבוססת על ניסיון חייו בגידול בנים פרועים. ילדי משפחת סאבאג' הם מה שאמהות פולניות היו מכנות "שלוכים". לאחר שלאבי המשפחה, המגדלם לבד, נמאס ממצעד עוזרות הבית שנוטשות בבהלה את המשרה לאחר זמן קצר, הוא מחליט שהגיעו מים עד נפש ומעתה הם צריכים לנקות ולהסתדר בעצמם. כל זה היה יכול להיות קל יותר אם גם האב לא היה "שלוך" כמו הבנים. מה סיכויי הסדרה? השם של גיבסון אמור למשוך צופים סקרנים לפחות בהתחלה. מה הלאה? קשה לומר. לפחות הסדרה לא מובאת בארמית.




הקאסט: קית' קאראדין (אחיו למחצה של דיוויד קאראדין, "להרוג את ביל") בתפקיד האב, אנדרו איידן, שון סיפוס, אריק וון דטן, אוואן אלינגסון, ג'ייסון דולי ווינסנט ונטרסקה.

שבת
20:00 העולם המופלא של דיסני.

בשבת אף אחד לא מנסה להמציא מחדש את הגלגל. גם לא רשת ABC. סרטים מבית "דיסני", חברת האם של ABC, ימשיכו לרצד על מסכי הרשת בכל שבת.

ראשון
19:00 סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה.
20:00 (Extreme Makeover: Home Edition)
21:00 (Desperate Housewives) (טאצ'סטון) / זהות בדויה (עונה 4).
22:00 The Practice: Fleet Street (פוקס המאה ה-20)

ימי ראשון הולכים להיות דומים אך שונים מהעונה הנוכחית. הערב יפתח כרגיל עם "סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה" שיביאו רייטינג סביר במחיר זול. הערב ייחתם בסדרת הבת של "הפרקליטים" - "הפרקליטים: רחוב פליט", שתתפוס את משבצת השידור של סדרת האם. בעונה השמינית הוחלף רוב הקאסט וג'יימס ספיידר נכנס לסדרה כחבר קאסט קבוע. בספין-אוף, דמותו של ספיידר מקבלת הצעה להצטרף למשרד יוקרתי, אותו מנהל לא פחות מאשר קפטן ג'יימס טי. קירק בכבודו ובעצמו: וויליאם שטנר. גם רונה מיטרה ולייק בל נמצאים בקאסט. בעונתה האחרונה, זכתה "הפרקליטים" לעדנת רייטינג מסוימת והמשיכה לספק נתונים תחרותיים במשבצת השידור שלה. הסדרה החדשה צפויה להמשיך ולעשות את העבודה.

ב-20:00 - גרסת השיפוצים לבית של תוכנית המהפך "מהפך קיצוני". תוכנית האם מביאה נתונים נאים למדי, והגרסה הזו צפויה לא לבייש את המשפוחה. ב-21:00, במשבצת של "זהות בדויה" סדרת דרמה חדשה "Desperate Housewives", ללא ספק אחת הסדרות המסקרנות בעונה החדשה. הקאסט כולל שחקניות כשריל לי ("טווין פיקס"), מרשה קרוס ("מלרוז פלייס"), טרי האצ'ר ("לואיס וקלארק") ופליסיטי הופמן ("ספורט באוויר"). בין המפיקים נמצא צ'ארלס פראט ג'וניור, ממפיקי "מלרוז פלייס".




שריל לי שוב נידונה לשחק גופה. דמותה בסדרה, מרי אליס יאנג, היא עקרת בית משועממת שקצה בחיי הפרברים המזויפים והחליטה לשים קץ לחייה. הסדרה מוצגת מנקודת מבטה, כעת כשכל סודות השכונה גלויים בפניה. היא תגלה לנו על סוזאן הגרושה (טרי האצ'ר), על ברי, עקרת הבית המושלמת (מרשה קרוס) ועל גבריאל, הדוגמנית לשעבר (אווה לונגוריה, "דראגנט") שמשתובבת לה עם הגנן בן ה-17. הסדרה היא סופר-סואופ עסיסית, כמיטב המסורת של "מלרוז פלייס", עם טוויסט מיסטי. ומה באשר לסידני בריסטו? היא, והמעריצים, יאלצו להמתין עד ינואר 2005. או-אז תחזור הסדרה לעונה רביעית אשר תשודר ברצף, ללא הפסקה (למעט בשבוע הסופרבול ובשבוע בו יתקיים טקס חלוקת פרסי האוסקר) וללא שידורים חוזרים. פרקים חדשים נטו - וברצף. מה יהא אז על "Desperate Housewives" במידה ותתגלה כלהיט? ימים יגידו.





שלום ולא להתראות:
החיים עם בוני, I'm with Her, דראגנט, The Big House, הפרקליטים, Threat Matrix, It's All Relative, ממלכת בית החולים של סטיבן קינג, קארן סיסקו, Line of Fire, 10-8, נשוי למשפחת קלי, .The D.A.


ללוח 2003/4