המסך המפוצל

365 ימי FOX - חלק ב`

שוטרים סמויים בתיכון, עורכי דין ומתאגרפים בריאליטי ואיש המשפחה חוזר - עם אבא אמריקאי. הסדרות החדשות של FOX, חלק שני ואחרון

מאת: assafTV

פורסם: 15-06-2004
50 תגובות
אל החלק הראשון


שישי
יוני-אוקטובר
20:00 ברני מק ש.ח.
20:30 מת'וד ורד ש.ח.
21:00 חבר המושבעים ש.ח. לפרק מיום ג'.

אוקטובר-ינואר 2005
20:00 .
21:00 חבר המושבעים (משבצת חדשה וקבועה).

ינואר-יוני 2005
20:00 (שם זמני) (פוקס/אימג'ן).
21:00 (שם זמני).

בעונת הקיץ, יכיל יום שישי, יום בו נתוני הרייטינג נמוכים יחסית, ערב שלם של שידורים חוזרים. סתימת חורים מחד ("ברני מק", "מת'וד ורד") והזדמנות נוספת מאידך ("חבר המושבעים" של לבינסון ופונטנה). על פי נתוני הפרקים הראשונים של "חבר המושבעים", לא יזיק לה שידור נוסף להגברת המודעות אליה. צמד הפרקים הראשונים הניבו רייטינג מאכזב של 3.7 אחוזים בלבד (מקום רביעי בשידורי אותו ערב). אם ימשיך הרייטינג להיות נמוך, לא תהיה לרשת ברירה אלא להיאלץ להיפרד מהסדרה. אמנם שני הפרקים הראשונים לא הראו לנו שמדובר ביצירה פורצת דרך, אך עדיין מדובר בסדרה מהוקצעת ומרתקת שחבל אם תיעלם כל כך מוקדם.



אם הסדרה תצליח לשרוד עד החורף, היא צפויה ככל הנראה לקבל זריקת רייטינג מלהיט-ריאליטי פוטנציאלי חדש - "האלוף הגדול הבא", שיעלה בנובמבר. מדובר באחת מתוך מספר תוכניות ריאליטי שמעמידות במרכזן מתאגרף. רשת NBC תעלה בהמשך השנה את "המתמודד", ופרויקטים דומים מיועדים לעלות גם ברשתות שידור נוספות. נראה כאילו איגרוף הולך להיות הלהיט הבא. המתאגרף אוסקר דה לה הויה חבר לפרויקט, שינסה למצוא את המתאגרף הגדול הבא. הזוכה הגדול יילקח תחת חסותו של דה לה הויה, בדרך אל הפרסום, התהילה, ולא מעט כאבי ראש, מן הסתם. המועמדים ילוו גם על ידי אדם קרוב (חבר, בנות זוג וכדומה), שיעניקו לפרויקט זווית אישית על עולם האגרוף, שתוצג מנקודת מבטם של "האנשים הפשוטים".

בינואר יפנו "האלוף הגדול הבא" ו"חבר המושבעים" את הלוח לטובת שתי סדרות חדשות. "The Inside" ו"Jonny Zero" (שני השמות זמניים). במרכזה של "The Inside" - דני רוברטס. לכאורה - מלכת הכיתה. היא פופולרית, אהובה, ויוצאת עם הקווטרבאק של הנבחרת. אלא שדני רוברטס אינה טינאייג'רית. היא סוכנת פדראלית בת 22 במסווה של תלמידת תיכון. יחד עם שותפה שעוזר לה לשמור על סיפור הכיסוי, היא נלחמת בפשיעה אצל בני הנוער, בבעיות סמים וכדומה. בשנות השמונים, שידרה FOX את "רחוב ג'אמפ 21", סדרה בעלת רעיון דומה שזכתה להצלחה. בשנה שעברה, נעשה ניסיון דומה ברשת WB עם הסדרה "Fearless", שלא זכתה להתרומם מעבר לפיילוט, למרות קאסט שכלל את רייצ'ל לי קוק, אריק באלפור וביאנקה לוסון ואת מפיק העל ג'רי ברוקהיימר. האם "The Inside" תצליח היכן ש"Fearless" כשלה? עם רייצ'ל ניקולס בתפקיד דני רוברטס ועם פיטר פאצינלי ("פאסטליין", בעלה של ג'ני גארת'). במאית ומפיקה: קתרין ביגלו ("פלדה כחולה", וכן אשתו לשעבר של ג'יימס קמרון). רון האוורד וברייאן גרייזר נמנים אף הם על המפיקים.

"ג'וני זירו" היא דרמה חדשה מבית היוצר של ג'ון וולס ("אי.אר", "משמרת שלישית"). פרנקי ג'י הוא ג'וני, אסיר משוחרר שהואשם בהחזקת סמים וכעת הוא צריך להתמודד עם החיים מחוץ לכלא ועם הבושה שהסב למשפחתו. ג'וני מתחיל לעבוד במועדון לילה והפעם הוא מחליט לנצל את הידע שלו בנבכי העולם התחתון כדי לפתור פשעים. ג'וני ניצב בתווך בין "חבריו", שמנסים לפתותו חזרה לעולם הפשע, לבין ה-FBI, שלוחץ עליו להפליל אותם, תוך כדי דרישה שירד למחתרת.

אז מה נראה לכם? עם שם כמו ג'ון וולס, הציפיות לסדרה גבוהות למדי. הסיפור יכול ללכת לעולם הקלישאות, אך גם יכול להגיע לגבהי "סוכן סמוי" האלמותית ו-"Line of Fire" קצרת הימים. וכרגיל עם שיבוצים ביום שישי, אין לדעת אם מדובר בסדרה שכישלונה ידוע מראש, או שמא בחממה שקטה שתעזור להפיכתה ללהיט פוטנציאלי.




שבת
20:00 שוטרים.
20:30 שוטרים.
21:00 המבוקשים ביותר באמריקה.

שבת היא הדוגמא הקלאסית למשפט "אם זה לא שבור - אין צורך לתקן". מדובר אמנם בערב שהוא דליל רייטינג, אך רשת FOX נהנית בו מהמקום הראשון בקרב קהל גילאי 18-49, תודות לסדרת הריאליטי הותיקה "שוטרים" ולתוכנית ה"בשידור חוקר" שלהם "המבוקשים ביותר באמריקה". ייתכן שהעונה ייאלצו ב-FOX להתאמץ קצת יותר, אם ההימור של CBS, ש"המירוץ למיליון" תזרים אל הרשת קהל חדש וצעיר, יצליח.

ראשון
יוני-אוקטובר
19:00 אוליבר בין.
19:30 המלך היל ש.ח.
20:00 משפחת סימפסון ש.ח.
20:30 משפחה בהפרעה ש.ח.
21:00 מלקולם באמצע ש.ח.
21:30 חמישייה ש.ח.

נובמבר-ינואר 2005
19:00 המלך היל (עונה 9).
19:30 מלקולם באמצע (עונה 6).
20:00 משפחת סימפסון (עונה 16).
20:30 משפחה בהפרעה (עונה 2).
21:00 (שם זמני).

ינואר-יוני 2005
19:00 .
19:30 המלך היל.
20:00 משפחת סימפסון.
20:30 מלקולם באמצע.
21:00 משפחה בהפרעה.
21:30 (פוקס).

אם יש יום ששיבוציו יגרמו לכאבי ראש לכל המנסים להבין מה בדיוק קורה פה, ואיפה משובץ מה, זהו יום ראשון. בעונת הקיץ ייפתח הערב בשידור יתרת פרקי הקומדיה החביבה אך דלת הרייטינג "אוליבר בין". בסתיו יפתח את הערב האנק היל עם "המלך היל" בעונה תשיעית, רק כדי לזוז ל-19:30 בינואר, עם תחילת תוכנית המערכונים של קלסי גראמר. העונה השישית של "מלקולם באמצע" תשודר בסתיו כבר ב-19:30 ואילו בינואר יזוז מלקולם ל-20:30, לאחר "משפחת סימפסון" (בעונתה ה-16!), הסדרה היחידה שלא זזה ממקומה. מלקולם ידחוק את "משפחה בהפרעה" מ-20:30, שעת שיבוצה בקיץ ובסתיו, אל 21:00 בינואר. את המשבצת הקודמת של "משפחה בהפרעה", 21:30, תתפוס בינואר סדרת האנימציה החדשה מבית היוצר של סת' מקפארלנד, יוצר "Family Guy" - "אבא אמריקאי". בסתיו, תשובץ ב-21:00 סדרת הריאליטי "השותף". אוקיי, מי זקוק לאדוויל?

ומה בקשר לפרטים על הסדרות החדשות?



דיוויד אי. קלי, יוצר "הפרקליטים", הכריז שהוא מתכנן עבור רשת NBC מעין גרסת ריאליטי לסדרות עורכי-הדין שלו. קלי ו-NBC לא יהיו היחידים עם סדרת ריאליטי שתעסוק בעורכי דין. רשת FOX תציג בסתיו את "השותף", תוכנית בה יתחרו שתי קבוצות של עורכי דין שאפתניים על משרת שותף יוקרתית במשרד עורכי דין (יוקרתי, כמובן שיוקרתי). קבוצה אחת תכיל עורכי דין שלמדו במיטב האוניברסיטאות, ובקבוצה השנייה יהיו עורכי דין שלמדו במוסדות קצת פחות יוקרתיים. או בקיצור: ג'וני קוקראן מול ג'קי צ'יילס.

בכל תוכנית תתמודדנה שתי קבוצות עורכי הדין זו מול זו, במשפט-דמה, בו ישמשו עורכי הדין כסנגורים וקטגורים, ה"מושבעים" שייבחרו (ב-SMSים?) על ידי עורכי הדין, יחליטו מי מהם הוא הזוכה במשפט. לאחר כל משפט, יועמדו עורכי הדין למשפט (נא להרגיע עם קריאות הצהלה, מדובר בקבוצה המפסידה כמובן, עדיין לא הולכים להעמיד למשפט את כל עורכי הדין בעולם. עדיין) ויגנו על עצמם מול שופט (סלבריטי כזה או אחר). אותו שופט יחליט מי מביניהם יועף באותו שבוע. שני עורכי הדין הנותרים בשלב האחרון יתחרו ראש בראש במשפט סנסציוני. המנצח יצטרף למשרד היוקרתי (לא נמסר אם הוא ממוקם בלוס אנג'לס).

אז מה אתם אומרים? להיט? דהה! עם כל זירות הפשע, החוקים והסדרים ושאר ירקות, כבר הוכח שהאמריקאים אוהבים את הז'אנר. שלבו זאת בריאליטי ומה קיבלתם? "Lawyer איידול". רק חסר את סיימון קאוול כשופט קשוח, אבל סמכו על FOX שבטוח תדע איך לדחוף אותו לאן שהוא.

קלסי גראמר מציג: תוכנית המערכונים
השם מסביר כבר הכל, קלסי גראמר יעמוד בראש קבוצת קומיקאים אשר יציגו מערכונים קצרים ומהירים. התוכנית מבוססת על הפורמט הבריטי "The Sketch Show", שרצה כבר כמה שנים. לי מאק, אחד מהמשתתפים בתוכנית הבריטית, ישתתף גם בגרסה האמריקאית. "אוהדי" קלואי ב-"24" ישמחו לדעת שבעונה הבאה קלואי לא תציק יותר לג'ק באוור. מרי לין ראג'סקאב ("לארי סנדרס"), המגלמת את קלואי, חוזרת לכור מולדתה - הקומדיה. מצד אחד, עיבודים אמריקאיים לתוכניות בריטיות, לא תמיד הצליחו, בלשון המעטה, בתרגום לאמריקאית ("המפצח", "רגליים קרות", ו"זיווגים", למשל), אלא ש"תוכנית המערכונים" צפויה לגורל קצת יותר טוב, ולו רק בזכות העובדה שלא מדובר כאן בעיבוד של הווי בריטי אלא פשוט בעוד פורמט של תוכנית בידור. גרסאות אמריקאיות לתוכניות בידור / ריאליטי בריטיות דווקא הצליחו יפה מאוד בעבר - "אמריקן איידול" היא הדוגמא הבולטת ביותר, אבל גם "החוליה החלשה" ו"של מי השורה הזאת בכלל?" לא נחלו כישלון חרוץ. השיבוץ, בשבע בערב, מבטיח שלא נראה כאן סאטירה נועזת אלא "סתם" נונסנס לא מזיק. סיכויי הצלחה? סבירים.

אבא אמריקאי
סת' מקפרליין, שיצר את הסדרה המצוירת "Family Guy", חוזר בסדרת אנימציה חדשה. סטן סמית' הוא סוכן CIA עם פתיל קצר בכל הנוגע לשמירת בטחון המדינה מפני הטרור. לסטן יש אישה וילדים, אך גם עוד שני חברי משפחה יוצאי דופן (או לא. שום דבר כבר לא יפתיע אתכם אם כבר צפיתם ב-"Family Guy"). הראשון הוא רוג'ר, חייזר סרקסטי שאותו הציל סטן מאזור 51, שאינו מרוצה מהעובדה שאסור לו לצאת מהבית, והשני הוא קלאוס, דג זהב שטוף זימה דובר גרמנית, תוצאה של ניסוי של ה-CIA שהשתבש, מאוד השתבש. סת' מקפרליין כבר הראה לנו את חזונו הפרוע בסדרה "Family Guy" והסדרה הזו בוודאי מעוררת ציפיות גבוהות במיוחד בקרב מעריצי הסדרה.

במחשבה ראשונה, אין מנוס מלומר שסיכויי הצלחתה מוטלים בספק. "Family Guy" לא היתה להיט כאשר שודרה ברשת FOX ולמעשה בוטלה מקץ שלוש עונות בלבד. אבל לזכות הסדרה נזקפת הצלחתה של "Family Guy" בערוץ ה-Cartoon Network וכן הצלחתה הגדולה בשוק ה-DVD. סת' מקפרליין מגיע לסדרה הזו, נישא על כנפי ההצלחה הנ"ל, שמשכיחה את כישלונה הראשוני. אפשר לצפות ולקוות לקהל קטן ואיכותי של צעירים, בתקווה שזה יספיק לרשת FOX בשביל להניח בצד את גרזן הביטול.



ומה באמת קורה עם "Family Guy"? הסדרה ירדה לאחר ששודרו שלוש עונות ברשת FOX ו-49 פרקים. הפרק ה-50 מעולם לא שודר ב-FOX עקב חשש שיהודים יפגעו מתוכנו. פיטר גריפין, אבי המשפחה, מנסה להתחבר ליהודי, דבר שמוביל לעיסוק בסטריאוטיפים יהודיים. בתור יהודי שצפה בפרק אני חייב לומר שכן, אכן נפגעתי. אבל דווקא בגלל רמת ההומור שבו, שהיתה נמוכה מהרגיל בסדרה, וזאת למרות שבכל זאת יש בפרק כמה וכמה רגעים הילאריים ביותר. בתור יהודי חובב צחוק, קצת נפגעתי, אבל אני טיפוס סלחני.

את מה שקרה מאז אפשר להגדיר בצורה אחת בלבד: נס.

פרקי הסדרה נמכרו לערוץ Cartoon Network, שהחל לשדר אותה ברצועת האנימציה למבוגרים בשעות הלילה. לא חלף הרבה זמן וראשי הערוץ גילו שמדובר בלהיט. אחוזי הצפייה של הרצועה זינקו והרצועה שאבה אליה קהל אטרקטיבי במיוחד של גברים צעירים בגילאי 18-34. אגב, זהו בדיוק אותו פלח דמוגרפי אשר "נעלם" מנתוני הרייטינג במהלך העונה האחרונה, דבר שגרם למחלוקת קשה בין רשתות הטלוויזיה לבין חברת "נילסן", המודדת את נתוני הרייטינג. אבל הקהל הזה לא נעלם, הוא פשוט נטש את הרשתות הגדולות, מן הסתם כי לא מצא שם את מבוקשו. אותו קהל מצא כנראה את מה שהוא חיפש בשידוריה של"Family Guy" ב-Cartoon Network. אולפני פוקס המאה ה-20 החליטו להוציא את הסדרה על גבי DVD. אפילו בחלומותיהם הפרועים ביותר הם לא שיערו מכירות של למעלה ממיליון עותקים לשני הסטים של הסדרה. הדבר גרם להכרזת אולפני פוקס המאה ה-20 על כך שלסדרה הוזמנו פרקים חדשים. כפי שזה מסתמן כעת, ישודרו 35 הפרקים, שכבר הוזמנו, בערוץ ה-Cartoon Network כבר בינואר הקרוב, כאשר רשת FOX תשדר אותם בקיץ 2005.

אבל לפני שאתם ממהרים להסתער על האולפנים בבקשות להחזיר סדרות מבוטלות, מ"פיירפליי" ועד "בראש של הרמן" דעו לכם שמדובר במקרה נדיר ביותר. אנשי FOX עצמם אף אמרו שמדובר במשהו חד-פעמי, ולא במשהו שהם מתכוונים לעשות שוב. למיטב זכרוני, רק סדרה אחת נוספת זכתה לגורל דומה: "מסע בין כוכבים". הסדרה שודרה במשך שלוש עונות ב-NBC בשנים 1966-1969. קהל המעריצים של הסדרה, שהלך וגדל בזכות הקרנת הסדרה בשידורים חוזרים, לחץ להשיבה למסך. הסדרה אכן שבה אבל לא למסך הקטן כי אם למסך הגדול, אך היא הולידה לא פחות מארבע סדרות-בת מצליחות.

כל הצוות המקורי של "Family Guy" יחזור לפרקים החדשים, כולל סת' גרין כבנו של פיטר, כריס, ומילה קוניס כבתו, מג.

"Family Guy" היתה סדרה נועזת ובוטה. כמה בוטה? כשליש מתחנות הטלוויזיה המקומיות שמעבירות את שידוריה של FOX סירבו לשדרה בשעתו, דבר שתרם לרייטינג הנמוך של הסדרה. האם עבר מספיק זמן כדי שהתחנות יסכימו לשדרה הפעם? או שמא יצטרכו למתן את תכניה? שאלות אלו נותרות כעת, מן הסתם, ללא מענה ברור.





ומקיץ 2005 נחזור אל קיץ 2004. בערוץ "החיים הטובים" משודרת בימים אלו סדרת ריאליטי אוסטרלית בשם "הבלוק". בסדרה, זוגות צעירים מקבלים לידיהם דירה וסכום כסף. בעזרת הסכום שקיבלו הם צריכים לשפץ את הדירה אותם קיבלו במו ידיהם וללא עזרת אנשי מקצוע. עם סיום השיפוצים מוצעות הדירות למכירה במכירה פומבית. הזוג ששיפץ את הדירה שתימכר במחיר הגבוה ביותר, יזכה בכספי המכירה. רשת FOX רכשה את הזכויות להפקת הגרסה האמריקאית שתיקרא "הקומפלקס: מאליבו", והיא מתכוונת להעלות את הסדרה באוגוסט הקרוב. מועד מדויק ייקבע בהמשך.





שלום ולא להתראות - הסדרות שירדו/בוטלו בעונה החולפת:
אוליבר בין, בוסטון פאבליק, לואיס, פרדייז הוטל, Forever Eden, דקה עם סטן הופר, וונדרפולז, עור (Skin), וונדה (Wanda at Large).

כמו כן בוטלו שתי סדרות נוספות - שכלל לא שודרו: "The Ortegas", הגרסה האמריקאית ל"משפחת קומאר", עם צ'יץ' מארין (צ'יץ' וצ'ונג); וסדרת הדרמה "Still Life" עם סוזאנה תומפסון ("להתחיל מחדש"), מורינה באקרין (אינארה, "פיירפליי"). אחת המפיקות של הסדרה היתה מרטי נוקסון ("באפי", "אנג'ל").